شخصیت خوابیدنِ‌تان با کدام حیوان مطابقت دارد؟



تیپ زمانی افراد را می‌توان در ۴ طبقه خرس، گرگ، شیر و دلفین جای داد. هر کدام از این طبقات نشان می‌دهد که شما در چه ساعاتی از روز تمرکز بیشتری دارید. 

یک کارشناس خواب از استرالیا می‌گوید دانستن «تیپ زمانی» افراد می‌تواند به آن‌ها کمک کند بهره‌وری خود را افزایش داده و کارهایشان را در موعدد مقرر انجام دهند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شخصیت خوابیدنِ‌

اولیویا آرزولو، تیپ زمانی را «نیم‌رخ خواب» تعریف می‌کند و می‌گوید تیپ زمانی افراد را می‌توان در ۴ طبقه خرس، گرگ، شیر و دلفین جای داد. هر کدام از این طبقات نشان می‌دهد که شما در چه ساعاتی از روز تمرکز بیشتری دارید. در ادامه می‌توانید تشخیص بدهید تیپ زمانی خوابتان شبیه کدام حیوان است.

 

تیم زمانی بر اساس خوابیدن

خرس‌ها

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شخصیت خوابیدنِ‌

 

این طبقه‌ای است که ۵۵‌درصد از افراد در آن جای می‌گیرند و علتش آن است که چرخه خواب‌وبیداریِ خرس از چرخه معمول خورشیدی تبعیت می‌کند. خرس‌ها به طور معمول با طلوع خورشید از خواب بیدار می‌شوند و با نزدیک شدن زمان غروب کم‌کم انرژی خود را از دست می‌دهند که یعنی خرس‌ها در طول ساعات بیداری که مابین ۸ صبح تا ۱ بعداظهر است، بیشترین بهره‌وری را دارند.

 

«بعد از ناهار آن‌ها کمترین میزان از بهره‌وری را دارند. اگر از خانه کار می‌کنید بهتر است زودتر کار خود را شروع و زودتر آن را تمام کنید. افرادی که پشتِ‌میز‌نشین هستند باید طوری برنامه‌ریزی کنند که جلسات کاری به ساعات نخستین منتقل شود و ضرب‌العجل‌ها نیز جلوتر بیفتد.

 

گرگ‌ها

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شخصیت خوابیدنِ‌

 

گرگ‌ها «جغد‌های شب» هستند و در ساعات اولیه بعدازظهر بالاترین میزان از بهره‌وری را دارند و بعد از ساعت ۶ عصر احساس خستگی می‌کنند. الیویا می‌گوید افرادی که این تیپ زمانی را دارند برای کار کردن در شیفت‌های شبانه در بیمارستان‌ها یا صنعت مناسب هستند. برای این تیپ سحرخیزی بسیار مشکل است.

 

گرگ‌ها بهتر است روزشان طوری برنامه‌ریزی شود که زیاد مقید به ساعات کاری معمولی نباشند تا در صورت نیاز برای انجام فعالیت‌هایی که به نور روز نیاز دارد انرژی داشته باشند. تقریباً ۱۵‌درصد از جمعیت در این طبقه جای می‌گیرند.

 

شیر‌ها

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شخصیت خوابیدنِ‌

 

این گروه در قطب مخالف گرگ‌ها هستند که پیش از طلوع خورشید بیدار می‌شوند و فعالیت را از همان ساعات اولیه روز آغاز می‌کنند. شیر‌ها قبل از به نیمه رسیدن روز بیشترین حد از انرژی را دارند و بعد از آن کم‌کم انرژی خود را از دست می‌دهند. شیر‌ها تمایل دارند قبل از ساعت ۹ و ۱۰ شب به رختخواب بروند.

 

شیر‌ها باید به کاری اشتغال داشته باشند که تا ساعت ۳ بعدازظهر تمام شود. ۱۵‌درصد از جمعیت در این گروه جای می‌گیرند.

 

دلفین‌ها

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شخصیت خوابیدنِ‌

 

ده درصد از جمعیت که به طور کلی همیشه دچار مشکل خوابیدن هستند در این گروه جای می‌گیرند. این افراد معمولاً وقتی از خواب برمی‌خیزند خسته هستند و در ساعات بعدازظهر هم کارایی مفیدی ندارند. پنجره بهره‌وری آن‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ عصر باز است و قبل و بعد از این زمان‌ها احساس خستگی می‌کنند.

 

اولیویا می‌گوید هر فردی که احساس خستگی می‌کند لزوماً دلفین نیست. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض تلفن همراه بعد از نیمه‌شب یا استرس روزانه هم می‌تواند دلیل خستگی افراد باشد. دلفین‌ها باید شغلی را انتخاب کنند که انعطاف‌پذیری بالایی دارد، مثل کسی که پروژه‌ای کار می‌کند یا خودش کارآفرین است. دلفین‌ها باید به کاری اشتغال داشته باشند که به روتین مشخصِ روزانه احتیاج نداشته باشد.

 

شخصیت خوابیدنِ شما با کدام حیوان مطابقت دارد؟ دلفین؟ گرگ؟ خرس یا شیر؟

 

 فرادید 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------