عکس | این سکه 600 ساله، از دل وایکینگ‌ها آمده‌است!



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
یک سکه طلا که در سواحل جنوبی نیوفاندلند کشف شده است ممکن است قدیمی ترین سکه کشف شده در کانادا باشد.

به گزارش خبرآنلاین، این سکه در یک سایت باستان شناسی نامشخص (برای محافظت از مکان در برابر شکارچیان گنج) توسط علاقه مندان به تاریخ، ادوارد هاینس، کشف شد که از این کشف عکس گرفت و آن را به دولت گزارش کرد.

 

بر اساس قانون منابع تاریخی برای نیوفاندلند و لابرادور، یافت کننده یک شی باستان شناسی یا یک فسیل مهم طبق قانون موظف است این کشف را گزارش کند. در صورتی که یابنده با مجوز مجاز نباشد، حذف شی از بافت باستان شناسی نیز جرم است.

 

این سکه قبل از اولین تماس مستند اروپایی با آمریکای شمالی از زمان وایکینگ ها است، که پل بری، متصدی سابق موزه ارز بانک مرکزی کانادا، تاریخ آن را بین سال های ۱۴۲۲ و ۱۴۲۷ میلادی، زمانی که در لندن، انگلستان ضرب شد، تعیین کرده است.

 

این سکه یک سکه چکش خورده از دوران سلطنت هنری ششم است که پادشاه انگلستان و لرد ایرلند از ۱۴۲۲ تا ۱۴۶۱ و دوباره از ۱۴۷۰ تا ۱۴۷۱، و پادشاه مورد مناقشه فرانسه از ۱۴۲۲ بود. تا سال ۱۴۵۳ تنها فرزند هنری پنجم، در سن ۹ ماهگی پس از مرگ پدرش به تخت سلطنت انگلستان رسید و پس از مرگ پدربزرگ مادری اش، چارلز ششم، اندکی پس از آن به تخت سلطنت فرانسه رسید.

 

چگونگی پیدایش سکه در نیوفاندلند یک راز است، زیرا اروپایی‌ها تا سال ۱۴۹۷ به سواحل نیوفاندلند نمی‌رسند، زمانی که جان کابوت (همچنین به عنوان جیووانی کابوتو شناخته می‌شود) سفری را به سفارش هنری هفتم از انگلستان آغاز کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------