شرکت‌های آمریکایی با اخذ مجوز، به راحتی تجارت با هوآوی را از سر می‌گیرند



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,هوآوی

با توجه به رایزنی‌های انجام شده و ضرر مالی شرکت‌های آمریکایی به سبب قطع همکاری با هوآوی، شرکت‌های آمریکایی می توانند با اخذ مجوز به تجارت با هوآوی ادامه دهند.

پس از کشمکش‌های فراوان مدتی پیش رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به همکاری تجاری خود با هوآوی ادامه دهند. در ماه مه سال جاری میلادی وزارت بازرگانی آمریکا به دستور کاخ سفید، شرکت هوآوی را در لیست سیاه قرار داد و تمام شرکت‌های آمریکایی را از ادامه همکاری با این شرکت بزرگ منع کرد. پس از اعلام این موضوع، شرکت گوگل همکاری خود با هوآوی را قطع و ثبت لایسنس برای محصولات جدید هوآوی را متوقف کرد. در این بین شرکت گوگل مهلت کوتاهی را برای عرضه بروزرسانی گوشی‌های هوآوی مشخص و اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند جدید هوآوی دیگر نمی‌توانند لایسنس رسمی اندروید را دریافت کنند.

در اوایل تیر ماه رییس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس G20 گفت که قصد دارد تا تحریم‌های اعمال شده علیه برخی از شرکت‌های چینی مانند هوآوی را لغو کند و از این پس شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به تجارت خود با این شرکت  را ادامه دهند.

در ادامه این موضوع ویلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که مانعی برای تجارت شرکت‌های آمریکایی با هوآوی وجود ندارد؛ اما این شرکت‌ها برای ادامه تجارت‌های خود باید مجوز ویژه‌ای را به این منظور دریافت کنند. به گفته ویلبر راس شرکت‌های آمریکایی اجازه فروش تجهیزات و فناوری‌های حساس را به هوآوی ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرآیند اداری صدور مجوزها می‌تواند بین دو تا چهار هفته زمان می‌برد. کارشناسان این اتفاق را نشان‌گر موفقیت دولت چین و شرکت هوآوی در بازگرداندن شرایط عادی تجارت و مقدمه‌ای برای حذف نام هوآوی از لیست تحریم‌های دولت آمریکا می‌دانند.

پیش از این نگرانی‌هایی در خصوص ثبت لایسنس اندروید برای گوشی‌های جدید خانواده Huawei Mate 30 وجود داشت؛ اما در حال حاضر با توجه به تغییر سیاست‌های دولت آمریکا، مشکل ثبت لایسنس اندروید برای گوشی‌های هوشمند هوآوی حل شده است.

یکی از دلایل اصلی تغییر سیاست‌های آمریکا در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه هوآوی، نارضایتی شرکت‌های فناوری آمریکایی در این خصوص بود؛ زیرا این موضوع ضرر مالی هنگفتی را متوجه این شرکت‌ها می‌کرد.

 

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,هوآوی


در واقع این تحریم تجاری باعث می‌شد تا شرکت‌های بزرگ تولید تراشه و قطعات موبایل یکی از بزرگ‌ترین مشتری‌های خود را از دست بدهند و حتی این موضوع می‌توانست باعث ورشکستگی بعضی از این شرکت‌ها شود؛ چرا که هوآوی رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار دارد و حجم سفارش‌های این شرکت برای خرید فناوری و قطعات موبایل بسیار بالا است.

با توجه به این شرایط دولت ایالات متحده تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از ضرر شدید مالی شرکت‌های آمریکایی، از تصمیم خود برای تحریم همه جانبه هوآوی عقب نشینی کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------