کشف پادزهری برای زهر سمی‌ترین موجود جهان



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سمی‌ترین موجود
محققان به تازگی موفق به کشف پادزهری برای زهر سمی‌ترین موجود جهان شدند.

 به گزارش فارس، «جعبه‌زیان» سمی‌ترین موجودات جهان هستند و نیش این جانور باعث ایجاد درد شدید، بافت‌مردگی پوست و در برخی موارد با ایست ناگهانی قلب منجر به مرگ می‌شود.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، در حال حاضر دانشمندان دریافتند که پادزهر سم این موجود، یک داروی کاهش‌دهنده کلسترول است.

 

تیمی از دانشگاه استرالیا از ابزار ویرایش ژن «کریسپر» استفاده کردند تا ژن‌های مختلفی را در مجموعه بزرگی از سلول‌های انسان از بین ببرند. سپس آنان سم این موجود را به محلول حاوی این سلول‌های اصلاح‌شده وارد کردند؛ در حالی که این سم بسیاری از سلول‌ها را از بین برد اما برخی دیگر از سلول‌ها جان سالم به در بردند.

 

طبق این گزارش، محققان سلول های بازمانده را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که آنها فاقد پروتئینی به نام «ATP2B1 » هستند. وجود این پروتئین برای تاثیرگذاری این سم بر روی بدن انسان، ضروری است.

 

گفتنی است؛ از آنجایی که این پروتئین برای فعالسازی نیاز به کلسترول دارد، برای از بین بردن آن می‌توان از داروهای کاهنده کلسترول استفاده کرد.

 

براساس این گزارش، محققان این دارو را به سلول‌های اصلاح‌نشده موش‌ها تزریق کردند و سپس آنها را در معرض این سم قرار دادند و دریافتند که بافت‌مردگی و درد در موش‌ها متوقف شده است. البته دانشمندان هنوز تاثیر این دارو را در جلوگیری از ایست قلبی ناشی از حضور این سم تایید نکردند و قصد دارند تا بیشتر در مورد این جنبه از درمان تحقیق کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------