مادران باردار باید برای شیردهی آماده شوند



 

 

مادران شیرده , بارداری

 

متخصصان تاكید دارند كه برنامه های آماده سازی مادران برای شیردهی باید قبل از تولد نوزاد و در دوران بارداری آغاز شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، وب سایت ویمن هلث در یك مطلب جدید، برای مادرانی كه به تازگی صاحب فرزند شده اند توصیه هایی را ارائه كرده كه آنها را برای شیر دادن به نوزادانشان بهتر آماده می كند. این توصیه ها عبارتند از:

برای مراقبت های مطلوب پیش از زایمان حتما به طور مداوم و منظم به پزشكتان مراجعه كنید. با پزشك خود درباره برنامه های شیردهی خود، بهداشت جسمی و روانی خود و نیز هر نوع دارویی كه مصرف می كنید گفت وگو و مشورت كنید.

بررسی كنید كه بیمارستان مورد نظر شما برای زایمان چگونه شرایط را برای تغذیه نوزاد با شیر مادر بلافاصله پس از تولد او فراهم می كند.

در كلاس های آموزش تغذیه با شیرمادر شركت كرده و با یك مشاور قبل از وضع حمل در این باره صحبت كنید.

با مادران دیگری كه در شرایط مشابه شما هستند در گروه حمایتی گفت وگو كنید تا از تجارب و حمایت های آنها نیز در این زمینه بهره مند شوید.

به گزارش ایسنا، پزشكان همواره تاكید دادند كه شیردهی تاثیرات بسیار سودمند و انكارناپذیری روی سلامت مادر و نوزاد دارد از جمله این كه شیر دادن به نوزاد حداقل تا شش ماهگی، خطر ابتلا به فشار خون بالا در مادر را در سالهای آتی زندگی وی حداقل تا یك چهارم كاهش می دهد و زنانی كه هرگز به فرزندشان شیر نداده اند، بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند. نوزاد نیز در اثر تغذیه با شیر مادر در ماه های نخست زندگی در برابر بسیاری از بیماری ها و مشكلات سلامتی مصونیت پیدا می كند و از نظر جسمی مقاوم تر می شود.... /   خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------