دانشکده پلیس چین، سگ‌های رفوزه را می‌فروشد



 ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
همه سگ‌ها با یکدیگر برابرند، اما برخی از آن‌ها برای کار در اداره پلیس خلق نشده‌اند. یک دانشکده پلیس در استان «لیائونینگ» چین تعداد ۵۴ سگ «ترسو» را که «توانایی ردیابی و بازیابی‌شان ضعیف» بوده و در برنامه‌های آموزشی مردود شده‌اند، به فروش می‌رساند. 

به گزارش  ایندیپندنت فارسی؛ این سگ‌ها که کاملا تربیت شده‌اند عمدتا از نژاد ژرمن شپرد یا «مالینوا»ی بلژیکی هستند که (مشخصاتشان) در تارنمای دانشکده تحقیقات جنایی پلیس به اشتراک گذاشته شده است. کسانی که این سگ‌ها را می‌خرند موظفند راهنمای دولت را در مورد نحوه نگهداری از آن‌ها دنبال کنند. قرار است مزایده سگ‌ها روز ۷ ژوئیه در محل دانشکده پلیس برگزار شود. 

 

نشریه «ساوت چاینا پست» گزارش می‌دهد که از دلایلی که این سگ‌ها در رده کار پلیس قرار نمی‌گیرند «ترسو بودن، عدم توانایی کافی جسمی از جمله کوچکی جثه یا اندام‌های ضعیف، عدم اطاعت و ضعف در ردیابی و بازیابی» عنوان شده است. شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید برخی از سگ‌ها تنها «خجالتی»‌اند و «گاز نمی‌گیرند» که به معنی آن است که به هدفی که تعلیم‌دهنده‌شان به آن‌ها می‌گوید حمله نمی‌کنند.

 

اما سی‌ان‌ان به نقل از یک افسر پلیس در تارنمای اداره پلیس «جیانک نین»، ویبو، می‌گوید برخلاف گزارش‌ها، سگ‌های پلیس «از بین برده» نشده‌اند اما «هرگز به مرحله توانایی سگ پلیس نرسیده‌اند».

 

دانشکده پلیس از خریداران سگ‌ها می‌خواهد که «مقررات دولت محلی را در مورد پرورش این سگ‌ها رعایت کنند». این مقررات شامل نگهداری از آن‌ها «به شیوه‌ای متمدنانه»، خودداری از فروششان و مراقبت از آن‌ها «تا هنگام مرگ طبیعی» است.

 

مزایده از مبلغ ۲۰۰ یوان (۲۲.۴ دلار) آغاز می‌شود. سگ‌های ژرمن شپرد به دلیل اعصاب آرام، هوشمندی، طبیعت نگهبانی، وفاداری، توانایی جسمی و قدرت جثه‌شان از معمول‌ترین نژادها برای استفاده پلیس هستند.

ماجرای مزایده سگ‌ها مورد تمسخر کاربران چینی تارنمای ویبو قرار گرفته است.

 

نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از یک کاربر نوشت: «فشار و رقابت شدیدی برای گرفتن یک پست دولتی وجود دارد حتی بین سگ‌ها.»

 

کاربر دیگری نوشت: «حتی اگر آن‌ها آنقدر ترسو باشند که نتوانند دزد بگیرند، اما توانایی بازی با کودکان را دارند.»

 

سی‌ان‌ان به نقل از یک کاربر ویبو می‌گوید: «هنگامی که سگ را به خانه می‌برید لطفا به همسایگانتان نگویید او در آزمایش‌های (پلیس) رد شده است. مجسم کنید چه حسی داشتید اگر والدینتان به دیگران می‌گفتند در امتحانات مدرسه رد شده‌اید.»

 

بنا به نشریه اینترنتی «سیکس توُن»، یک افسر پلیس چین به نام «جیانگ جیم پوُپوُ»  به ۵.۸ میلیون دنبال‌کننده در ویبو گفت: «خلاصه آنکه احساساتی نشوید و پیش از آنکه وارد مزایده شوید به دقت فکر کنید.» 

 

برترینها  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------