استفاده از کربن دی‌اکسید برای باکتری‌زدایی بادام



اخبار,اخبار علمی,بادام
دانشمندان با استفاده از کربن‌ دی‌اکسید تحت‌فشار بادام‌ درختی را باکتری‌زدایی می‌کنند.

به گزارش آنا  از نیواطلس، بسیاری از افراد  گمان می‌کنند که بادام درختی یکی از مواد غذایی ایمن به شمار می‌رود؛ اما درواقع این محصول مستعد آلودگی‌های باکتریایی است. حال دانشمندان فرایند ساده و نوینی را توسعه داده‌اند که با استفاده از آن نه‌تنها می‌توان از بروز آلودگی‌های باکتریایی مضر جلوگیری کرد بلکه ماندگاری این ماده غذایی را نیز به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

 

اگر نوشیدنی‌ای مانند آب پرتقال را در معرض کربن دی‌اکسید تحت‌فشار قرار بدهیم، باکتر‌ی‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در آن را از بین می‌برد. حال تحقیقات دانشمندان مؤسسه محیط‌زیست، ایمنی و فناوری انرژی فرانهوفر  نشان می‌دهد که با استفاده از کربن دی‌اکسید تحت‌فشار می‌توان مغز آجیل‌هایی مانند بادام درختی را نیز باکتری‌زدایی کرد.

 

محققان در روشی آزمایشی بادام درختی و روغن‌های ضدمیکروبی را درون اتوکلاو فشار بالا (وسیله‌ای برای ضدعفونی و استریل کردن ابزار آزمایشگاهی و پزشکی) قرار دارند تا با استفاده از کربن دی‌اکسید باکتری‌زدایی شوند. انجام این کار باکتری‌های موجود را از بین نبرد بلکه باعث شد روی بادام پوششی از روغن قرار بگیرد که مانند سپری در برابر نفوذ باکتری‌های دیگر عمل عمل می‌کند.

 

به گفته گروه تحقیقاتی، این فرایند برای محیط‌زیست مضر نیست، انرژی زیادی مصرف نمی‌کند و هیچ ردی از کربن دی‌اکسید درون بادام‌ها باقی نمی‌گذارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------