5 مولفه ارتباط مؤثر در فروش از دیدگاه ماکان آریا پارسا



امروزه در دنیای تجارت و کسبوکار سودآوری به‌قدری سخت شده است که مدیران کسب‌وکار هر روز به دنبال ارتقای مهارت‌های خود هستند. به گفته دکتر ماکان آریا پارسا یکی از این مهارت‌ها که اهمیت زیادی دارد مهارت فروش است. با اولویت‌ترین و مهم‌ترین بخش فروش، مهارت‌های ارتباطی است که کارشناس یا مدیر فروش باید به آن مسلط باشد.

شما به‌عنوان فروشنده، بازاریاب یا مدیر کسب‌وکار نمی‌توانید به سودآوری و فروش بالا برسید، مگر آن که مهارت‌های ارتباط مؤثر را در فرایند فروش خود به کار گیرید.

اگر نگاهی به رزومه ماکان آریا پارسا بیندازید، متوجه مهارت بالای ایشان در ارتباطات فروش می‌شوید.

 

ارتباطات فروش چیست,علت اهمیت ارتباطات فروش چیست,اهمیت ارتباطات فروش چیست

مهم‌ترین عوامل ارتباط مؤثر در فروش از نظر دکتر ماکان آریا پارسا

 

ارتباطات فروش چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

فرض کنید کسب‌وکاری دارید که هیچ مشتری ندارد و تقاضایی برای محصول شما موجود نیست. پس آیا به نظر شما کسب‌وکارتان معنایی دارد؟ یا اصلاً شما درآمدی دارید که برای ادامه به آن اتکا کنید؟

 

پاسخ بدون شک خیر است.

پس مشتری به تجارت شما معنا می‌دهد و به‌خاطر مشتری است که فرایند فروش شکل می‌گیرد. این فرایند با ارتباط و تبادل اطلاعات بین فروشنده و مشتری شروع شده و ادامه می‌یابد. در واقع این ارتباطات است که بدنه اصلی فروش و کسب سود را تشکیل می‌دهد.

به همین دلیل مهم‌ترین عوامل ارتباط مؤثر در فروش را ذکر می‌کنیم تا با مطالعه دقیق و کاربرد آن در فروش محصولتان به سودآوری دلخواهتان برسید.

 

اولین مؤلفه ارتباط مؤثر (مهمترین نکته از نظر دکتر ماکان آریا پارسا)

حتماً شما در طول عمرتان تجربه خریدهای زیادی داشته‌اید. به نظرتان  فروشنده‌هایی که توجه زیادی به مشتری نمی‌کنند، از جذابیت بالایی برخوردار هستند؟

 

اکثر کارشناسان و مدیران فروش روز پرکار و پرمشغله‌ای دارند و برای بسیاری این شغل دارای فشار و استرس زیادی است. همین عامل باعث می‌شود تا فروشنده در فرایند ارتباط با مشتری به او توجه زیادی نکند. همین باعث قطع ارتباط و یا ایجاد ارتباط منفی بین فروشنده و مشتری می‌شود. فروشنده نیازهای مشتری را به‌خوبی درک نمی‌کند، فروشی ایجاد نمی‌شود یا این فروش تبدیل به تجربه خرید منفی در مشتری می‌شود.

پس مهم‌ترین عامل در ایجاد ارتباط مؤثر، توجه و تمرکز روی مشتری و مخاطب از لحظه قبل از فروش تا بعد از اتمام فروش است.

 

دومین مؤلفه ارتباط مؤثر (صداقت در کلام)

فروشندگان آماتور فکر می‌کنند مشتری‌ها همیشه باید از آن‌ها خرید کنند و به‌خاطر همین برای فروش محصول خود، دروغ می‌گویند. این کار شاید در لحظه باعث افزایش فروش و سودآوری شود امّا  در بلندمدت آسیب جدی به کسب‌وکار وارد می‌کند. مشتریان به‌مرورزمان اعتماد خود را نسبت به محصول و برند از دست می‌دهند. البته ذکر این نکته هم بسیار مهم است که مشتریانی که اعتمادشان به کسب‌وکار ازدست‌رفته، در گفتن نیازهای خود به فروشنده اجتناب می‌کنند. به همین دلیل، صداقت در فروش عامل مهمی در برقراری ارتباط مؤثر است.

اگر زندگینامه ماکان آریا پارسا را مطالعه کنید، متوجه سوابق درخشان ایشان در کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار خواهید شد.

 

مهمترین نکته از نظر دکتر ماکان آریا پارسا,اولین مؤلفه ارتباط مؤثر,ویژگی های مؤلفه ارتباط مؤثر

دکتر ماکان آریا پارسا

 

سومین مؤلفه ارتباط مؤثر + راهکار کاربردی دکتر ماکان آریا پارسا

اصلی ترین وسیله برقراری ارتباط بین افراد، صحبت‌کردن و تبادل کلمات است. کلمات از طریق زبان و صدا تولید می‌شوند و با لحن و بیان احساس را انتقال می‌دهند. راهکار تأثیرگذاری که دکتر ماکان آریا پارسا به دانشجویان خود در دوره‌های آموزشی فروش ارائه می‌دهند، این است که هنگام مکالمه به لحن مشتریان توجه کنید، سپس با الگوبرداری کردن از صحبت آن‌ها، عکس‌العمل ارتباطی خود را بازتاب دهید. البته شما اجازه ندارید غیرمنطقی و عامیانه صحبت کنید. برای مثال اگر مشتری یا مخاطب شما آرام صحبت می‌کند، شما هم از سرعت حرف‌زدن خودتان بکاهید. نکته کلیدی در برقراری ارتباط صحیح این است که آن‌طور که آن‌ها راحت هستند صحبت کنید.

 

چهارمین مؤلفه ارتباط مؤثر (گوشدادن فعال)

در نکات قبل در مورد این صحبت کردیم که مهم‌ترین مؤلفه ارتباط مؤثر در فروش توجه به مشتری است. امّا مسئله مهم این است که توجه به مشتری چگونه انجام می‌گیرد. یکی از مهارت‌هایی که توجه به مشتری را بالا می‌برد، گوش‌دادن فعال است. توجه کنید که گوش‌دادن با شنیدن تفاوت بسیاری دارد. حتی اگر در شغل فروشندگی هستید باید گوش‌دادن فعال را جایگزین گوش‌دادن معمولی بکنید.

 

گوش‌دادن فعال گام اول توجه به مشتری است. به نظر دکتر ماکان آریا  پارسا، فروشنده‌هایی موفق هستند که تمام تمرکز آن‌ها فروش راهکار به مشتری است نه فروش محصول. از طرفی مهم‌ترین فایده این کار درک نیازهای مشتری و ارائه راهکار به آن‌ها است. پس به این دلیل است که گوش‌دادن فعال از اهمیت ویژه‌ای در برقراری ارتباط مؤثر برخوردار است.

 

پنجمین مؤلفه ارتباط مؤثر (پیگیری مستمر امّا نه آزاردهنده)

پیگیری در ارتباط دوطرفه خرید و فروش نقش بسیار مهمی دارد. معمولاً فروشنده‌های موفق هم آن‌هایی هستند که پیگیر هستند و بر خرید محصول اصرار می‌کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که مرز باریکی بین اصرار سازنده و آزار وجود دارد. پیوستگی ارتباط بین خریدار و فروشنده باید به‌گونه‌ای باشد که باعث ایجاد آزار نشود. ارتباط با مشتری به‌صورت حرفه‌ای یکی از مهارت‌هایی است که می‌توانید در کلاس‌های مدیریت کسب‌وکار، بازاریابی و فروش ماکان آریا پارسا یاد بگیرید. برای یافتن پاسخ این سؤال که ماکان آریا پارسا کیست و جهت اطلاع از سوابق ماکان آریا پارسا به وب‌سایت شخصی ایشان مراجعه کنید.

 

جمع بندی

مهارت‌های ارتباطی در فروش و بازاریابی نقش کلیدی دارد. به‌نحوی‌که در بسیاری از موارد، تعیین‌کننده موفقیت یا شکست کسب‌وکار هستند. حال اگر این ارتباط به شکل مؤثر انجام گیرد، تأثیرات فوق‌العاده خودش را در موفقیت و سودآوری تضمینی کسب‌وکار نشان می‌دهد. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در برقراری ارتباط مؤثر را بیان کنیم، اما باید توجه کنیم که این مهارت‌ها خیلی گسترده هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش مهارت مدیران فروش و بازاریابی کسب‌وکارتان با افراد متخصص، همچون دکتر ماکان آریا پارسا تماس بگیرید.

 



چند دقیقه با دانستنی ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024