چراغ ریلی و نقش ریل در طول عمر آن



یکی از ابزارهایی که امروزه در زمینه معماری وطراحی نورپردازی بسیار کاربرد دارد استفاده از چراغ ریلی است.این محصول برای استفاده در طراحی داخلی بسیار حائز اهمیت بوده. این سری از چراغ ها که نیازی به استفاده از سیم کشی مجزا ندارند امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر تمایل به استفاده از چراغ ریلی را دارید و یا اطلاعات بیشتری در این زمینه می خواهید کسب کنید می توانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

به طور کلی نورپردازی امر مهمی در یک ساختمان و طراحی آن است، مخصوصا وقتی ساختمان دارای سقف های بلند باشد و بخواهیم از نورپردازی با انواع چراغ ریلی استفاده کنیم. با استفاده از چراغ ریلی می توان نوع نور را انتخاب کرد و شدت آن را کم و زیاد کرد و از نورهای مختلفی مانند COB و LED و SMD استفاده کرد.

 

چراغ ریلی

 

نقش ریل در عمر چراغ های ریلی

یکی از موارد تاثیرگذار در عمر این چراغ ها، ریل آنها است. اغلب ریل های با کیفیت و استاندارد با گذشت زمان تغییر شکل نمیدهند و دچار افتادگی نمی شوند. همچنین احتمال بروز آتش سوزی و خطرات اتصالی در چراغ های ریلی با استفاده از تسمه های مسی کم است. از این رو انتخاب درست و استفاده از ریل مناسب، در طول عمر چراغ نقش بسزایی خواهد داشت.

 

ریل‌های چراغ ریلی طوری ساخته می‌شوند که می‌توان آن‌ ها را روی زمین، دیوار یا سقف استفاده کرد. با توجه به نوع استفاده‌ و محیطی که قرار است این چراغ در آن نصب شود یکی از انواع آن را می‌توان انتخاب کرد. بهتر است در هنگام انتخاب محل نصب و نوع چراغ ریلی، به این موضوع توجه داشته باشید که ریل‌ ها تحمل تعداد لامپ‌ ها را داشته باشند. همچنین سیم‌ کشی ساختمان باید طوری باشد که با ریل‌ ها هماهنگ باشد تا از نظر تامین انرژی چراغ و مصرف بهینه آن‌ به بهترین شکل انجام شود؛ چون به جز نورپردازی، ریل‌ ها به منظور حرکت و تغییر زاویه نور‌ هم استفاده می‌شوند.

 

مزایا استفاده از چراغ ریلی

- قابلیت تابش موضعی نور

 - قابلیت چرخش 360 درجه

 - نوعی روشنایی مدرن است که شما در هر مکانی میتوانید استفاده کنید.

 - قابلیت جا به‌ جا کردن چراغ‌ ها در درون ریل

 - در کنار این ویژگی ها، سادگی در نصب و تنوع بالا را می توان از موارد تاثیرگذار در محبوبیت چراغ های ریلی دانست.

 

یکی از نقاط قوتی که برای محصولات نورپردازی ریلی می توان به آن اشاره کرد این است که استفاده از این محصول در تمامی محیط ها مانند فضاهای شرکتی، مغازه ها و … بسیار موثر است و می توانید در منزل نیز از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، نورپردازی پذیرایی، آشپزخانه یک ساختمان مسکونی یکی از مهم ترین قسمت ها برای نورپردازی است که با استفاده از چراغ ریلی و تنظیم زاویه تابش آن میتوان از روشنایی خوبی برخوردار شد.

 

مکان مناسب برای استفاده از چراغ ریلی

با توجه به اینکه جهت تابش نور چراغ ریلی قابلیت تنظیم زاویه را دارد و مکان هایی مانند فروشگاه ها و گالری ها بهترین مکان برای مانور دادن این چراغ ها هستند. توصیه می شود زمانی که می خواهید نور را تنظیم کنید از این چراغ استفاده کنید.

 

نور چراغ ریلی به صورت تاکیدی می تابد ومیتوان با نور یک قسمت را با جاهای دیگر متفاوت کرد، یعنی روی برخی از وسایل و المان ها بیشتر نور باشد و از طرفی چراغ های مورد استفاده در ادوات ریلی در جهات مختلف می چرخند و بنابراین این مدل برای مکان های خاصی که نیاز به نورپردازی خاص دارند استفاده می شود.

 

به عنوان مثال این مدل به شما این امکان را می دهد که یک محصول را با رنگی خاص در گالری ها به نمایش بگذارید و همچنین بازدیدکننده را به سمت هدف خاصی هدایت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ویا تهیه چراغ ریلی اکووات میتوانید به صورت رایگان با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024