نکاتی که قبل از پرواز تهران استانبول باید بدانید



نکاتی که قبل از پرواز تهران استانبول باید بدانید

 

سفر به استانبول، یکی از زیباترین شهرهای جهان، تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز است. شهری با تاریخ و فرهنگ غنی ، آثار باستانی زیبا و طبیعتی بکر و غذاهایی لذیذ که هر توریستی را جذب خود می‌کند. همین موضوع نیز باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد محبوب مسافران ایرانی تبدیل شود.

 

پرواز یکی از راه‌های بسیار سریع برای رسیدن به استانبول است. از تهران و فرودگاه امام خمینی روزانه ایرلاین‌های مختلفی به طور مستقیم به ترکیه پرواز دارند که می‌توانید با توجه به بودجه و امکانات خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بسیاری از افراد تابه‌حال تجربه سفر به خارج از کشور را نداشتند و ممکن است به دلیل عدم اطلاع از قوانین پرواز، پیش از سفر نگرانی‌هایی برای آن‌ها وجود داشته باشد؛ بنابراین در این مطلب سعی داریم نکاتی که قبل از پرواز تهران استانبول باید بدانید را به طور کامل بررسی کنیم تا پیش از سفر نگرانی نداشته باشید.

 

نکاتی که قبل از پرواز تهران استانبول باید بدانید

برای سفر به استانبول بیشتر افراد پرواز را ترجیح می‌دهند تا سریع‌تر به مقصد برسند. ضمن اینکه این نوع سفر امنیت بالاتری دارد و حتی نوعی تفریح به‌حساب می‌آید. به همین علت بهتر است با نکات مهم قبل از پرواز تهران استانبول آشنا شوید تا از سفر خود لذت ببرید.

 

مدارک مسافرتی مورد نیاز

پاسپورت یا همان گذرنامه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مدارک شما برای پرواز خارجی شناخته می‌شود. به همین علت حتما پیش از پرواز اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما اعتبار کافی را دارد. اعتبار به این معناست که حداقل تا 6 ماه تا پایان لغو گذرنامه فرصت باقی‌مانده باشد.

 

علاوه بر گذرنامه فیش پرداختی عوارض خروج از کشور نیز به‌عنوان یکی از مدارک مهم باید همراه شما باشد. عوارضی را می‌توانید در فرودگاه پرداخت کنید. اما بهتر است چند روز قبل این کار را انجام دهید تا نگرانی از این بابت نداشته باشید.

 

میزان بار قابل حمل

میزان بار قابل حمل در شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است و طبق تعرفه‌ای که دارند مشخص می‌شوند. اما به طور کل بین ۲۰ تا ۵۰ کیلو هر نفر می‌تواند با خود حمل کند. البته نوع بلیط که از نوع اکونومی است یا بیزینس، نیز می‌تواند روی مقدار بار قابل حمل موثر باشد. معمولا این نکته روی بلیط درج می‌شود تا مسافران از این موضوع مطلع باشند. بار اصلی به داخل انبار هواپیما هدایت می‌شود. اما شما می‌توانید تا ۱۰ کیلو بار اضافی نیز در داخل کابین همراه خود داشته باشید.

در هر صورت اگر مقدار بار هر شخص بیش از مقدار مشخص شده باشد، باید مبلغی را به‌عنوان اضافه بار پرداخت کند.

 

اشیا قابل حمل

در داخل کابین هواپیما برای امنیت مسافران و ایمنی بیشتر، نمی‌توان برخی از وسایل و اشیا را همراه خود داشت و ورود آن‌ها ممنوع است. این اقلام عبارت‌اند از:

  • انواع وسایل، ابزار و اشیای تیز مانند چاقو، قیچی، کاتر، ناخن‌گیر، پیچ گوشتی، چکش و...
  • انواع مواد اشتعال‌زا و منفجره مانند اسپری خوشبو کننده، تافت و...
  • انواع مواد اسیدی مانند آبلیمو، سرکه و...
  • مایعاتی با حجم بالا
  • انواع سلاح‌های گرم و سرد مانند اسلحه، چاقو و...

لپ‌تاپ و سایر لوازم الکترونیکی خود را می‌توانید داخل کابین هواپیما با خود داشته باشید. اما در هنگام بازرسی باید آن‌ها را باز کنید و این موضوع نگران کننده‌ نیست.

 

نکات و راهنمای  پرواز از  تهران استانبول

 

زمان مراجعه به فرودگاه

بهترین زمان مراجعه به فرودگاه برای سفر از تهران به استانبول، سه ساعت قبل از پرواز است تا بتوانید به تمام کارهای خود رسیدگی کنید. به‌ویژه در تعطیلات که فرودگاه‌ها بیش از حد انتظار شلوغ هستند و ممکن است با کمی تاخیر از پرواز جا بمانید. توجه داشته باشید که کانترها یک ساعت قبل از پرواز بسته می‌شوند و باید تا آن زمان تمام کارهای مربوط به پرواز را انجام داده باشید.

 

تحویل بار و کنترل مدارک

زمانی که به سالن اصلی فرودگاه وارد می‌شوید، باید گیت مربوط به پرواز خود را پیدا کرده تا بررسی‌های اولیه انجام شود. حتی اگر وسایلی دارید که نیاز به بررسی دارند، بهتر است آن‌ها را در قسمت مناسبی قرار دهید تا کارهایتان سریع‌تر پیش رود. در این قسمت بارها توسط مسئول کانتر کنترل شده و به بخش انبار هواپیما هدایت می‌شوند. شماره صندلی نیز در همین‌جا مشخص خواهد شد. در مرحله بعدی و بعد از گرفتن کارت پرواز، هویت و بلیط شما را کنترل می‌کنند و در صورتی که مشکلی نباشد، می‌تواتید به سمت سالن پرواز خود بروید تا گیت باز شود.

 

ایجاد علامت روی چمدان

از آنجایی که مدل و رنگ چمدان‌ها ممکن است با یکدیگر مشابه باشد، بهتر است پیش از پرواز چمدان خود را با یک ربان یا نوار رنگی، علامت گذاری کنید. این کار شاید بی‌اهمیت به نظر برسد، اما در زمان تحویل بار، بسیار کارآمد است و چمدانتان با مسافران دیگر جابه جا نمی‌شود.

 

توحه به نکات داخل پرواز

اکنون وارد هواپیما شده و باید صندلی خود را پیدا کنید. در اینجا مهمانداران به شما کمک می‌کنند تا بارهای داخل کابین را در قسمت بالای صندلی خود قرار دهید و در طول سفر راحت باشید. همچنین پیش از حرکت نکات لازم و موارد ایمنی توسط مهمانداران یادآوری می‌شود تا در طول پرواز مشکلی پیش نیاید. اکنون هواپیما تیک‌آف کرده و به سمت استانبول حرکت می‌کند.

 

رزرو اینترنتی بلیط تهران استانبول از پلتفرم‌های معتبر

 

رزرو اینترنتی بلیط تهران استانبول از پلتفرم‌های معتبر

 

در این مطلب به تمام نکاتی که باید پیش از سفر از تهران به استانبول بدانید اشاره کردیم تا بتوانید سفری راحت و بدون دردسر داشته باشید. البته پیش از رعایت تمام این نکات، در ابتدا باید برای رزرو بلیط اقدام کنید. بهتر است پیش از خرید، قیمت‌ها و زمان‌های پرواز مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت با انتخاب ایرلاین مورد نظر خود، خرید نهایی را انجام دهید. خرید بلیط می‌تواند به‌صورت اینترنتی یا از طریق آژانس‌های هواپیمایی انجام شود که ما به شما خرید آنلاین را پیشنهاد می‌دهیم. اسنپ تریپ یکی از پلتفرم‌های معتبری است که می‌توانید از آنجا بلیط خود را رزرو کنید. کافی است در موتور جستجوگر این وب‌سایت زمان پرواز خود را انتخاب کنید تا تمام ایرلاین‌های موجود نمایش داده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024