چینی‌ها در یک قدمی ساخت پایگاه در ماه



 فضانوردان چینی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان چینی به تازگی اظهار کرده‌اند که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ پایگاه خود در ماه را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، به گفته طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه چین، این کشور احتمالا تا سال ۲۰۲۸ تاسیس یک پایگاه تحقیقاتی در ماه را بر اساس دو ماموریت اکتشافی رباتیک تکمیل خواهد کرد و فضانوردان چینی را در حدود سال ۲۰۳۰ به ماه خواهد فرستاد.

 

"وو ویرن" (Wu Weiren) یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین و مدیر آزمایشگاه اکتشافات اعماق فضای این کشور، اخیرا گفت که چین برنامه اکتشاف فضایی خود را برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ارائه کرده است.

 

"وو" گفت که اکتشاف ماه یکی از چهار وظیفه اصلی در برنامه آینده است و سه وظیفه دیگر کاوشگر و برخورد سیارکی، اکتشاف سیاره‌ای و یک پرتابگر سنگین بالابر است که به اندازه کافی برای ماموریت‌های ماه و مریخ سرنشین دار در آینده قدرتمند است.

 

در سال ۲۰۰۴، چین به طور رسمی "پروژه چانگ ای" را تأسیس کرد و برنامه اکتشاف سه مرحله‌ای خود که شامل رسیدن به مدار، فرود و جمع‌آوری نمونه بود را با موفقیت به پایان رساند. در سال ۲۰۲۰ ماموریت چانگ ای-۵ با موفقیت بر روی ماه فرود آمد و نمونه‌ها را جمع آوری و سپس به زمین منتقل کرد.

 

به گفته "وو"، چین در حال انجام چهارمین مرحله اکتشاف ماه از جمله ماموریت‌های چانگ ای ۶، چانگ ای۷  و چانگ ای ۸ است. ماموریت چانگ ای ۶ دوباره نمونه‌ها را دریافت می‌کند و چانگ ای ۷ و ۸ قطب جنوبی ماه را کاوش خواهند کرد و پایه و اساس پایگاه را خواهند ساخت.

 

"وو" گفت که چین اولین کشوری است که ساخت پایگاهی را در قطب جنوبی ماه پیشنهاد داده است. زیرا قطب جنوب احتمالاً دارای شرایط روشنایی خورشیدی مطلوبی است که به معنای منبع تغذیه پایدار و دماهای پایدار است و این امکان را برای اکتشاف رباتیک طولانی مدت و فعالیت‌ ماموریت‌های سرنشین‌دار فراهم می‌کند.

 

"وو" گفت که این پایگاه متشکل از کاوشگرها، سطح‌نشین‌ها، صعود کننده‌ها/بالا رونده‌ها (ascenders) و سفینه‌های درون مداری است و این کاوشگرها می‌توانند قابل استفاده مجدد باشند.

 

وی همچنین اظهار کرد که محققان چینی با استفاده از انرژی هسته‌ای در حال توسعه یک سیستم تامین برق جدید هستند که مشکل انرژی را برای مدت طولانی در ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی ماه در آینده برطرف خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------