پایگاهی جدید در کره ماه طراحی و راه اندازی می شود



پایگاه جدید برای کره ماه،اخبار علمی،خبرهای علمی
گروهی از محققان ژاپنی با استفاده از جاذبه مصنوعی موفق به طراحی و ساخت یک پایگاه برای کره ماه شدند.

به گزارش سیناپرس به نقل از futurism، رفتن به کره ماه امری غیرممکن نیست اما بشر بارها تلاش کرده زندگی فضای طولانی مدتی را روی سطح برقرار کند. با وجود این اگر انسان بخواهد بین سیارات در حرکت باشد، باید پایگاهی جدید در کره ماه طراحی و راه اندازی شود که برای نگه داشتن آن به گرانش مصنوعی نیاز است. 

 

گروهی از محققان و دانشمندان ژاپنی از دانشگاه «کیوتو» و «کاجیما» در کنفرانسی که در هفته گذشته برگزار شد، از مدل هایی از ساختار مخروطی و چرخان پایگاه ماه پرده برداری کردند. 

 

این گروه تحقیقاتی در بیانیه ای مطبوعاتی برای حل مشکل اقامت انسان روی کره ماه، استفاده از یک شبکه گرانش مصنوعی را پیشنهاد داده اند. محققان بر این باورند که با موفقیت این طرح، روزی انسان ها قادر خواهند بود در فضا، کره ماه و حتی مریخ زندگی کنند. 

 

این سازه چرخان هر 20 ثانیه یک دور کامل می چرخد. این سازه که نام The Glass را برای آن انتخاب کرده اند، از نیروی سانتریفیوژ برای ایجاد میزان جاذبه لازم استفاده می کند. محققان بر این باورند که این راه حل جاذبه محور از آنجایی حائز اهمیت است که هنوز اطلاع دقیقی از اثرات کامل جاذبه ضعیف و صفر روی بدن انسان وجود ندارد. 

 

هیچ کسی تاکنون روی کره ماه متولد نشده است و در نتیجه هنوز مشخص نیست که این جاذبه چه تأثیری روی تراکم و سلامت استخوان ها به جا می گذارد. آنها به مطالعات بیشتری روی تأثیر جاذبه روی بدن انسان و ابداع راه حلی درازمدت نیاز دارند که بیش از نگرانی های اساسی بقا مانند هوا و آب را برای انسان تأمین کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------