عکس| این موجودات عجیب و ناشناخته به اعماق اقیانوس تعلق دارند!



 موجوداتی عجیب و ناشناخته,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

گجت نیوز نوشت: دانشمندان و پژوهشگران با بررسی در اعماق اقیانوس هند، موجوداتی عجیب و ناشناخته را کشف کرده‌اند که همه را به‌طرز عجیبی شگفت‌زده کرده است. در ادامه با این موجودات آشنا خواهیم شد.

 

اعماق اقیانوس‌ها همیشه رازهای سر به مهر زیادی دارد. در اغلب اوقات دانشمندان به دل آب‌های آزاد می‌زنند تا با کشف موجودات گوناگون، عظمت جهان هستی و فراوانی گونه‌های مختلف را اثبات کنند. حالا در تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده، انبوهی از موجودات عجیب و ناشناخته کشف شده‌اند که در دریاها و اقیانوس زندگی می‌کنند و ظاهر ترسناکی دارند.

 

این موجودات عجیب و ناشناخته از چه گونه‌هایی هستند؟ 

 موجوداتی عجیب و ناشناخته,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

در میان موجودات دریایی ناشناخته‌ای که توسط دانشمندان کشف شده‌اند، مارماهی بسیار عجیب و نادری وجود دارد که تابه‌حال کسی مشابه آن را در میان سایر مارماهی‌ها ندیده است. این موجود عجیب که از قضا نابینا هم هست، دارای پوستی تیره‌رنگ بوده و در عمق ۵ کیلومتری زمین شناسایی شده است.

 

 موجوداتی عجیب و ناشناخته,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 موجوداتی عجیب و ناشناخته,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 موجوداتی عجیب و ناشناخته,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

علاوه بر این مارماهی عجیب و غریب، موجودات دریایی دیگری هم در اعماق اقیانوس هند و در جزایر کوکوس (که نام یکی از قلمروهای استرالیا است و در نزدیکی این کشور قرار دارد.) کشف شده‌اند؛ از جمله ماهی‌هایی که هیچ شباهتی به سایر گونه‌های مشابه خود ندارند. در بین این ماهی‌ها که جزو موجودات بسیار عجیبی هستند، موارد نادری دیده شده که بچه ماهی در شکم مادر خود رشد کرده و در کمال تعجب، زنده به دنیا آمده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، تخم ماهی‌ها اغلب روی صخره‌ها یا در بستر دریا رشد پیدا می‌کند، اما در این مورد به‌خصوص، با یک گونه کاملا نادر و کمیاب مواجه هستیم.

 

در میان انبوهی از موجودات عجیب و ناشناخته که توسط پژوهشگران شناسایی شده‌اند، حضور الاغ‌ماهی گوش‌استخوانی و خروس‌ماهی گوش‌استخوانی که از لحاظ جثه و ابعاد سر دارای تفاوت‌های چشمگیری هستند نیز بسیار خودنمایی می‌کنند. علاوه بر این موجودات، یک مارمولک‌ماهی بسیار عجیب و نادر هم کشف شده است که باله نسبتا بلندی دارد و به‌واسطه پوست شفاف‌اش، در نور روز خیلی خوب دیده نمی‌شود.

 

در مجموع باید به این موضوع پی برد که اعماق اقیانوس‌ها مملو از موجودات دریایی بسیار عجیب و ناشناخته است که هیچ‌گاه از وجود آن‌ها هم خبر نداشته‌ایم؛ موجوداتی که شاید عجیب و غریب و ترسناک به‌نظر برسند، اما بدون شک کشف‌شان امر لذت‌بخش و حیرت‌انگیزی است و می‌تواند باعث بیشرفت روزافزون علم و مباحث جانورشناسی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------