کشف باکتری که فقط با هوا خوردن زنده می‌ماند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کشف باکتری
محققان استرالیایی موفق به کشف باکتری شده‌اند که فقط با هوا خوردن زنده می‌ماند و در یکی از سردترین صحراهای جهان زندگی می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این محققان پیش از این هم باکتری را در قطب جنوب شناسایی کرده‌اند که ویژگی مشابهی داشت. اما حالا متوجه شده‌اند که باکتری یادشده تنها در قطب جنوب ساکن نیست و در برخی نقاط دیگر جهان از جمله برخی صحراهای بسیار سردسیر نیز زندگی می‌کند.

 

در شرایطی که حیوانات و گیاهان برای تأمین انرژی خود به غذا و نور خورشید نیاز دارند، باکتری‌ها از ترکیبی از این مواد استفاده کرده و گاهی نیز به مواد مغذی موجود در داخل خاک متوسل می‌شوند.

 

اما باکتری هواخوار بعد از جذب هوای عادی، هیدروژن، دی اکسیدکربن و مونوکسید کربن آن را جذب کرده و انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تأمین می‌کند. بر اساس بررسی‌های تازه باکتری هواخوار علاوه بر قطب جنوب در قطب شمال و بیابان‌های فلات تبت نیز وجود دارد.

 

محققان با جمع‌آوری ۱۲۲ نمونه خاک از ۱۴ منطقه مختلف در این سه بخش از جهان توانسته‌اند دی ان ای های باکتری هواخوار را جمع‌آوری کنند و از این طریق پی برده‌اند که دو ژن خاص در تمامی آنها وجود دارد. بررسی‌های مذکور فرضیه‌های سابق در مورد حیات در سیارات بیگانه را نیز تغییر داده و نشان می‌دهد زنده ماندن موجودات در شرایطی بسیار دشوارتر از حد تصور قبلی بشر ممکن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------