کشف سیاره جدید برای زندگی انسان



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, سیاره جدید
ستاره شناسان از شناسایی سیاره ای شبیه به زمین خبردادند که احتمال زندگی در آن وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیدا کردن سیاراتی جدید برای حیات بشر یکی از موضوعاتی جذاب اختر شناسان به حساب می آید. منطقه «گولدیلاک» یکی از این نقاط قابل سکونت است.

 

به این معنی که آب وهوای مناسبی دارد, نه آن قدر سرد که آب در آن جا یخ بزند و نه آنقدر گرم که آب بخار شود. اینک شرایط محیطی گولدیلاک نظر ستاره شناسان را جلب کرده و میتواند معیار های سکونت برای بشر را دار باشد.

 

تمامی ستارگان مانند هم نیستند. برخی ستارگان مثل ستاره جوان و آبی رنگ OB، بسیار داغ و نورانی هستند. در برابر، بعضی ستارگان مثل ستاره کوچک سرخ رنگ نوع M، دمای پایینی دارند. البته شاید این یک ستاره گولدیلاک مناسب بنظر برسد. ولی سطح این ستاره قرمز رنگ بسیار متلاطم است و اجازه نزدیک شدن هیچ چیز را نمی دهد.

 

خورشید ما، جایی بین این دو ستاره قرار می گیرد، که با اسم ستاره کوچک زرد رنگ نوع G شناخته می شود. درصورتی که چه در منظومه شمسی (Solar System) زندگی جریان دارد ( خودمان در آن زندگی می کنیم)، ولی خورشید ما یک ستاره گولدیلاک نیست.

 

به گفته ستاره شناسان دانشگاه ویلانووا، بهترین ستارگان برای زندگی ستاره های کوچک نوع K هستند. ستاره هایی نارنجی رنگ که کمی از خورشید سرد تر و کمی از ستاره کوچک قرمز رنگ گرم تر هستند.

 

به گفته ادوارد گینان، یکی از ستاره شناسان دانشگاه ویلانووا؛ ستاره های کوچک نوع K در بهترین شرایط برای زندگی به سر می برند. خصوصیت این ستارگان جایی بین ستاره های پرنور، ولی با عمر کوتاه (ستاره های نوع G) و ستاره های پر تعداد قرمز رنگ قرار دارد.

 

به گفته وی ستاره های نوع K، بالاخص آنها که گرم تر هستند، بهترین ستاره های جهان هستند. درصورتی که به دنبال یافتن سیاره های قابل سکونت هستید، این ستارگان تنها امید شما برای یافتن زندگی در فضا هستند.

 

وی بهمراه همکار خود، اسکات انگل، یک ستاره شناس از دانشگاه ویلانووا، تحقيقات خود را در دویست و سی و پنجمین نشست انجمن نجوم آمریکا ارائه دادند.

 

هدف از تلاش برای یافتن زندگی این نیست که بعنوان یک پشتیبان برای زمین از آن استفاده کنیم. حتی اگر هم زمین دوم را پیدا کنیم، هنوز هیچ فن آوری وجود ندارد که بتواند ما را تا آن جا ببرد.

 

جستجوی ما برای یافتن سیاره های گولدیلاک برای این است که بفهمیم آیا در نقطه ای دیگر از این دنیا حیات وجود دارد یا خیر و اینکه بفهمیم این حیات تا چه حدی هوشمند است؟

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------