نقشه کاشت باغ درخت گردو با متدهای روز دنیا در سال 1402



یکی از مراحل مهم احداث باغ گردو و بادام نقشه کشی است مطمئناً اگر نقشه کاشت باغ درخت گردو و بادام با متدهای روز دنیا انجام شود میزان باروری و باردهی درختان شما تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند در نقشه کشی باغ تمامی شرایط زمین را در نظر گرفته سپس مکان کاشت درختان را مشخص می‌کنند، نقشه کشی باغ به کشاورز کمک می‌کند تا فاصله استاندارد بین درختان را در نظر گرفته و از تمام نقاط باغ نهایت استفاده را ببرد، در ادامه سعی می‌کنیم چند نکته مهم در مورد نقشه کاشت باغ درخت گردو و بادام با متدهای روز دنیا در سال ۱۴۰۲ بیان کنیم.

 

نقشه کاشت باغ درخت گردو

نقشه کاشت باغ درخت گردو با متدهای روز دنیا در سال 1402

 

برای نقشه باغ گردو و بادام مساحت صحیح  را بدست بیاورید

زمین‌های کشاورزی همیشه به شکل مستطیل و مربع نیستند گاها مشاهده شده زمین کشاورزی حتی ۸ ضلع متفاوت دارد، کشاورز باید موفق شود ابعاد گوناگون زمین کشاورزی را به طور دقیق به دست آورده، اطلاع داشتن از محیط و مساحت زمین کشاورزی به باغدار کمک می‌کند تا پیش زمینه‌ای از تعداد درختان خریداری شده و نصب تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد.

 

اولین گام در نقشه کشی باغ بادام و گردو مشخص کردن محیط، مساحت و ابعاد باغ کشاورزی است در واقع شما در وهله اول شکل ظاهری باغ را به دست می‌آورید تا بر اساس آن بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید، داشتن یک plan مناسب از زمین کشاورزی مزایای زیادی برای کشاورز دارد:

 

1. وقتی شما نقشه و plan زمین کشاورزی خود را دارید به راحتی می‌توانید موقعیت و شکل ظاهری زمین کشاورزی را درک کرده و مکان مناسب را برای دیوار بادشکن محل کاشت نهال گردو یا بادام و محل کاشت نهال گرده افشان در نظر بگیرید.

 

2. طرح آبیاری کشاورزی شما به خوبی و بدون هدر رفت هزینه‌ای انجام شده و سیستم آبیاری یک سیستم یکپارچه خواهد بود.

 

ترسیم نقشه کلی زمین کشاورزی کار چندان مشکلی نیست شما می‌توانید با استفاده از گوگل پلی یا روش‌های سنتی plan مکان مورد نظر را به دست می‌آورید، دومین مورد تاثیرگذار بر روی نقشه کشی باغ می‌توان به شیب زمین اشاره کرد، به عنوان یک کشاورز حتماً قبل از خرید نهال بادام و گردو شیب زمین را به دست بیاورید.

 

درختان در شیب‌های تند آسیب جدی می‌بینند، مخصوصاً در نواحی که بارندگی زیاد است چون باعث شسته شدن خاک و ریشه‌کن شدن درختان می‌شود معمولاً بهترین روش برای این زمین‌ها استفاده از روش‌های پلکانی یا نصب پر چین است، همچنین شیب زمین فاصله کشت درختان را کاهش و الگوی کاشت آنها را تغییر می‌دهد.

 

مطالب مهم: https://www.beytoote.com/scientific/nature/walnut1-almond-plantingplan.html 

 

برای زمین‌های جنوبی، ساعات آفتابگیری کمتری دارند و زمین‌هایی که بارش باران در آنجا کمتر است برای اینکه درختان از رطوبت و نور کافی بیشتر بهره ببرند فاصله بین درختان افزایش پیدا می‌کند، از دیگر نکاتی که مهندسین نهالستان زمان نقشه کشی به آن تاکید دارند سرعت ورزش باد است، در زمین‌های مناطق بادخیز معمولاً از دیوار و یا درختان باد شکن استفاده می‌کنند تا جایی که از نفوذ سرمای باد به درون باغ جلوگیری شود.

 

متد روز دنیا با نقشه کاشت باغ درخت گردو

نکته های مهم برای نقشه کاشت باغ درخت گردو

 

نکات مهم در نقشه کشی باغ را رعایت کنید

 نقشه کشی باغ یکی از مراحل مهم قبل از خرید نهال بادام و گردو است، بر اساس نقشه کشی باغ شما می‌توانید تصمیم بگیرید کدام نژاد نهال بادام و گردو را خریداری کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد، برای داشتن یک نقشه تاثیرگذار حتماً اطلاعات زیر را به دست بیاورید:

 

1. جهت به دست آوردن شیب زمین شما باید ارتفاع بلندترین نقطه زمین با ارتفاع پستت‌ترین نقطه زمین را داشته باشید، گاهی اتفاق می‌افتد زمین دو شیب متفاوت داشته باشد.

 

2. به هنگام نقشه کشی باغ علاوه بر خرید نهال بادام و گردو، حتماً به نوع تجهیزات آبیاری توجه داشته و محل منبع و پمپ آب را مشخص کنید.

 

3. در صورت خرید نهال بادام و گردو، گرده افشان باید ردیفی را که برای رقم گرده افشان‌ها در نظر گرفتید را در نقشه مشخص کنید.

 

4. اگر باغ شما دیوارکشی شده است و یا درختان بادشکن کاشته شده است اولین ردیف از درختان حداقل فاصله ۲ الی ۳ متر از دیوار فاصله داشته باشند تا در مکان سایه روشن قرار نگیرند.

 

اولین گام در نقشه کشی باغ بادام و گردو

تاثیرات نقشه کشی باغ

 

کلام آخر

برای کسب آگاهی‌های بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت تخصصی برتر نهال مراجعه کرده و از کارشناسان مربوطه کمک بخواهید، کارشناسان و مهندسین نهالستان بدون دریافت هزینه مشاوره لازم و تخصصی را به کشاورزان ارائه می‌دهند، همچنین با دریافت کاتالوگ از کارشناسان، انواع نهال بادام و گردو را شناخته و از آخرین تغییرات قیمت نهال بادام و گردو مطلع شوید.

 

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024