اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد (+تصاویر)



تاریخ پر از ناشناخته هاست، و به دلایلی ما به عنوان انسان بیشتر دوست داریم روی چیز‌های اسرارآمیز تمرکز کنیم تا واقعیت‌های انکارناپذیر. در این مطلب اتفاقاتی را می‌بینید که دانشمندان هنوز نتوانسته اند توضیحی برای آن‌ها پیدا کنند.

 از جسد ۲۰۰۰ ساله‌ای که مو و مژه دارد، تا متنی که هیچکس نمی‌تواند آن را بفهمد، در واقع در این مطلب جنبه غیرقابل توضیح تاریخ را مشاهده می‌کنید.

 

گوریلی که گفت: حیوانات وقتی می‌میرند به یک گودال راحت می‌روند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

گوریل محبوب «کوکو» زبان اشاره را یاد گرفت و می‌توانست از طریق آن با مردم ارتباط برقرار کند. وقتی در یک مصاحبه از فرانسین پترسون، مربی کوکو و نزدیکترین دوستش پرسیدند، گفتگویش با کوکو تا چه حد عمیق بوده است. جواب داد: کوکو با پرستارش مکالمه‌ای درباره مرگ داشته، پرستار به او یک اسکلت نشان داده و پرسیده: «این زنده است یا مرده؟» و کوکو با اشاره گفته: «مرده، پوشیده» سپس مراقب از او پرسیده «حیوانات وقتی می‌میرند کجا می‌روند؟» کوکو هم جواب داده: «یک گودال راحت» و سپس یک بوس خداحافظی فرستاده. پاسخ کوکو افراد زیادی را شگفت زده کرد و سوالات زیادی ایجاد کرد.

 

جسد ۲۰۰۰ ساله که هنوز مو، مژه و خون در رگ هایش دارد

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

بانو دای همسر لی کانگ، یکی از اشخاص مهم در سلسله هان غربی در چین باستان بوده است. مقبره او ۲۰۰۰ سال بعد از مرگش درون تپه‌ای در چین همراه با هزاران شیء و اسناد ارزشمند دیگر پیدا شد. اما آنچه همه را متعجب کرد، جسد او بود که بعد از هزاران سال هنوز خوب حفظ شده بود. همه اندام‌ها و رگ‌های او سالم بودند. همچنین مقداری خون با گروه خونی آ در رگ هایش بود و هنوز مو و مژه داشت.

 

دانشمندان دانه‌های خربزه را در معده او پیدا کردند که نشان می‌داد در فصل تابستان مرده است، همچنین در عرض دو ساعت بعد از خوردن خربزه درگذشته است. عجیب‌تر از همه، مایع اسرارآمیزی بود که بدنش در آن قرار داشت. این مایع کمی اسیدی بود و مقداری منیزیم داشت. دانشمندان هنوز نمی‌دانند این مایع چه بوده است.

 

مردی که بعد از ضربه به سرش، نابغه موسیقی شد

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

تصور کنید یک روز بیدار می‌شوید و می‌فهمید نابغه موسیقی هستید، در صورتی که حتی یک روز از عمرتان هم تمرین نکرده اید. شگفت انگیز است، نه؟ خب، اتفاق مشابهی برای «درک آماتو» افتاده است، اما هزینه زیادی بابت آن داده است. در اکتبر ۲۰۰۶ ، سر آماتو هنگام رانندگی به شدت آسیب دید و ۳۵% از موهایش ریخت و قسمتی از حافظه اش را از دست داد، اما مهارتی کسب کرد که بسیاری از افراد یک عمر به خاطرش تلاش می‌کنند، او آهنگساز شد!

 

آماتو دراین باره می‌گوید: «وقتی چشمانم را بستم، ترکیب‌های سیاه و سفیدی را دیدم که از چپ به راست حرکت می‌کنند، که در واقع تصویری ذهنی از جریان پیوسته و روان نت‌های موسیقی بودند.» به نظر می‌رسد آماتو تنها فردی در جهان باشد که بعد از این آسیب، به استعدادی در حد نبوغ رسیده است و اگرچه سندروم ساوان موسیقی برای پزشکان شناخته شده است، اما معمولا در این حد قوی نیستند.

 

ابر طوفانی که هر روز بعد از ظهر در جزیره استرالیایی ظاهر می‌شود

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

هر سال از سپتامبر تا مارس، هر روز بعدازظهر یک ابر طوفانی به نام هکتور در جزایر تیوی در استرالیا تشکیل می‌شود. هکتور، یکی از ثابت‌ترین طوفان‌های تندری است و توسط خلبان جنگ جهانی دوم نامگذاری شده و هنوز محور بسیاری از مطالعات هواشناسی است. اگرچه بسیاری از هواشناسان این پدیده را بررسی کرده اند، اما هنوز توضیحی پیدا نکرده اند که چرا هر روز ظاهر می‌شود.

 

موتورسیکلت ۱۰۰ ساله‌ای که ۴۰ سال داخل دیوار بوده و هنوز کار می‌کند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

تا امروز هیچکس نتوانسته توضیح دهد که چطور یک موتورسیکلت ۱۰۰ ساله که داخل دیوار بوده هنوز خوب کار می‌کند. آنچه درباره این موتورسیکلت جالب است نه تنها داستان عجیب ۴۰ سال داخل دیوار بودن آن، بلکه طراحی منحصر به فرد آن است که بسیاری از کلکسیونر‌ها را گیج کرده که چرا کسی باید چنین موتورسیکلتی را داخل دیوار پنهان کند.

 

نسخه دست نویسی که هیچکس در دنیا معنی آن را نمی‌داند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

حدود ۵۰۰ سال پیش، متنی به زبان ناشناخته و سیستم نوشتاری ناشناخته توسط یک نویسنده ناشناس نوشته شده است. این نسخه را «ویلفرید ووینیچ» که عاشق کتاب بود، در سال ۱۹۱۲ در ایتالیا خرید. تصور می‌شود که این متن در شمال ایتالیا نوشته شده باشد، اما قطعی نیست و همه چیز درباره آن نامشخص است. بسیاری از خط شناسان و رمزگشایان جنگ جهانی اول و دوم روی این نسخه کار کردند، اما هیچکس نتوانست معنای آن را بفهمد. شاید فکر کنید این متن فقط به قصد شوخی نوشته شده و مفهوم خاصی ندارد، اما ۲۷۲ صفحه از آن موجود است، اخیرا نظریه‌ای شکل گرفته که این نسخه یک کتاب پزشکی برای سلامت زنان بوده است. اما فقط در حد یک نظریه است.

 

طاعون اسرارآمیز رقص که باعث می‌شد مردم آنقدر برقصند تا بمیرند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

در سال ۱۵۱۸، در استراسبورگ طاعون رقص به راه افتاد. این بیماری عجیب ۴۰۰ نفر را مبتلا کرد و باعث شد بدون هیچ استراحتی برقصند. برخی از این افراد در اثر حمله قلبی، خستگی یا سکته مغزی جان خود را از دست دادند. همه چیز از ۵ جولای ۱۵۱۸ شروع شد، وقتی زنی به نام خانم تروفی بی‌اختیار در وسط استراسبورگ شروع به رقصیدن کرد. بعدا ۳۴ نفر دیگر هم به او پیوستند و خیلی زود تعداد آن‌ها به ۴۰۰ نفر رسید. زمانی رسید که حدود ۱۵ نفر در روز می‌مردند. پزشکان و مسئولین متوجه شدند این بیماری در اثر عوامل فراطبیعی نیست و به جای درمان آن، یک صحنه چوبی ساختند و به بیماران توصیه کردند روی آن برقصند. تصور می‌شود که دونده ماراتن امروز هم نمی‌توانست از این فعالیت شدید جان سالم به در ببرد. دانشمندان هنوز هم علت واقعی این اپیدمی وحشتناک را نمی‌دانند.

 

مقبره کلئوپاترا و عشقش آنتونی هرگز پیدا نشد

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

علیرغم ادعاهای غلط بی‌شمار درباره پیدا شدن مقبره کلئوپاترا، تا امروز هیچکس نمی‌داند یکی از مشهورترین زنان تاریخ کجا دفن شده است. اعتقاد بر این است که او در کنار عشقش آنتونی دفن شده باشد، چون اکتاویان دستور داد که جسد او و آنتونی باید با شکوه و جلال دفن شود. اما مقبره کلئوپاترا تنها مقبره‌ای نیست که برای باستان شناسان ناشناخته مانده است، شخصیت‌های مشهور تاریخی مثل موتزارت و چنگیزخان هم در مکان‌های ناشناخته‌ای دفن شدند.

 

طولانی‌ترین سیگنال فضایی ممکن

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

در سال ۱۹۷۷،تلسکوپ Big Ear Radio دانشگاه اوهایو در تحقیق هوش فرازمینی، سیگنال عجیبی دریافت کرد که با نام سیگنال «Wow» شناخته می‌شود. ستاره شناسی به نام جری آر. اِهمَن در حال دیدن داده‌ها این سیگنال را کشف کرد و آنقدر شگفت زده شد که دور آن خط کشید و نوشت «Wow». این سیگنال ۷۲ ثانیه طول کشید و متاسفانه هرگز تکرار نشد. تا امروز هیچکس نتوانسته سیگنال را توضیح دهد، هرچند برخی معتقدند که از یک منبع انسانی آمده است.

 

هنوز هیچکس نمی‌داند گنج ۱۰ میلیون دلاری متعلق به کیست

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

در سال ۲۰۱۳، زوجی در نزدیکی خانه‌ خود گنجی پیدا کردند که با سکه‌هایی به ارزش ۲۷ هزار دلار پر شده بود، اما به خاطر ارزش تاریخی آن، اکنون ۱۰ میلیون دلار ارزش دارد و قرار بود در سایت آمازون فروخته شود. زوجی که این گنج را پیدا کرده بودند، از ترس اینکه مردم به دنبال گنج به خانه آن‌ها بیایند، تصمیم گرفتند جای آن را فاش نکنند. حدس‌های زیادی زده شد که این گنج متعلق به کیست، اما ثابت شد همه آن ها اشتباه هستند.

 

هنوز هیچکس نتوانسته دیسک فایستوس را بخواند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

دیسک فایستوس یک دیسک گلی است که احتمالا در عصر برنز ساخته شده است. به گزارش بسیاری از دانشمندان، هیچ نظریه درستی وجود ندارد که این دیسک چه می‌گوید. تلاش‌های زیادی برای خواندن آن به زبان‌های مختلف انجام شده، اما هیچکدام موفق نبوده اند. یکی از نظریه‌ها این است که این یک بازی تخته ای بوده است. تحقیقات اخیر هم حدس می‌زند که نماد تقاضا از الهه باروری باشد.

 

در سال ۱۹۳۰ کل جمعیت روستای اینوئیت در کانادا ناپدید شد

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

در سال ۱۹۳۰ در یک روستای کوچیک اینویت در کانادا که گاهی شکارچیان حیوانات وحشی از آن عبور می‌کردند، اتفاق عجیبی افتاد. یک شکارچی به نام جو لابل وارد جزیره شد و هیچکسی را آنجا پیدا نکرد. در واقع، ۷ سگ سورتمه پیدا شدند که از گرسنگی در یک قبر مرده بودند. تحقیقات زیادی انجام شد، اما هیچکدام از اهالی روستا پیدا نشدند.

 

در سال ۱۹۵۵ کل ۲۵ خدمه قایق ناپدید شدند، در حالی که خود قایق غرق نشده بود!

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

جوییتا یک قایق تجاری بود که در سال ۱۹۵۵ به طرز اسرارآمیزی در اقیانوس آرام جنوبی ناپدید شد. آنچه درباره این کشتی عجیب بود این است که کشتی طوری ساخته شده بود که امکان غرق شدن آن تقریبا وجود نداشت. درواقع، وقتی کشتی پیدا شد، هنوز بخش زیادی از آن بیرون از آب بود، اما هیچکس داخل آن نبود.این کشتی حاوی ۲۵ نفر بوده که هیچکدام پیدا نشدند. این ماجرا سوالات زیادی ایجاد کرد که چرا هیچکس داخل کشتی نبود و جسد هیچکدام هم پیدا نشد.

 

جزیره فانتوم که تا سال ۱۸۴۶ روی نقشه وجود داشت، اما حالا ناپدید شده و کسی نمی‌تواند آن را پیدا کند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

جزیره فانتوم تا قرن بیستم در ساحل شومالی یوکاتان دیده می‌شد. اما حالا هرچقدر می‌گردیم، دیگر نمی‌توانیم آن را پیدا کنیم. تحقیقات وقتی شروع شد که یک نفر اشاره کرد این جزیره مرز واقعی و حقوق نفتی در خلیج مکزیک ندارد. وقتی مسئولین به جستجوی جزیره رفتند، چیزی جز آب پیدا نکردند. تا به امروز کسی نتوانسته توضیح دهد این جزیره اصلا وجود داشته یا خیر.

 

باران گوشت در کنتاکی

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

عجیب‌ترین اتفاق کنتاکی در سال ۱۸۷۶ افتاد. خانم کروچ مشغول درست کردن صابون در ایوان بود که متوجه شد چیز عجیبی از آسمان می‌بارد و مطمئن بود که گوشت است. ابتدا تصور می‌شد این نشانه‌ای از سوی خدا باشد، اما بعد توجه دانشمندان زیادی را جلب کرد. کسانی که شجاعت تست کردن آن را داشتند ادعا کردند که این گوشت گوسفند یا آهو است، اما دانشمندان معتقد بودند بافت ریه اسب یا جنین انسان است. بعد از بررسی‌های بیشتر، تصور می‌شد که این گوشتی باشد که لاشخورها قی کرده اند. با این حال هنوز کسی توضیح دقیقی برای آن ندارد.

 

جزیره اسرارآمیزی که هیچکس نمی‌تواند گنج‌های آن را پیدا کند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

می‌گویند گنج‌های باورنکردنی در جزیره بلوط پنهان شده که هیچکس نتوانسته آن‌ها را پیدا کند. این راز از وقتی شروع شد که داستان‌هایی درباره گنج‌های این جزیره پخش شد، اما هیچ مدرک واقعی وجود نداشت. اگرچه آثارقدیمی بسیاری در آن پیدا شده، اما هیچکدام چیزی نبود که بتوان آن را یک گنج بزرگ در نظر گرفت. شاید این فقط یک افسانه باشد، اما طبق این افسانه بیش از یک قرن پیش این جزیره نفرین شده و ۷ نفر باید بمیرند تا گنج پیدا شود. در حال حاضر ۶ نفر در جستجوی گنج جان خود را از دست داده اند.

 

دو مرد که ادعا کردند توسط موجودات فضایی ربوده شدند

اخبار,اخبار گوناگون,اتفاقات تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

 

در سال ۱۹۷۳، برای دو مرد در پاسکاگولا، می‌سی‌سی‌پی، اتفاق عجیبی افتاد. چارلز هیکسون و کالوین پارکر ادعا کردند که هنگام ماهیگیری توسط موجودات فضایی ربوده شدند. آن‌ها ادعا کردند که ابتدا صدای غژغژ شنیدند و سپس دو چراغ آبی چشمک زن را دیدند و بعد متوجه یک شیء بیضی شکل شدند که ۱۲ متر طول و ۳ متر ارتفاع داشته است. پارکر و هیکسون می‌گویند قبل از ربوده شدن هوشیار و به هوش بوده اند، اما بعد فلج شدند و آن موجودات آزمایش‌هایی روی آن‌ها انجام داده و سپس آزادشان کرده‌اند. البته بسیاری از مردم داستان آن‌ها را باور نمی‌کنند و می‌گویند حالتی شبیه به خواب را تجربه کرده اند.

 

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------