اتم مصنوعی محاسبات کوانتومی را حل می‌کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, محاسبات کوانتومی
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد دستیابی به موفقیت در اتم مصنوعی می‌تواند کلید جدیدی برای محاسبات کوانتومی باشد. 

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان یک دانشگاه استرالیا پیشرفت بزرگی را در محاسبات کوانتومی ایجاد کرده‌ و اتم‌های مصنوعی را ایجاد کرده‌اند که امکان کبیت با ثبات‌تر را فراهم می‌کند.

 

مجموعه «اهداف کنترلی برای اطلاعات و فناوری‌های مرتبط» یا COBIT مجموعه‌ای از بهروش‌ها برای مدیریت فناوری اطلاعات است که توسط انجمن کنترل و ممیزی سیستم‌ها (ISACA) و سازمان راهبری فناوری اطلاعات (ITGI) در سال ۱۹۹۶ ایجاد شد.

 

COBIT برای مدیران، ممیزان و کاربران فناوری اطلاعات مجموعه‌ای از سنجه‌ها، معیارها، فرایندها و بهروش‌های قابل قبولی را ارائه می‌نماید تا به آنان در افزایش سود حاصله از بکارگیری فناوری اطلاعات و توسعه کنترل و راهبری فناوری اطلاعات کمک کند.

 

با تحقیق جدیدی که در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده، دوراک، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده مهندسی برق دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) و تیم وی  توضیح دادند که اتم مصنوعی تا چه حد می‌تواند به محاسبات کوانتومی کمک کند.

 

به گفته کارشناسان، ایده ایجاد اتم‌های مصنوعی با استفاده از الکترون‌ها چیز جدیدی نیست، در حقیقت این موضوع نخستین بار در دهه ۱۹۳۰ به صورت تئوری مطرح شد و سپس به صورت تجربی در دهه ۱۹۹۰ نشان داده شد.

 

دوراک گفت: ما برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ یک نسخه اساسی از آن را در سیلیکون ایجاد کردیم  اما آنچه ما را در مورد آخرین تحقیقات هیجان زده میکند این است که اتم‌های مصنوعی با تعداد بیشتر الکترون‌ها نسبت به گذشته تصور می‌شوند بسیار قوی‌تر هستند، به این معنی که می‌توانند برای محاسبات در رایانه‌های کوانتومی استفاده شوند و قابل اعتماد باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------