ناسا به دیدار کوچک ترین سیارک کشف شده می رود



 ناسا ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ناسا تصمیم دارد ماموریتی برای ملاقات با کوچک ترین سیاره کشف شده توسط یک فضاپیما انجام دهد. 

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، سازمان فضایی آمریکا روز گذشته اعلام کرد ماموریت «آرتمیسI» را انجام خواهد داد. این برنامه در نهایت فضانوردان را به ماه می برد. علاوه بر آن ناسا اعلام کرد طی یک آزمایش یک «جستجوگر سیارک نزدیک زمین» به اندازه یک جعبه کفش را به فضا می فرستد تا سیارک ۲۰۲۰GE را ردیابی کند. ۲۰۲۰GE یک سیارک نزدیک زمین با قطر ۱۸ متر است.

 

ابزار ناسا با استفاده از بادبان های خورشید، انرژی مورد نیاز برای انجام این ماموریت را تامین می کند. هنگامیکه جستجوگر ناسا هدف مورد نظر خود را بیابد، اندازه، شکل، جهت چرخش و ویژگی های دیگر آن را رصد می کند. محققان امیدوارند با کمک ماموریت دریابند سیارک مانند تخته سنگ جنس سختی دارد یا مشابه «بن نو» از صخره های کوچک تر تشکیل شده است. پیش بینی می شود سیارک بن نو در ۲۱۳۵ میلادی با زمین برخورد کند.

 

جولی کاستیلو روجز محقق علمی ارشد این ماموریت در آزمایشگاهJPLناسا می گوید: با کمک رصدهایی که از زمین انجام شده چند هدف برای این ابزار شناسایی شده که اندازه همه آنها بین ۵تا ۳۰ متر است. جستجوگر ۲۰۲۰GE مربوط به طبقه ای از سیارک ها است که اطلاعات کمی درباره آنها داریم.

 

ماموریت مذکور در حقیقت پیش درآمدی برای عملیات های فضانوردی و رباتیک آینده است که از منابع سیارک ها استفاده می کنند. علاوه برآن چنین ماموریتی اطلاعاتی درباره دفاع از زمین درباره سیارک های مشابه فراهم می کند.

 

کاستیلو روجز در این باره می افزاید: هرچند از منظر دفاع از زمین، سیارک های بزرگ مهمترین عامل نگرانی به شمار می روند، اما تعداد اجسام آسمانی مانند ۲۰۲۰GE بسیار بیشتر است و با وجود اندازه کوچک شان برای سیاره خاکی خطرناک هستند.

 

یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات نمایش استفاده از فناوری بادبان های خورشیدی در ماموریت هایی به اعماق فضا است. این بادبان خورشیدی سبک به اندازه یک زمین تنیس است و با منعکس کردن فوتون های خورشیدی نیروی پیش راندن جستجوگر را فراهم می کند.

 

بادبان می تواند با سرعت ۳۰ متر به ازای هر ثانیه حرکت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------