بستنی سنتی نخورید



 

بستنی سنتی نخورید

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حكیم با بیان این كه عامل بیماری تب مالت (بروسلا) از طریق شیر، دوغ و لبنیات غیرپاستوریزه منتقل می شود، گفت: این بیماری در اقصی نقاط كشور بویژه ساوه، ورامین، اطراف تهران و سواحل دریای خزر نظیر استان مازندران بویژه در كلاردشت گزارش شده است.

 

دكتر علی مردانی با اشاره به شروع فصل گرما و مسافرت های تابستانی بویژه به مناطق شمالی كشور از هموطنان خواست از مصرف بستنی سنتی و غیرپاستوریزه (راه انتقال بروسلوز) خودداری كنند.

اردیبهشت ماه آغاز فصل زاد و ولد دام هاست. با شروع شیردهی گاو و گوسفندها، بروز تب مالت آغاز می شود بنابر گزارش های ارائه شده، در سال های اخیر شیوع تب مالت در كشور افزایش داشته است.

 

دكتر مردانی با بیان این كه براساس گزارش سال پیش وزارت بهداشت شیوع تب مالت ۲۳ در یكصد هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: این صرفا شامل موارد گزارش شده از مراكز بهداشتی ـ درمانی بخش دولتی است و بخش خصوصی را شامل نمی شود.

این مسوول با تاكید براین كه برای دستیابی به آمار واقعی مبتلایان به این بیماری همكاری بخش خصوصی برای گزارش موارد شناسایی شده الزامی است، گفت: راه انتقال تب مالت (بروسلوز) استفاده از لبنیات غیرپاستوریزه و گوشت های خوب پخته نشده است...../تحلیل :ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------