خطر آلزایمر و عدم استفاده از سلول‌های...



 

 

خطر آلزایمر و عدم استفاده از سلول‌های مغزی در سالمندان كاهش می‌یابد

 

 

خطر آلزایمروعدم استفاده از سلول‌های مغزی در سالمندان كاهش می‌یابد

 

 

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به طرح حساس ویژه سالمندان كه هم اكنون در حال اجراست، گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ سلامت افراد سالمند است.


معصومه صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار« بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه با تشكیل كلاس‌های متعدد زبان، علمی پزشكی، علمی اجتماعی، ‌ورزشی، برپایی تورهای تفریحی - جمعی سالمندان توانمند می‌شوند، اظهار كرد: در قالب این طرح سالمندان با تبادل توانایی‌ها متقابلا آموزش می‌بینند و با اجرای سخنرانی، اعتماد به نفسشان افزایش می‌یابد.


وی برگزاری جشن تولد و برنامه‌های تفریحی ماهیانه نظیر كنسرت‌های موسیقی را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد و افزود: برای تعدادی از سالمندان در سالن اجتماعات انجمن آلزایمر و برای شماری دیگر در انجمن زنان زرتشتی، این آموزش‌ها ارایه می‌شود.


مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با بیان اینكه علاقه‌مندان به شركت، پیش از ورود به این طرح از نظر پزشكی معاینه و تست حافظه می‌شوند، گفت: تست حافظه سالیانه تكرار و نتایج آن مقایسه می‌شود.


صالحی نتایج ظاهری اجرای این طرح را رضایت بخش عنوان كرد و افزود: در قالب اجرای این طرح عوامل خطر آلزایمر از قبیل بی سوادی و عدم دانایی و استفاده از سلول‌های مغزی كاهش می‌یابد.


وی به چالش كشیدن مغز، ورزش، جلوگیری از بروز انزوا و گوشه‌گیری و در فكر فرو رفتن و پرهیز از دوری از جمع را از راهكارهای پیشگیری از بروز آلزایمر در سالمندان برشمرد و افزود: انجمن آلزایمر ایران مشاوره‌های حقوقی و روانشناسی به صورت حضوری ارایه می‌دهد. همچنین علاقمندان برای دریافت مشاوره‌های تلفنی می‌توانند با شماره ۴۴۶۳۳۵۵۵ تماس بگیرند.... /  خبرگزارى ايسنا

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------