کاهش گرمای زمین با تزریق هواپخش‌ها



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , گرمای زمین
پژوهشگران دانشگاه هاروارد، طرح جدیدی برای کاهش گرمای زمین ارائه داده‌اند که نسبت به طرح‌های پیشین، هزینه کمتری دارد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، کاهش گرمای زمین با تزریق هواپخش‌ها به جو امکان‌پذیر است اما این برنامه هزینه‌های بسیاری در پی خواهد داشت.

 

پژوهشگران دانشگاه هاروارد در بررسی جدیدی، قابلیت‌ها و هزینه‌های روش‌های گوناگون رساندن هواپخش به استراتوسفر را که با عنوان "تزریق هواپخش به استراتوسفر" (SAI) شناخته می‌شوند، بررسی کردند.

 

آنها، هزینه ها و قابلیت‌های پروژه مهندسی انرژی خورشیدی که از 15 سال پیش آغاز شده، مورد ارزیابی قرار دادند. هدف این پروژه، کاهش آلودگی‌های انسانی با یه کار بردن مواد مورد نظر در ارتفاع حدود 20 کیلومتری است.

 

دکتر "گرنوت واگنر" (Gernot Wagner)، استاد دانشکده مهندسی و علوم کاربردی "دانشگاه هاروارد" (Harvard University) و از نویسندگان این پژوهش گفت: مهندسی کردن انرژی خورشیدی، اغلب به عنوان روشی سریع، ارزان و دارای نقص توصیف شده است.

 

وی افزود: از آنجا که ما قضاوتی در مورد شرایط مطلوب تزریق هواپخش به استراتوسفر نداریم، یک برنامه فرضی ارائه دادیم که از 15 سال پیش تا به امروز ادامه دارد. اگرچه این برنامه، نامعلوم و بلندپروازانه است اما از نظر فنی، به طور دقیق امکان‌پذیر خواهد بود. هزینه برنامه مورد نظر ما، به طور قابل توجهی کمتر از طرح‌های دیگر در هر سال خواهد بود.

 

گفتنی است که پژوهشگران، بررسی‌های پیشین که در مورد کاهش هزینه‌های این طرح هستند و ورودی‌های مستقیم شرکت‌های مهندسی هوا فضا را تایید می‌کنند.

 

"ویک اسمیت" (Wake Smith)، از نویسندگان این پژوهش گفت: سوالات مهندسی در مورد تزریق هواپخش به استراتوسفر و پژوهش‌های مرتبط با آن، برای من جذاب بود. طرح ما، برنامه جدیدی برای تزریق هواپخش به استراتوسفر با کمک فرضیات کاملا منطقی است. ما مشخصات فنی خاصی را برای طرح خود ابداع کردیم و ورودی‌های مستقیم چندین شرکت مهندسی هوا فضا را همراه آن قرار دادیم.

 

این گروه پژوهشی، هزینه طرح خود را کمتر از دو میلیارد دلار در سال تخمین زده است.

 

این پژوهش، در مجله " Environmental Research Letters" به چاپ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------