راهنما خرید دسته گل و تشخیص مرغوبیت آن



 اگر شما نیز به دنبال سفارش دسته گل هستید اما دقیقا نمی دانید چه دسته گلی مناسب شما است . باید بگم جای درستی اومدید !!! در این مطلب قصد داریم به انواع دسته گل ها بپردازیم و کاربرد هر دسته گل را برای شما توضیح دهیم . ضمنا می خواهیم به نحوه چیدمان هر نوع دسته گل نیز بپردازیم تا تفاوت بین دسته گل ها را تشخیص دهید . در ادامه به نحوه سنجش کیفیت دسته گل ها نیز خواهیم پرداخت.

 

دسته گل یک طرفه

دسته گل یک طرفه

 

انواع دسته گل

 

دسته گل مینیمال

دسته گل مینیمال

 

به طور خلاصه اگر بخواهیم تمامی دسته گل ها را تقسیم بندی کنیم باید مطابق با دستور العمل زیر برخورد کنیم .

 

1- گل یک یا چند شاخه تزیین شده

2- دسته گل یک طرفه

3- دسته گل گرد

4- دسته گل مینیمال

5- دسته گل حجیم

6- دسته گل سازه

 

به طور کلی منظور از کلمه دسته ایجاد چیدمان از چند ده شاخه گل است . به عبارتی با آرایش دادن چند ده گل شما می توانید یک دسته گل داشته باشید . اما نوع آن وابسته به متریال های استفاده شده ، نوع چینش گل ها و تکنیک های استفاده شده در آن ، تعداد کاغذ و تعداد گل های بکار رفته و ... است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

گل تک شاخه

 

گل تک شاخه بوی گل

گل تک شاخه بوی گل

 

گل تک شاخه همانطور که از نامش مشخص است . به آرایش گل هایی گفته می شود که تنها با یک شاخه گل انجام شده است . این نوع از آرایش گل ها بسیار پرطرفدار است . زیرا هزینه تمام شده آن برای مشتری بسیار پایین و ارزش معنوی آن بسیار بالا است . معمولا برای چیدمان گل تک شاخه از گل های رز استفاده می شود . اما در فرمت جدید و مدرن آن ، از تمامی گل ها می توان به عنوان گل تک شاخه بهره برد . به عنوان مثال ترکیب گل پئونی و جیپسو یا استفاده از تنها یک شاخه گل آفتاب گردان ... علاوه بر آن در فرمت جدید از بافت برگ های جدید و مدرن استفاده می شود . که کار نهایی را بسیار زیبا می کند . این نوع گل ها برای مناسبت هایی مانند روز معلم ، روز پرستار ، روز پدر و روز مادر و هدیه ولنتاین کاربردی است .

 

گل چند شاخه

گل چند شاخه همان گل تک شاخه است با این تفاوت که از 2 یا 3 عدد گل دیگر نیز استفاده شده است . این شکل گل آرایی نیز به علت قیمت پایین تمام شده آن بسیار ارزشمند است . در این نوع آرایش ها شکل کاغذ پیچی بسیار حائز اهمیت است . این سبک گل آرایی بیشتر برای مناسبت های روز معلم ، روز پرستار ، روز مادر ، روز پدر و ... کاربردی است . در فرمت مدرن این کار حتما باید با کاغذ پیچی انجام شود و از گل های دیگر جز گل رز نیز استفاده می شود .

 

دسته گل یک طرفه

 

دسته گل یک طرفه بوی گل

دسته گل یک طرفه بوی گل

 

دسته گل یک طرفه یکی از پرطرفدارترین انواع دسته گل است . زمانی که تمایل دارید به دیدار یک دوست قدیمی که مدت زمان زیادی است از دیدارتون می گذرد ، بروید . دسته گل یک طرفه یک گزینه عالی است . علت نامگذاری دسته گل های یک طرفه ، دیدن شدن آن تنها از یک طرف است . یعنی فقط از یک سمت دید دارد . این سبب می شود که آرایش جذابی داشته باشد و مقدار گل کمتری نسبت به سایر دسته گل ها مصرف کنید . به عبارتی قیمت بسیار مناسبی برای مصرف کننده خواهد داشت . دسته گل یک طرفه برای عیادت بیمار ، دیدار مجدد ، عذرخواهی و ... کاربرد است .

 

دسته گل گرد

 

دسته گل گرد بوی گل

دسته گل گرد بوی گل

 

دسته گل گرد همانطور که از نامش مشخص است . به صورت کاملا دایره ای شکل چیدمان می شود . آرایش یک دسته گل گرد به صورت حرفه ای نیازمند مهارت بالایی است . برای این که متوجه شوید چقدر دسته گل گرد شما استاندارد است . کافی است آن را به صورت عمود روی یک میز قرار دهید . اگر سرجای خود ایستاده قرار گیرد . به این معنی است که دسته گل با تکنیک درستی چیدمان شده است . این تکنیک در نزد گل آرا ها با نام اسپیرال شناخته می شود . دسته گل های گرد پرمصرف ترین نوع دسته گل ها هستند و در تمامی مناسبت ها قابل استفاده می باشند .

 

دسته گل مینیمال

 

دسته گل مینیمال

دسته گل مینیمال

 

دسته گل های مینیمال به ظرافت و لطیف بودن مشهور هستند . آن ها یک هدیه بسیار ارزان قیمت و زیبا هستند . به خصوص اگر در یک تولد دعوت هستید و هدیه شما کافی نیست . با گرفتن یک دسته گل مینیمال می توانید کار خود را تکمیل کنید . دسته گل های مینیمال معمولا از چند شاخه گل های مختلف تزیین می شوند و شباهت زیادی به دسته گل های چند شاخه دارند . اما دسته گل مینیمال می تواند بیشتر از 3 شاخه گل باشد و این تفاوت اصلی آن با دسته گل چند شاخه است .

 

دسته گل حجیم

 

دسته گل حجیم بوی گل

دسته گل حجیم بوی گل

 

اگر دسته گلی را دیدید که قدرت بلند کردن آن را ندارید و ارتفاع آن به اندازه قد شما است . اصلا احساس کوتوله بودن یا ضعیف بودن نکنید ! ویژگی مهم دسته گل های حجیم ، ارتفاع زیاد و وزن سنگین آن ها است . اگر قصد دارید یک سورپرایز لوکس را تدارک ببینید . چه چیز جذاب تر از یک دسته گل پر شده از انواع گل های لوکس و زیبا که می تواند دل هر کسی را به بدست آورد . دیگر ویژگی خاص دسته گل های حجیم کاغذ پیچی ، کاغذ پیچی متفاوت آن است . اگر به دنبال یک دسته گل حجیم لوکس هستید . به گل فروشی آنلاین بوی گل سری بزنید !

 

دسته گل سازه

 

دسته گل سازه بوی گل

دسته گل سازه بوی گل

 

دسته گل سازه یکی از سخت ترین و خاص ترین نوع دسته گل است . این مدل دسته گل ها طرفداران خاص خودش را دارد که تعدادشان هم کم نیست ! دسته گل سازه از ترکیب متریال های بازیافتی و طبیعی و ... است که سبب خلق یک شاهکار هنری می شود . معمولا در مسابقات بین المللی گل آرایی برای سنجش مهارت یک گل آرا از او انتظار ساخت یک دسته گل سازه خاص دارند . در واقع معیار سنجش مهارت گل آرا ها ساخت سازه های اروپایی است . البته این مدل دسته گل هنوز بازار خودش را در ایران پیدا نکرده است زیرا بیشتر جنبه هنری دارد . در صورتی که تمایل به سفارش دسته گل سازه دارید می توانید از طریق بوی گل اقدام کنید .

 

معیار های تشخیص یک دسته گل زیبا و خاص

برای تشخیص مرغوبیت یک دسته گل ابتدا می بایست به ترکیب رنگ ها توجه کنید . یک گل آرا در ابتدا باید ترکیب رنگ ها را به خوبی مسلط باشد . در دسته گل های با کیفیت همیشه این قانون رعایت شده است و هارمونی رنگی زیبایی بین کاغذ ها و گل های بکار رفته وجود دارد . در وهله بعدی به شکل آرایش گل ها دقت کنید . اگر شکل آرایش نامنظم است . باید در تمامی قسمت های دسته گل این بی نظمی وجود داشته باشد . برعکس اگر دسته گل شما دارای نظم خاصی است باید در تمامی بعد ها این نظم وجود داشته باشد .

 

نحوه تشخیص کیفیت گل های دسته گل

اگر می خواهید از کیفیت گل های بکار رفته در یک دسته گل حجیم مطلع شوید . کافی است ابتدا به کمر گل ها دقت کنید ( منظور از کمر گل محل اتصال شاخه به گل  است ) در این نقطه اگر گل پلاسیده باشد گل خم خواهد شد . اگر خم شدگی در اتصال گل ها دیدید بی شک از کیفیت پایین گل ها است . در قدم بعدی به شفاف بودن گلبرگ ها و نبود لک در گل ها دقت کنید . در گام آخر اگر گل رز در دسته گل شما وجود داشت . به سفت بودن سرگل ها توجه کنید . برای این که از کیفیت دسته گل خود اطمینان پیدا کنید بهتر است به دنبال خرید گل از گل فروشی آنلاین بوی باشد !

 

کاغذ پیچی درست و اصولی دسته گل

 

دسته گل یک طرفه بوی گل

دسته گل یک طرفه بوی گل

 

اگر گل آرا شما یک فرد توانمند باشد می توان یک کاغذ پیچی خاص و متفاوت را بسیار تمیز تحویل شما دهد . منظور از تمیز بودن کاغذ پیچی مشخص نبودن چسب ها است . هر چقدر یک گل آرا حرفه ای باشد . سعی می کند تا از چسب کمتری در کاغذ پیچی دسته گل شما استفاده کند . این مهارت وابسته به تجربه گل آرا شما است . بهتر است برای خرید گل به افراد شناخته شده و آموزش دیده مراجعه کنید تا بهترین خروجی را دریافت کنید و از دسته گل خود لذت ببرید .

 

ربان و المان های تزیینی دیگر

در یک دسته گل ممتاز یک آرایش زیبا در قسمت ربان خواهید دید که آن نیز کاملا وابسته به تجربه و مهارت گل آرا شما است . در ربان زدن گل آرا های حرفه ای شما هیچ نشانه از کثیف کاری و چسب کاری های مشخص نخواهید دید . ضمنا گل آرا های حرفه ای از المان های دیگر مانند لیبل برند ، برچسب های هماهنگ با رنگ گل ها نیز استفاده می کنند .

 

متریال های مرغوب برای دسته گل

 

دسته گل یک طرفه بوی گل

دسته گل یک طرفه بوی گل

 

استفاده از متریال های خاص و متفاوت می تواند یک دسته گل زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد . معمولا گل فروشی هایی که از ربان های چاپ دار یا طرح دار استفاده می کنند . به علت ویژگی های خاصی که در متریال خود به کار برده اند . نمونه کار های زیبا تری خلق می کنند . همچنین کاغذ های استفاده شده در پیچیدن گل ها اکثرا وارداتی هستند . بعضی از گل فروشی های آنلاین به واردات کاغذ های خاص ، نمونه کار های خود را متمایز و منحصربفرد کرده اند.

 

استفاده از تکنیک های نوین در آب رسانی به دسته گل

در کشور های حاشیه خلیج فارس این تکنیک بسیار رایج است . معمولا گل آرا ها با بستن انتها گل ها با سلفون غرق در آب به طول عمر گل ها کمک می کنند . این تکنیک سبب می شود که طول عمر گل های شما به طور ویژه ای افزایش پیدا کند . ضمنا به دلیل بسته بودن فضا آب ، امکان آلودگی آب با میکروب ها یا برگ های ریخته شده از ساقه وجود ندارد . همانطور که می دانید برگ گل ها در صورت ریخته شدن در آب خاصیت اسیدی ایجاد می کنند و منجر به خراب شدن گل های شما خواهند شد.

 

ترکیب دسته گل با سایر ترکیبات

یکی دیگر از انواع دسته گل را دسته گل های ترکیبی می شناسیم . زمانی که شما در کنار گل ها ، کیک ، شیرینی ، شکلات و ... دریافت می کنید . در واقع یک دسته گل ترکیبی خریداری کرده اید .دسته گل های ترکیبی نیز زیبایی خاص خود را دارند و هنر خلاقیت یک گل آرا است . 

 

استفاده از گل های لوکس در بازار گل ایران

یکی از راه هایی که می تواند دسته گل شما را متمایز کند . استفاده از گل های خاص در داخل دسته گل شما است . در زیر فهرستی از گل های پرکاربرد در دسته گل را براتون قرار دادیم .

 

گل فریزیا

گل بومادران

گل پنبه

گل داوودی مینیاتوری

گل مروارید

 

سفارش دسته گل از گل فروشی آنلاین بوی گل

گل فروشی آنلاین بوی گل با داشتن بیش از 150 گل آرا حرفه ای و آموزش دیده زیر نظر بهترین اساتید گل آرایی ایران ، آماده پاسخگویی به انواع نیاز ها و سلیقه ها است . در صورتی که شما در خارج از ایران زندگی می کنید . این مجال را دارید که از گل فروشی اینترنتی بوی گل برای سفارش آنلاین گل و سفارش آنلاین انواع هدیه اقدام نمایید . بوی گل این فرصت را ایجاد کرده است تا با خرید انواع دسته گل ، باکس گل ، انواع تاح گل با پرداخت از طریق کارت های بانکی خارجی و درگاه پرداخت پی پال و از طریق کارت های بانکی داخلی امکان خرید را برای شما ایجاد کنند . علاوه بر این اگر مایل به ارسال گل به خارج از کشور هستید . بوی گل با داشتن بیش از 100 ها گل آرا  در خارج از کشور امکان ارسال گل به خارج از ایران را دارا است .

 

راه های ارتباطی با بوی گل

برای سفارش انواع دسته گل می توانید از طریق وب سایت گل فروشی اینترنتی بوی گل اقدام کنید یا با شماره 02128424059 تماس بگیرید . بی صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما هستیم .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024