دو برنده سفر رایگان به فضا معرفی شدند



سفر رایگان به فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی
شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) برنده دو بلیت سفر رایگان به لبه فضا را اعلام کرد که طی آن "کیشا اس" مربی تندرستی و انرژی از کشور گمنام "آنتیگوا و باربودا" همراه با دخترش از فضا زمین را نظاره‌گر خواهند بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت فضایی "ویرجین گلکتیک" و پلت‌فرم جمع آوری کمک‌های مالی خیریه موسوم به "اوماز"(Omaze) اعلام کردند که "کیشا اس"( Keisha S.)، مربی تندرستی و انرژی از کشور واقع در حوزه کارائیب "آنتیگوا و باربودا" به همراه دخترش برنده دو صندلی در هواپیمای فضایی "وی‌اس‌اس یونیتی"(VSS Unity) برای گردشگری در فضا شده‌اند.

 

کشور "آنتیگوا و باربودا" متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب است.

 

گفتنی است که از آنجایی که "ویرجین گلکتیک" در حال حاضر بلیت گردشگری فضایی خود را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می‌رساند، ارزش این دو بلیت ۹۰۰ هزار دلار است.

 

"کیشا" قصد دارد با دخترش که دانشجوی اخترفیزیک است، به فضا پرواز کند.

 

وی در بیانیه‌ای گفت: من همیشه در زندگی عاشق پرواز بودم و شیفته فضا بودم و این واقعاً برای من یک رؤیا است که به حقیقت پیوسته است. این اتفاق برایم به اندازه تمام دنیا ارزش دارد. امیدوارم بتوانم این تجربه را با دخترم به اشتراک بگذارم تا با هم بتوانیم الهام بخش نسل بعدی برای دنبال کردن رؤیاهای خود باشیم.

 

"ویرجین گلکتیک" و "اوماز" در ماه ژوئیه، درست پس از انجام اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار به لبه فضا، خبر از برگزاری یک قرعه کشی رایگان دادند که طی آن دو بلیت رایگان به دو نفر تعلق می‌گرفت و شرکت گنندگان می‌توانستند با کمک به خیریه‌ها شانس خود را برنده شدن افزایش دهند.

 

اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار این شرکت به نام "یونیتی ۲۲"(Unity 22) ۶ نفر شامل "ریچارد برانسون" بنیان‌گذار گروه شرکت‌های "ویرجین" و سه خدمه دیگر را به همراه دو خلبان از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو به فضای زیر مداری فرستاد و به زمین بازگرداند.

 

هر دلاری که توسط متقاضیان از طریق "اوماز" به خیریه‌ها اهدا می‌شد، ۱۰ شانس برای شرکت کننده به همراه داشت. مسئولان "ویرجین گلکتیک" گفتند که این نام نویسی تا ۳۱ اوت ادامه داشته و ۱۶۴ هزار و ۳۳۸ نفر در سراسر جهان در آن شرکت کرده‌اند و در مجموع ۱.۷ میلیون دلار برای امور خیریه جمع‌آوری شد.

 

این پول به نفع "برنامه شهروند-فضانورد برای بشریت"(CAP) خرج خواهد شد. این برنامه از افراد با زمینه‌های مختلف دعوت می‌کند تا برای فرصتی برای رفتن به فضا و تجربه نظاره زمین از فضا اقدام کنند.

 

"ویرجین گلکتیک" می‌گوید: هر سال یک مسافر فضایی جدید از میان گروهی متنوع از مردم از سراسر جهان انتخاب می‌شود و پس از بازگشت، هر شهروند-فضانورد متعهد به استفاده از این تجربه برای منافع جمعی است.

 

"ویرجین گلکتیک" و "اوماز" هنوز تاریخ معینی را برای پروازی که "کیشا" و دخترش را به فضا خواهد برد، اعلام نکرده‌اند. اما چیزی که مشخص است، این است که فعلا تا چند ماه آینده این اتفاق نخواهد افتاد.

 

نمایندگان "ویرجین گلکتیک" گفته‌اند که این شرکت در حال انجام کارهای تعمیر و نگه‌داری و بهبود هواپیمای حامل فضاپیمای "VSS Unity" به نام "وی‌ام‌اس ایو"(VMS Eve) است و این دو احتمالاً تا اواسط سال ۲۰۲۲ دوباره با هم پرواز نخواهند کرد.

 

قابل ذکر است که هواپیمای حامل "وی‌اس‌اس یونیتی" ۶ سرنشین را تا ارتفاع حدود ۱۵ هزار متری بالا می‌برد، سپس "وی‌اس‌اس یونیتی" از آن جدا می‌شود و موتور موشکی خود را روشن می‌کند و راه خود را به سمت فضای زیر مداری پیش می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------