مهم ترین تصمیم برای باریستا؛ چگونه پیچر مناسب برای لاته آرت خریداری کنیم؟



امروزه افراد علاقمند به قهوه، هنر باریستا را در هنر سرو برخی از نوشیدنی های بر پایه قهوه مانند لاته آرت در نظر می گیرند. در صورتی که به حرفه باریستا در کافی شاپ خود مشغول به کار هستید، نیاز به ابزارهای تخصصی برای تهیه نوشیدنی های بر پایه قهوه خواهید داشت. در کنار دستگاه آسیاب قهه، دستگاه اسپرسو و قهوه با کیفیت، نیاز به پیچر مناسب برای لاته آرت امری ضروری خواهد بود. در این مقاله، نظر متخصصین درباره خرید پیچر مناسب را بررسی کرده تا بتوانید پیچر مناسب خود را انتخاب کنید. در ادامه با راهنمای خرید پیچر همراه ما باشید.

 

چکیده ای از مقاله؛ نظر باریستاهای حرفه ای در مورد خرید پیچر چیست ؟

باریستاهای خِبره پیچر مناسب را با در نظر گرفتن عواملی مانند شکل، اندازه، جنس، طراحی دهانه و راحتی دسته انتخاب می کنند. این پیچرها برای دستیابی به میکروفوم شیر تخصصی، بسیار ایده آل هستند. پیچرهایی از جنس استیل که نه تنها به دلیل کنترل دما، بلکه دوام، بهداشت، زیبایی و تطبیق پذیری در بین باریستاها محبوب است. اینکه کدام برند می تواند برای شما مناسب باشد بهتر است در ابتدا در مورد آن ها تحقیق کرده و قیمت های به روز آن ها را مقایسه کنید. با در نظر گرفتن بودجه و کیفیت، ترجیحات شخصی را در نظر گرفته و برای بهبود مهارت های لاته آرت خود اقدام به خرید کنید.

 

چرا پیچر ابزاری ضروری برای باریستا محسوب می شود؟

 

پیچر ابزاری ضروری برای باریستا

 

وقتی نوبت به خلق هنر لاته جذاب می رسد، پیچر شیر مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. طراحی پیچر سبب می شود تا کف شیر و میکروفوم بهینه از شیر استخراج شود. این می تواند به باریستا کمک کند تا ترکیبات شیر را به صورت لایه ای را با دقت و کنترل بالا به قهوه اضافه کند. متخصصین چگونه پیچر مناسب خود را خریداری می کنند؟ در ادامه به راهنمای جامع و فاکتورهای ضروری که باید هنگام خرید پیچر در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

در ادامه، به بررسی نکات ارزشمندی از جمله شکل، اندازه، جنس، مقایسه قیمت ها و اولویت بندی به شما در خرید پیچر کمک خواهیم کرد.

 

1- شکل و اندازه مناسب : راهی برای افزایش کنترل و دقت ریزش

 

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

شکل ظاهری و اندازه پیچر می تواند به طور قابل توجهی بر توانایی، کنترل و دقت شما در تهیه لاته آرت کمک کند. به منظور کنترل بهتری بر جریان خروجی شیر، به دنبال پیچرهایی با دهانه مخروطی و لبه نوک تیز باشید. یک دهانه مخروطی با نوک تیز شکل، ریزش را مشخص و کنترل می کند که باعث می شود طرح های پیچیده لاته آرت را بدون زحمت ایجاد کنید.

قبل از خرید پیچر، حجم شیری که معمولا برای تهیه لاته آرت استفاده می کنید را در نظر بگیرید تا اندازه مناسب را خریداری کنید. برای اکثر نوشیدنی های بر پایه قهوه مانند لاته آرت؛ یک پیچر 15 اونسی (450 میلی لیتری) مناسب است. با این وجود اگر نوشیدنی های بزرگ تری درست می کنید یا نیاز به فوم بیشتر دارید، اندازه بزرگ تر ممکن است مناسب تر باشد. اگرچه بهتر است این عمل را دو مرتبه با حجم کمتر انجام دهید.

2- جنس : دوام و سهولت استفاده

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

جنس های متنوعی از پیچر در بازار ایران عرضه می شود اما اغلب باریستاهای حرفه ای، پیچرهایی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند را انتخاب می کنند. این پیچرهای با کیفیت بالا، به منظور حفظ دوام و خاصیت حفظ حرارت عالی، ترجیح داده می شوند.

 

در هنگام انتخاب پیچر، از سطح صاف داخلی آن مطمئن شوید. این ویژگی گرداب ایجاد شده شیر را افزایش داده و حتی فرآیند تمیزکردن آن را ساده می کند. اگرچه برخی پیچرها با روکش یا سطوح نچسب روانه بازار می شوند اما ترجیحا از خرید آن ها خودداری کنید. این پیچرها ممکن است بر بافت و کیفیت شیر تاثیر منفی گذاشته و در فرآیند میکروفوم گیری شیر تاثیر بگذارد.

 

انتخاب یک پارچ شیر از جنس استیل ضد زنگ با فضای داخلی صاف بهترین نتایج را از نظر عملکرد و زیبایی شناسی ارائه می دهد.

 

3- طراحی دهانه : ریزش با دقت و خلاقیت

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

طراحی دهانه پیچر، نقش مهمی در دستیابی به کنترل ریزش و ایجاد الگوهای هنری جذاب لاته به همراه دارد. هرچه دهانه پیچر باریک و کشیده باشد، امکان ایجاد جریان دقیق شیر و طرح های پیچیده نیز فراهم می شود. در نظر داشته باشید که باریک بودن دهانه، به شما کنترل بیشتری بر سرعت و جهت ریزش می دهد. این می تواند شما را در ایجاد خطوط ظریف و الگوهای دقیق یاری دهد. همچنین قبل از خرید پیچر، از داشتن دهانه صاف و عاری از هرگونه لبه زبر و نامنظم مطمئن شوید. در این صورت، فرآیند ریزش و جریان خروجی شیر بدون خلل و ایراد خواهد بود.

4- پیچر با دسته یا بی دسته ؟

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

پیچرها در دو نوع با دسته و بدون دسته در بازار عرضه می شوند که هر کدام دارای ویژگی های منحصربه فرد خود هستند. اگرچه، پیشنهاد ما به شما، در نظر گرفتن پیچر با دسته است. راحتی دسته می تواند در پایداری و سهولت در ریختن به شما کمک کند.

در حالی که اغلب نادیده گرفته می شود، دسته پیچر بسیار حائز اهمیت است. اگر پیچر یک دسته ارگونومیک داشته باشد می توان آن را به راحتی در دست گرفت و از عدم سر خوردن پیچر در حین لاته آرت مطمئن شد.

 

دسته پیچر که به خوبی طراحی شده، تضمین می کند که می توانید شیر را با کنترل راحت بریزید. هرچه کنترل شما ثابت و دقیق تر باشد، طرح لاته آرت یکپارچه و بهتر خواهد بود. از دیگر موارد مهم دسته پیچر، مقاوم بودن آن در برابر حرارت است. حرارتی که شیر توسط نازل دستگاه اسپرسو یا حتی گاز دریافت می کند به دسته منتقل می شود. از این رو، باید از داغ شدن بی اندازه دسته پیچر مطمعن شد.

5- پایه پیچر

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

از دیگر نکات مهم در خرید پیچر مناسب، توجه به فضای درونی و کف آن است. پایه پهن، فضای کافی را برای ایجاد حرکت گردابی شیر در حین حرارت را به خوبی فراهم کرده که می تواند باعث میکروفوم کرمی و مخملی ایده آل شود. این می تواند در زمان اعمال حرارت نیز به سرعت و عملکرد باریستا کمک کند.

 

چرا انتخاب پیچر جنس استیل ایده آل است ؟

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

*

کنترل دما

 

پیچر های استیلی، کنترل دمای عالی را در حین فوم گیری شیر فراهم می کند. استیل به شکلی موثر، مقدار اندکی از گرما درون را به انگشتان شما هدایت می کند تا بتوانید دمای درون را با کمی تجربه اندازه گیری کنید.

 

* دوام

فولاد ضد زنگ به دلیل عمر طولانی و دوام خود مشهور است. پیچر شیر های ساخته شده از فولاد ضد زنگ در برابر زنگ زدگی، خوردگی، شکستگی و آسیب بسیار مقاوم هستند. این پیچرها می توانند به راحتی استفاده متعدد روزانه باریستا را تحمل کرده و نسبت به سایر جنس های ساخته شده مانند شیشه و سرامیک در مستعد ترک یا شکستگی نخواهند بود.

 

* بهداشت 

استیل نماد تمیزی و بهداشت است. همچنین نظافت و نگهداری از آن آسان است. استیل غیر متخلخل است. به این معنی که بو، طعم یا باکتری را از شیر، آب یا محیط جذب نمی کند. پیچرهای استیلی را می توان به راحتی با دست یا ماشین ظرفشویی شست و به راحتی تمیز کرد.

 

* زیبایی شناسی 

 

راهنمای خرید پیچر باریستا

 

پیچر های از جنس استیل، اغلب ظاهری شیک و مدرن دارند که ظاهر کلی محیط آشپزخانه یا کافی شاپ شما را جذاب می کنند. این پیچرها در اندازه و طرح های مختلفی در بازار عرضه می شوند که به شما این امکان را می دهند تا با توجه به ترجیحات سبک خود، اقدام به انتخاب و خرید کنید.

 

* تطبیق پذیری 

پیچر های استیلی نه تنها برای تهیه میکروفوم شیر بلکه برای کارهای دیگر در آشپزخانه مناسب هستند. شما می توانید از این پیچرها در تهیه بخارپز کردن شیر، تهیه سس، مخلوط کردن نوشیدنی ها و ... استفاده کنید. این خاصیت تطبیق پذیری مقاوم و غیر متخلخل بودن پیچرهای استیلی سبب می شود تا ابزاری ارزشمند برای ظروف آشپزخانه یا محیط کافی شاپ شما محسوب شود.

 

بررسی قیمت و کیفیت پیچر

 

پیچر باریستا

 

اکنون که موارد فوق را در نظر دارید، یک مرحله دیگر را اضافه کنید. بررسی قیمت و کیفیت.

 

تحقیق 

با توجه به محبوبیت روزافزون قهوه و مشتقات آن، فروشگاه های آنلاین و حضوری معتبر در بازار وجود دارند که می توانید به خوبی، مارک ها و برند های مختلف پیچر را بررسی کنید. نظرات مشتریان را در سایت های آنلاین بخوانید و یا از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

 

مقایسه قیمت 

با کمی بررسی قیمت فروشگاه های مختلف آنلاین و حضوری، می توانید بازه قیمتی پیچر خود را بدست آورید. البته قیمت تنها ملاک نخواهند بود. کیفیت را فدای قیمت نکنید.

 

کیفیت 

پس از بررسی برندها و مقایسه قیمت، کیفت را در نظر بگیرید. این می تواند شامل جنس، استانداردهای ساخت و ... باشد.

 

بودجه 

محدوده هزینه بودجه خود را در کنار اولویت های خود مشخص کنید. این می تواند تعادل خوبی بین قیمت و کیفیت در بودجه به شما ارادئه دهد.

 

ترجیحات شخصی 

در کنار نیازها به ترجیحات و سلیقه خود توجه کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال زیبایی شناسی هستید ممکن است پیچر های هفت رنگ استیل یا پیچر شیشه ای شیک را انتخاب کنید.

 

توصیه

یک پیچر با کیفیت می تواند هزینه اولیه بالاتری نسبت به سایرین داشته باشد، اما دوام بیشتری داشته و در بلندمدت ارزش بهتری را ارائه می دهد.

 

سخن پایانی

در نهایت، انتخاب یک پیچر عالی برای تهیه لاته آرت نیازمند بررسی دقیق عوامل مختلف از جمله اندازه، جنس، طراحی دهانه، راحتی دسته و ... است. شما می توانید در مورد برندها و مدل های مختلف موجود در بازار ایران اطلاعات مختلفی کسب کرده و سپس اقدام به خرید کنید. برخی از فروشگاه های آنلاین و حضوری مانند فروشگاه کافه مال یا فروشگاه پارتاک استور به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره قبل از خرید می دهند تا با تنظیم بودجه و نیازها بهترین انتخاب را داشته باشید. با در دست داشتن پیچر شیر مناسب می توانید مهارت های هنر لاته آرت خود را ارتقا داده و به تجربه نوشیدن لاته آرت مهمانان یا مشتریان خود بیافزاید.



تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024