ماهواره مکعبی مدار زمین را به مقصد ماه ترک کرد | سبک، چابک و کم‌مصرف



سفر ماهواره مکعبی به ماه،اخبار علمی،خبرهای علمی
کپستون (CAPSTONE) یک ماهواره مکعبی کوچک، به اندازه یک اجاق مایکروویو و وزن تنها ۲۵ کیلوگرم، مدار پایین زمین را ترک و سفر انفرادی خود را به ماه آغاز کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایتک‌دیلی، پس از پرتاب در ۲۸ ژوئن، CAPSTONE به دور زمین چرخید. موتورهای فوتون در ۶ روز گذشته ۷ بار در لحظات کلیدی آتش کردند تا این ماهواره ناسا را در بالاترین نقطه مدار را به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کیلومتر از زمین برسانند و پس از آن بود که کپستون در مسیر انتقال بالستیک خود به سمت ماه رها شد. این فضاپیما اکنون توسط تیم‌های Advanced Space و Terran Orbital تحت کنترل قرار دارد.

 

اکنون کپستون از نیروی محرکه خود و گرانش خورشید برای پیمایش مابقی راه به سمت ماه استفاده خواهد کرد و پس از یک سفر چهار ماهه در روز ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ در مدار ماه قرار خواهد گرفت. مسیر گرانشی به‌طور چشمگیری میزان سوخت مورد نیاز ماهواره مکعبی برای رسیدن به مدار هدف خود در اطراف ماه را کاهش می‌دهد.

 

مدار NRHO در نقطه تعادل دقیقی در کشش‌های گرانشی زمین و ماه قرار دارد. برای ماموریت‌های طولانی‌مدت مانند گیت‌وی ثبات ارائه می‌کند و برای نگهداری به حداقل انرژی نیاز دارد. مدار کپستون همچنین مکانی را ایجاد می‌کند که یک منطقه ایده‌آل برای انجام ماموریت‌ها به ماه و فراتر از آن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------