رژيم غذايي مناسب را متناسب با مزاج خود انتخاب كنيد



 

يک پزشک گفت: براي چاق يا لاغر شدن نيازي به مصرف دارو نيست.

دكتر مجيد حميدي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: با انجام مشاوره مناسب و ارايه رژيم غذايي مناسب، تعادل وزني در بدن فرد ايجاد مي‌شود.

وي تعادل در غذا خوردن را عاملي براي سلامتي، افزايش طول عمر و اميد به زندگي عنوان كرد و گفت: افرادي كه تمايل به افزايش و يا کاهش وزن دارند بايد به صورتي سالم و صحيح غذا مصرف کنند و از رژيم غذايي مناسبي برخوردار باشند. بنابراين براي كاهش يا افزايش وزن نيازي به مصرف انواع داروهايي گياهي و شيميايي نيست و بهتر است روش‌هايي را براي تعادل وزن انتخاب کنند که عوارضي نداشته باشد.

وي افزود: هر فرد متناسب با مزاج خود از رژيم غذايي خاصي پيروي مي‌کند و با شناسايي مزاج خود بهتر مي‌تواند از رژيم غذايي مناسب بهره ببرد. افراد از نظر مصرف مواد غذايي دو نوع مزاج سرد و گرم دارند که ميل و رغبت هر يک به غذا متفاوت است.

حميدي ادامه داد: افراد گرم مزاج تمايل به خوردن غذاهايي سرد و داراي زنجيره غذايي سبک مانند ماست، دوغ و لبنيات و نان‌هاي بدون سبوس، دارند. افراد سرد مزاج نيز به خوردن غذاهايي گرم به ويژه مربا، خرما و شيرني‌جات تمايل دارند.

وي افزود: افراد گرم مزاج داراي اندامي لاغر و کشيده و داراي چهره تيره هستند. غده تيرويد آنها فعال بوده و فعاليت اعصاب سمپاتيک آنها بيشتر است. افراد سرد مزاج نيز داراي قدي کوتاه و اندامي چاق بوده و چهره‌اي سفيد دارند. افراد گرم مزاج در مقايسه با افراد سرد مزاج زمستان را بهتر تحمل مي‌کنند و تابستان‌ها را نمي‌توانند تحمل کنند.

حميدي تاکيد کرد: بهتر است افراد متناسب با مزاج خود غذا مصرف کنند؛ چراکه اگر خلاف آن عمل کنند تعادل غذايي را بر هم زده و در نهايت باعث بروز بيماري‌هاي متعدد مي‌شوند.

وي گفت: افراد چاق براي لاغر شدن بايد کيفيت رژيم غذايي خود را به طرف غذاهاي گرم ببرند و از مصرف چربي‌ها، کربوهيدرات‌ها و موادغذايي با زنجيره سنگين خودداري کنند. گرم مزاج‌ها نيز براي افزايش وزن خود بايد به مصرف غذاهاي سرد سوق داده شوند.

حميدي در پايان گفت: افراد گرم مزاج اگرچه ممکن است موادغذايي زيادي را مصرف کنند اما به دليل سوخت و ساز زياد معمولا داراي اندامي لاغر هستند. همچنين روش خوردن غذا تاثير مهمي در شرايط بدني دارد؛ چرا که در سوخت و ساز بدن تعادل ايجاد مي‌کند.... / تحلیل : عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------