این مدرسۀ چینی بهترین ساختمان سال شد



مدرسه چینی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
یک مدرسه شبانه‌روزی چینی که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تمدد اعصاب کنند و وقت‌شان را هوشمندانه سپری کنند، به عنوان ساختمان سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

به گزارش فرادید، دبیرستان هویژِن در شهر نینگبو واقع در استان ژجیانگ در شرق چین، دارای پارک روی پشت‌بام، خانه‌های درختی و مسیرهای پیاده‌روی مرتفع در «جنگل شناور» است؛ این ساختمان روز جمعه در جشنواره جهانی معماری (WAF) در سنگاپور، موفق به کسب عنوان برتر شد. 

 

کارکرد فضاهای عمومی مدرسۀ سِرین که توسط استودیوی طراحی اَپروچ و گروه طراحی مهندسی دانشگاه فناوری ژجیانگ طراحی شدند، محو کردن تمایز بین داخل و خارج ساختمان است. این ساختمان دارای یک سالن سخنرانی در فضای باز و مسیرهای درختکاری‌شده است، به علاوۀ امکانات مطالعه برای دانش‌آموزان مدرسه ۳۰ کلاسه. 

 

دی ما (Di Ma)، مدیر استودیو طراحی اپروچ می‌گوید: تمرکز ما فقط روی طراحی یک مدرسه یا کار با فرم‌ها، فضاها، مصالح و نماهای جدید نبود، بلکه روی طراحی زندگی جدید مدرسه‌ای و آوردن قدرت طبیعت به ساختمان بود

 

مدرسه چینی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

استودیوی طراحی اپروچ می‌گوید آموزش مقدم بر کارایی است، اما فضای خود مدرسه هم باید الهام‌بخش تفکر مستقل باشد. این شرکت در شرح پروژه خود گفته است که طراحی آن طوریست که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد استرس‌شان را رها کنند، بدن و ذهن‌شان را تنظیم کنند و زیبایی را خارج از کلاس کشف کنند. 

 

عنوان جذاب «ساختمان سال جهان» یکی از افتخارات حرفه معماری در نظر گرفته می‌شود و در جشنواره سالانه، از سوی یک هیئت متخصص ۱۴۰ نفره تصمیم‌گیری می‌شود. طرح برنده امسال، به دلیل کنار گذاشتن قواعد مرسوم در طراحی مدرسه، از سوی داوران ستایش شد. 

 

پُل فینچ، مدیر برنامه WAF، با استناد به هیئت داوران هنگام اهدای جایزه روی صحنه، پروژه را «غیرمنتظره و لذت‌بخش» توصیف کرد. 

 

مدرسه چینی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

فینچ به حاضران گفت: «معماران موفق شدند مدرسه‌ای بسازند که بسیار با مدل‌های معمولی تفاوت دارد؛ مدل‌هایی که در آن‌ها دانش‌آموزان انگار در یک جعبه زیر فشارهای آموزشی حبس شده‌اند. برعکسِ این مدل‌های معمولی، طرح این مدرسه طوری است که دانش‌آموزان را به راه رفتن، تنفس هوای تازه و رهایی از فشار درسی تشویق می‌کند.» 

 

این طرح از میان ۲۵۰ پروژه برگزیده، از جمله ترمینال A فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک، موزه هولوکاست استرالیا در ملبورن و استادیوم‌های ملی جدید در کامبوج و سنگال انتخاب شده است. 

 

ساختمان‌ها در ۱۸ دسته، از جمله معماریِ تجاری، فرهنگی و مسکونی قضاوت شدند. سپس برندگان برای جایزه کلی رقابت کردند.  دبیرستان هویژِن در رده «مدارس» برنده جایزه برتر شد.

 

مدرسه چینی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
مدرسه چینی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون



تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------