سنت عجیب یک قبیله برای محافظت از زنان



اخبار,اخبار گوناگون

با وجود این که خطر ربوده شدن پس از گذشت چند قرن مهار شد، سنت سوراخ کردن بینی و خالکوبی صورت همچنان باقی مانده بود، تا اینکه دولت هند در دهه هفتاد قرن پیش این رسم عجیب را ممنوع اعلام کرد. ساکنان قبیله آپاتانی تعدادشان به 60 هزار تن می رسد و بدون استفاده از ابزارهای جدید و حیوانات به کشاورزی می پردازند.

روزنامه دیلی میل انگلستان، مجموعه تصاویری را منتشر کرده که آداب و رسوم زنان قبیله آپاتانی در هند را به تصویر می کشد؛ آداب و رسومی که زنان را از ربوده شدن توسط قبایل دیگر حفظ می کرد.

 

این عکس هایِ عجیب به آخرین بازماندگان این سنت قدیمی قبیله تعلق دارد؛ زنانی که مجبور شدند تا بینی های خود را با سکه سوراخ و نشانه گذاری کرده و چهره شان را خالکوبی کنند تا به دست مردان متجاوز قبایل دیگر ربوده نشوند.

 

آپاتانی ها، یا آن طور که خودشان می گویند (تانیس ها)، قبایل مهاجر از فلات آپاتانی در منطقه اسپانسیری در اراناچال پرادش هند هستند. بنا به باوری کهن، زنان آپاتانی تا حدّی زیبا بودند که ترس از ربوده شدنشان می رفت.

 

در یک تلاش مذبوحانه برای حمایت از زنان، بزرگان قبیله پیشنهاد دادند تا صورت های زنان و دختران را خالکوبی کرده و بینی هایشان را مسدود کنند تا با زشت شدنشان، کسی آنها را ندزدد.

 

با وجود این که خطر ربوده شدن پس از گذشت چند قرن مهار شد، سنّت سوراخ کردن بینی و خالکوبی صورت همچنان باقی مانده بود، تا اینکه دولت هند در دهه هفتاد قرن پیش این رسم عجیب را ممنوع اعلام کرد. ساکنان قبیله آپاتانی تعدادشان به 60 هزار تن می رسد و بدون استفاده از ابزارهای جدید و حیوانات به کشاورزی می پردازند.

اخبار,اخبار گوناگون

اخبار,اخبار گوناگون

اخبار,اخبار گوناگون

اخبار,اخبار گوناگون

اخبار,اخبار گوناگون


تابناک باتو


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------