نقاشی دیواری سه بعدی فنجان‌های نامتعادل



کمک واقعیت افزوده برای دیدن درهم شکستگی؛ برای تکمیل این سناریو و کار هنری، لئون با طراح واقعیت افزوده‌ای به نام Joost Spek همکاری کرده است. ابتدا باید این نقاشی دیواری توسط اپلیکیشن Leon Keer اسکن و سپس به انیمیشنی واقعیت افزوده تبدیل می‌شود که نشان می‌دهد چگونه این فنجان‌ها فرو ریخته و شکسته می‌شوند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

  لئون کِر (Leon Keer) هنرمند خیابانی هلندی و استاد هنرهای تجسمی سه بعدی است.

 

او می‌تواند با استفاده از رنگ، هر سطح صافی را به یک توهم ذهنی پیچیده تبدیل کند. نمونه کارهای او در سایتش به خوبی نشان می‌دهند چقدر در کارش ماهر و منحصربه‌فرد است.

 

آخرین کار او، یک نقاشی دیواری ساخته شده با Shattering است. برقراری تعادل پیچیده‌ای میان فنجان‌های چای که انگار هر لحظه در آستانه فروپاشی و ریختن هستند. این نقاشی دیواری در هلسینگبورگ سوئد ترسیم شده و نماد و معنای شکنندگی زندگی‌های امروزی است. 

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

 

لئون به وب‌سایت My Modern Met می‌گوید: «زندگی به اندازه یک فنجان چای شکننده است.»

 

این هنرمند ادامه می‌دهد: «می‌خواهم نشان بدهم زندگی شما می‌تواند هر لحظه فرو بریزد. ممکن است عزیزی را از دست بدهید؛ یا خانه محبوب شما به هر دلیلی خراب شود. من در طرح‌های فنجان‌ها، انواع سناریوهای رستاخیز را نقاشی کردم.»

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

 

هر فنجان با یک ایده و صحنه تزئین شده است؛ از نشت روغن تا ذوب شدن یخچال‌های طبیعی که نشان‌دهنده چالش‌ها و مشکلات سیاره ما هستند.

 

آخرین فنجان که در بالای دیگر فنجان‌ها قرار گرفته، تعادل مناسبی ندارد و هر لحظه احتمال وارانه شدنش هست. با افتادن این فنجان، همه فنجان‌های دیگر هم سقوط می‌کنند و به پایین پرتاب خواهند شد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

کمک واقعیت افزوده برای دیدن درهم شکستگی

برای تکمیل این سناریو و کار هنری، لئون با طراح واقعیت افزوده‌ای به نام Joost Spek همکاری کرده است. ابتدا باید این نقاشی دیواری توسط اپلیکیشن Leon Keer اسکن و سپس به انیمیشنی واقعیت افزوده تبدیل می‌شود که نشان می‌دهد چگونه این فنجان‌ها فرو ریخته و شکسته می‌شوند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

 

تبدیل نقاشی دیواری به یک انیمیشن برای لئون کِر یک چالش جدید بود. چون ناچار می‌شود از نقاشی خود را به طور کامل با انیمیشن مطابقت دهد.

 

این هنرمند خیابانی، نه تنها به جنبه‌های فنی کارهای خود دقت دارد بلکه مفاهیم و چالش‌های اجتماعی و جامعه را هم در آن‌ها ادغام می‌کند. به همین دلیل، فنجان‌های درون نقاشی دیواری آخر او با هر طرحی تزئین نشده‌اند و براساس طرح‌های ظروف چینی Rörstrand هستند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

 

این طرح‌ها برای مردم سوئد بسیار آشنا هستند. برند Rörstrand یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ظروف چینی در این کشور است. این شرکت از سال ۱۹۲۶ مشغول تولید ظروف چینی در سوئد است و هر شهروندی با این سبک فنجان‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , نقاشی دیواری

 

این طرح‌ها مردم را به فکر و تعمق در آینده وا می‌دارد و صمیمیت بیشتری با مخاطب ایجاد می‌کنند.  

 

 یک پزشک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------