احتمال دخترزايي در زنان مبتلا به بيماري قلبي بيشتر است



 , دخترزايي,دخترزايي زنان,بیماران قلبی

 

احتمال دخترزايي در زنان مبتلا به بيماري قلبي بيشتر است

متخصصان هنوز علت اين ارتباط را شناسايي نكرده‌اند و در نظر دارند براي شناخت آن آزمايشات بيشتري انجام دهند.

نتايج يك مطالعه جديد نشان داده است در زناني كه سابقه ابتلا به بيماري قلبي دارند احتمال دخترزايي بيشتر از پسرزايي است.

به گزارش ايسنا، به نقل از مجله آنلاين لايوساينس، متخصصان دانشگاه تبريز در اين مطالعه روي بيش از 200 زن باردار مبتلا به بيماري قلبي ارزيابي كرده‌ و دريافته‌اند كه اين زنان 75 درصد نوزاد دختر به دنيا مي‌آورند.

در اين گزارش آمده است در هر جامعه انساني تعداد نوزادان پسر بايد تقريبا شبيه به تعداد نوزادان دختر باشد اما نسبت تولد نوزاد پسر به دختر در هر كشوري مي‌تواند با توجه به تلاش‌هاي والدين براي انتخاب جنسيت فرزندان، تغيير كند.

اين مجله گزارش داد كه طبق آمار اخير در ايران در ازاي هر 100 نوزاد دختر، 105 نوزاد پسر بدنيا مي‌آيند. اما در اين مطالعه روي بيماران قلبي معلوم شد در صورتي كه مادر به بيماري قلبي مبتلا باشد اين نسبت تغيير كرده و در ازاي هر 100 نوزاد دختر 35 نوزاد پسر متولد مي‌شود. با اين حال اين متخصصان هنوز علت اين ارتباط را شناسايي نكرده‌اند و در نظر دارند براي شناخت آن آزمايشات بيشتري انجام دهند.

از سوي ديگر، دكتر كاترين تائوبرت رييس دفتر علوم فدراسيون جهاني قلب كه در اين آزمايشات حضور نداشته در بيانيه‌اي خاطرنشان ساخت: كروموزوم‌ها در سلول جنسي مردانه (اسپرم) تعيين كننده جنسيت نوزاد است اما اين مطالعه مشخص مي‌كند كه ممكن است بين وضعيت سلامت جسمي مادر و جنسيت جنين تا به پايان رسيدن دوره كامل حاملگي، ارتباط خاصي وجود داشته باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------