عکس دیدنی سیاره مشتری که از ۶۰۰ هزار تصویر تشکیل شده است



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
یک عکاس آمریکایی با ثبت بیش از نیم میلیون تصویر از مشتری و قرار دادن آنها در کنار هم، یک عکس دیدنی را از این سیاره ارائه داده است. 

 "اندرو مک‌کارتی"(Andrew McCarthy)، عکاس نجومی اهل آریزونا، پس از ثبت بهترین منظره از سیاره مشتری در ماه جاری، از یک عکس دیدنی رونمایی کرد. آنچه می‌بینید فقط یک عکس نیست، بلکه ترکیبی از صدها هزار تصویر است.

 

مک‌کارتی پس از به اشتراک گذاشتن تصویر، در توییتی نوشت: پس از گذراندن تمام شب برای گرفتن حدود ۶۰۰ هزار عکس از مشتری، خوشحالم که واضح‌ترین عکس آن را به شما نشان می‌دهم. این عکس با استفاده از یک تلسکوپ و یک دوربین گرفته شده است که معمولا برای کار کردن در اعماق آسمان از آنها استفاده می‌کنم.

 

یک عکس از مشتری ممکن است ارزش هزار واژه را داشته باشد اما در مورد بیش از نیم میلیون تصویر چه می‌توان گفت؟

 

مک‌کارتی از نرم‌افزاری استفاده می‌کند تا چندین عکس گرفته‌ شده طی یک جلسه عکاسی از آسمان شب را کنار هم قرار دهد و نتایج آن خیره‌کننده است. او از روش مشابهی برای گرفتن تصویری همراه با جزئیات از ماه استفاده کرد که ماه‌ها طول کشید. مک‌کارتی گفت که مشتری همیشه یک هدف عالی برای دوربینش است.

 

وی افزود: مشاهده مشتری هرگز قدیمی نمی‌شود. مشتری یک سیاره باشکوه است. اگرچه تعداد عکس‌ها زیاد به نظر می‌رسد اما ثبت آنها نسبتا سریع گذشت. در مجموع، گرفتن عکس‌ها حدود دو ساعت طول کشید. آن شب شرایط بسیار خوب بود؛ بنابراین من سیاره را با جزئیات بسیار بیشتری نسبت به حد معمول دیدم که بسیار هیجان‌انگیز بود.

 

مشتری در ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۲۲، در نزدیکترین فاصله از زمین قرار خواهد گرفت و این بهترین زمان برای رصد سیاره غول‌پیکر در سال جاری است. به راحتی می‌توان با چشم غیر مسلح، آن را به عنوان یک نور درخشان در آسمان شب مشاهده کرد.

 

این نزدیک‌ترین فاصله مشتری از زمین در ۵۹ سال اخیر خواهد بود. مشتری در فاصله ۵۹۱ میلیون کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت که نزدیکترین فاصله آن به زمین از سال ۱۹۶۳ است.

 

 ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------