سامانه شناسایی ریزگردهای فضایی+ عکس



اخبار,اخبار علمی,ریزگردهای فضایی

محققان آلمانی سامانه ای طراحی کرده اند که ذرات فضایی مخرب برای جو زمین و ماهواره های فضایی را شناسایی می کند و هشدار می دهد. تخمین دانشمندان این است که 20.000 نوع ریز گرد مضر به قطر 10 سانتی متر در حال چرخش به زمین برخورد می کنند..

متوسط سرعت این ریز گردها 25000 کیلومتر(15.500 کیلومتر) در ساعت است و تهدید اصلی آنها این است که یا تخریب کننده جو زمین اند و یا به ماهواره های فضایی را آسیب می زنند.


برای پیشگیری از این ریزگردها دولت آلمان با تخصیص 25 میلیون یورو از سازمان فضایی آلمان درخواست کرده است که سیستمی را بسازد تا این ریزگردهای فضایی  در حالی که دور زمین میچرخند را ردیابی کنند.

موسسهFraunhofer Institute for High Frequency Physics and Radar Techniques  بر اساس تجربه ای که در ساخت رادارهای تصویری و ردیاب دارد این سیستم را خواهد ساخت.

دکتر آندرس برنر رئیس این تیم تحقیقاتی می گوید که ساخت چنین سیستمی راداری فضایی بسیار پیچیده خواهد بود.

کار TIRA این است که تصاویر با کیفیت بالایی از تک تک ریزگردها با استفاده از کنترل های مکانیکی تهیه کند.

برنر می گوید: «ویژگی خاص این سیستم این است که به صورت الکترونیکی کنترل می شود بنابراین میتواند با سرعت زیادتری از نو جهت دهی شود و این ویژگی آن به این دلیل است که سیستم از قطعات سبکی تشکیل شده است».

محققان امیدوارند از این سیستم به عنوان زنگ خطری در جهت حفاظت از ماهواره های در حال چرخش در فاصله 300 تا 3000 کیلومتری استفاده کنند. همچنین می توان به کمک این سیستم ذراتی را که وارد جو کره زمین می شوند را مشاهده کرد.

همچنین گفته می شود سیستم GESTRA یکی از چندین راه بالقوه در جهت بر طرف کردن مشکلات ذرات فضایی است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------