راهنمای سفر به جزیره کیش



تفریحات دریایی جزیره کیش, مراکز تفریحی جزیره کیش, پارک های ساحلی جزیره کیش

هتل روی آب کیش

 

نکات مهم برای سفر به جزیره کیش

سفری لوکس به جزیره کیش میتواند جایگزینی ارزان تر برای سفرهای خارجی باشد. شما در جزیره کیش میتوانید انواع تفریحات دریایی جذاب را در کنار ساحل زیبا و آبهای کریستالی خلیج فارس تجربه کنید.

جزیره کیش یکی از 21 جزیره ایرانی خلیج فارس ایت که هیچ رودخانه دائمی در آن جریان ندارد و آب جزیره از منابع زیر زمینی آب شیرین تامین میشود.

 

آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است و میانگین هوای جزیره 26 درجه سانتیگراد است. بارندگی بسیار کم و فقط در زمستان به صورت بارش پراکنده دیده میشود.

 

نام جزیره کیش با آب های زلال و کریستالی و دنیای رنگین زیر آب گره خورده است. 

 

سفر به جزیره کیش یکی از گزینه های ایده آل برای سفر به یک شهر ساحلی فوق العاده شیک و مدرن و جایگزینی برای سفرهای خارجی با هزینه کمتر است.

 

شما در جزیره کیش میتوانید اقامت در هتل ساحلی و اولین هتل روی آب خاورمیانه را تجریه کنید. اتاق های این هتل دارای کف شیشه ای و بالکن های اختصاصی هستند.

 

تور مسافرتی کیش را میتوانید به صورت زمینی یا هوایی بروید و برای صرفه جویی در هزینه ها میتونید از تورهای لحظه آخری کیش استفاده کنید که تخفیف های بسیار خوبی به شما ارائه میدهند.

 

در صورتی که تمایل دارید به صورت شخصی و بدون تور به کیش مسافرت کنید میتوانید با خرید بلیط و رزرو هتل راهی این جزیره تفریحی و دیدنی شوید.

 

اگر میخواهید هزینه های مسافرت به کیش برایتان ارزان تر تمام شود باید در ایام غیر پیک و غیر تعطیلات به این جزیره سفر کنید یکی از ارزان ترین زمان ها برای سفر به کیش دو هفته آخر اسفند است که همه مشغول خانه تکانی هستند. لازم به ذکر است در این فصل چون هوا به سمت گرم شدن می رود باید در چمدان تان لباس مناسب برای سفر به کیش داشته باشید و لباس های نخی، خنک و رنگ روشن و صندل استفاده کنید تا گرمی هوا اذیتتان نکند.

 

 راهنمای سفر به جزیره کیش, راهنمای سفر به کیش, هتل روی آب کیش

راهنمای سفر به جزیره کیش

 

تاریخچه جزیره کیش

جزیره کیش از زمان هخامنشیان جزوی از ایران بوده است و با گسترش اسلام خلفای اموی به این جزیره مسلط شدند. در دوره حکومت آل بویه این جزیره دوباره تحت تسلط ایرانیان قرار گرفت و در دوره سلجوقیان تبدیل به بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس شد. 

 

با ورود پرتغالی ها به این منطقه ، جزیره کیش مدت ها در اشغال پرتغالی ها بود تا این که در زمان شاه عباس ، امام قلی خان تمام جزایر خلیج فارس و بحرین را فتح کرد و  از آن زمان تا  امروز جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس شناخته میشود.

 

جزیره کیش  در زمان حکومت محمدرضا پهلوی تبدیل به مرکز صید ماهی و تجارت مروارید خلیج فارس شد که با وارد کردن مروارید ژاپن، تجارت مروارید این جزیره از رونق افتاد.

 

در همین دوره مشاوران ایرانی و امریکایی محمدرضا شاه با دیدن زیبایی های طبیعی ، سواحل کیش و آب های کریستالی ، این جزیره را به عنوان یک مرکز توریستی بین المللی معرفی کردند و سرمایه گذاری حکومت روی جزیره شروع شد و زیرساخت های مدرن از جمله هتل ، فرودگاه ، نمایشگاه بین المللی و اقامتگاه خانواده سلطنتی در این جزیره ساخته شد.

 

در سال 1361 کیش به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و در حال حاضر رونق اقتصادی جزیره بر پایه گردشگری و تجارت بین المللی است. 

 

پارک های ساحلی جزیره کیش, جاذبه های تاریخی جزیره کیش, تاریخچه جزیره کیش

بهترین و ارزان ترین زمان سفر به جزیره کیش

 

بهترین و ارزان ترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از نظر داشتن هوای مطلوب ، فصل زمستان است.  آب و هوای کیش در فصل زمستان اصلا سرد نبوده و خبری از رطوبت و شرجی تابستان نیست . در این فصل میتوانید آب و هوای معتدل بهاری را در جزیره کیش تجربه کنید و از شنا کردن و سایر تفریحات آبی در فضای باز لذت ببرید. 

 

ارزان ترین زمان سفر به کیش در فصل های غیر مسافرتی و بدون تعطیلات است به خصوص دو هفته آخر اسفند که مردم در تکاپوی خانه تکانی و سرگرم به  اتمام رساندن فعالیت های سالانه خود هستند. در فصل هایی که مسافرت کمتر است معمولا بلیط های چارتری ، لحظه آخری با تخفیف و اقامتگاه و هتل با تخفیف مناسب ، زیادی میتوانید پیدا کنید و سفرتان اقتصادی تر خواهد شد.

 

روشهای سفر به جزیره کیش و وسایل نقلیه 

معمولا سریعترین روش سفر به جزیره کیش با هواپیما به فرودگاه بین المللی کیش است.

اگر میخواهید از طریق زمینی با ماشین خودتان به جزیره کیش بروید میتوانید از طریق بنادر جنوبی کشور با قایق موتوری و لنج خودتان را به جزیره کیش برسانید. امکان انتقال ماشین با شناور به جزیره کیش وجود دارد ولی از قبل باید از برنامه حرکت شناورها از بنادر و عوارض پرداختی و کارهای دفتری اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

جزیره کیش مساحت کمی دارد بنابراین برای جابه جایی داخل شهر از مترو و اتوبوس خبری نیست.

 

مهم ترین وسیله نقلیه در جزیره کیش تاکسی است. تاکسی های کیش معمولا گران قیمت و با کیفیت هستند. تاکسی های زرد رنگ ، تاکسی خطی هستند و تاکسی های سفید رنگ به صورت دربست و تلفنی کار میکنند. 

 

اگر تمایلی به استفاده از تاکسی ندارید و عاشق خودروهای لوکس و گرانقیمت هستید  امکان اجازه ماشینهای لوکس خارجی در کیش به صورت روزانه  با راننده یا بدون راننده وجود دارد.

 

دو خط مینی بوس در جزیره کیش برای جابجایی مسافران در حرکت هستند. خط 1 که 13 ایستگاه داد و خط 2 که 42 ایستگاه دارد. 

 

جاذبه های تاریخی جزیره کیش

با وجودی که جزیره کیش به عنوان یک جزیره تاریخی شناخته نمیشود و اغلب برای جاذبه های تفریحی به این جزیره سفر میکنند ولی بازدید از مناطق تاریخی جزیره خارج از لطف نیست.

 

شهر باستانی حریره : در شمال جزیره کیش شهر باستانی حریره واقع شده است که در لیست آثار ملی به ثبت رسده. تاریخچه این شهر به قرن 5 – 10 هجری قمری باز میگردد که به مدت 6 قرن یعنی از قرن چهارم تا دهم در اوج شکوفایی بوده است. مجموعه ساحلی ، خانه اعیانی ، حمام ، مسجد و قنات های قدیمی در کاوش های این شهر ، یافت شده اند.

 

بهترین زمان برای سفر به کیش, تفریحات کیش, راهنمای سفر به جزیره کیش

درخت آرزو جزیره کیش

 

درخت آرزو : در چند قدمی شهر باستانی حریزه درختی وجود دارد که ریشه های هوایی آن چتری زیبا را بوجود آورده اند. برخی افراد برای برآورده شدن آرزوهایشان پارچه هایی به این درخت گره زده اند . این درخت سبز همان درخت لور یا انجیر معابد است که در دوره ایلخانیان وارد ایران شده و با عمر 500 – 600 ساله ، قدیمی ترین درخت جریزه کیش است.

 

شهر زیرزمینی کاریز : شهر زیرزمینی کاریز در عمق 16 متری دل زمین کنده شده است و دارای سنگواره هایی در سقف و دیوارها با عمر 270 – 570 میلیون سال است. قنات 2500 ساله ای که در قدیم آب شیرین جزیره را تامین میکرده منبع آب این شهر بوده است. این شهر تنها بنایی است که سقف آن پوشیده از صدف ها و مرجان های طبیعی است و به همین دلیل نام این شهر زیرزمینی در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

بهترین زمان برای سفر به کیش, تفریحات کیش, راهنمای سفر به جزیره کیش

کشتی یونانی جزیره کیش

 

کشتی یونانی : یکی از تصاویر نمادین جزیره کیش تصویر کشتی یونانی درغروب است. در تمام راهنماهای سفر کیش ، نام این کشتی آورده میشود. این کشتی در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و تلاش برای نجات کشتی به نتیجه نرسید و تمام بار و سرنشینان کشتی تخلیه شدند و ظاهرا برای گرفتن حق بیمه بعد از تخلیه کشتی را آتش زدند. 

 

پارک های ساحلی جزیره کیش, جاذبه های تاریخی جزیره کیش, تاریخچه جزیره کیش

پارک های ساحلی جزیره کیش

 

پارک های ساحلی جزیره کیش

خط ساحلی جزیره کیش به خصوص هنگام غروب آفتاب زیبایی جذابی دارد به همین دلیل پارک های ساحلی توسط شهرداری توسعه پیدا کرد و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای مسافران و افراد محلی برای پیاده روی ، پیک نیک و باربیکیو شده است. 

 

پارک ساحلی میرمهنا : پارک ساحلی میرمهنا بزرگترین پارک ساحلی جزیره است که به محله عرب ها و بومیان جزیره نزدیک است. پیاده روی در ساحل زیبای کیش ، دیدن لاک پشت ها و سر زدن به بازار ماهی های تازه صید شده و کباب کردن ماهی ها زیر آلاچیق از جذابیت های دلپذیر این پارک است. 

شما در ساحل آرام این پارک میتوانید در سکوت و آرامش و بدور از استرس های شهری به تماشای آبی بی پایان خلیج فارس مشغول شوید یا در اسکله تفریحی پارک ، قایق سواری کنید. 

 

پارک ساحلی مرجان : پارک ساحلی مرجان مرکزی برای تفریحات آبی جزیره است که میتواند همه نوع ورزش آبی را در آن تجربه کنید. 

پیست دوچرخه سواری کیش از این پارک میگذرد. امکانات تفریحی این جزیره عبارتند از : جت اسکی ، پاراسل ، بناناسواری و غواصی. 

اگر عاشق جمع کردن صدف ها و حلزون های زیبا و خوش رنگ و نگار ساحلی هستید میتوانید در این پارک به هدفتان برسید. 

در ساحل صخره ای مرجانی میتوانید انواع صدف، شقایق دریایی ، عروس دریایی و ماهی های رنگارنگ را مشاهده کنید.

اطراف پارک پر از کافه و چایخانه و بوفه است که میتوانید هنگام تماشای تصویر زیبای غروب آفتاب با نوشیدنی های متنوع از خودتان پذیرایی کنید. یا به رستوران های اطراف پارک سری بزنید.

 

پارک ساحلی مرد ماهیگیر : مجسمه 12 متری مرد ماهیگیر در این پارک ، علت نامگذاری آن است. این مجسمه بعد از مجسمه صیاد مروارید بندرعباس بزرگترین فیگورارتیو ایران است. وجود گیاهان بومی جزیره مثل هور ، کنار و لور فضای این پارک را متفاوت کرده اند. 

یکی از تفریحات گردشگران در این پارک ساخت قلعه و مجسمه های شنی در ساحل است.

 

جاذبه ها و مراکز تفریحی جزیره کیش

جاذبه های جزیره کیش به قدری متنوع است که میتواند هر فرد با هر سلیقه ای را سرگرم کند.

 

آکواریوم کیش : آکواریوم کیش دارای 70 نوع ماهی زینتی و انواع ماهی های شور و شیرین است. اولین آکواریوم بیست هزار لیتری آب شیرین ایران در جزیره کیش قرار گرفته است. 

در این مجموعه میتوانید انواع خزندگان ، پرندگان کمیاب ، پستانداران و حیوانات تاکسی درمی شده را هم مشاهده کنید. 

 

پارک های ساحلی جزیره کیش, جاذبه های تاریخی جزیره کیش, تاریخچه جزیره کیش

دلفیناریوم جزیره کیش

 

دلفیناریوم : معمولا برای دیدن دلفین های خلیج فارس باید به جزیره هنگام قشم سفر کنید ولی تعدادی دلفین در مجموعه دلفیناریوم کیش نگهداری میشوند و میتوانید برای تماشای نمایش دلفین ها به این مجموعه سر بزنید. علاوه بر دلفین ، سایر پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی و پنگوئن هم در این مجموعه نگهداری میشوند. 

 

باغ پرندگان : در محوطه مجموعه دلفیناریوم بخشی به باغ پرندگان اختصاص پیدا کرده است. بیش از 57 گونه پرنده از مناطق مختلف در این باغ گرد هم جمع شده اند. 

 

راهنمای سفر به کیش, هتل روی آب کیش, سفر به جزیره کیش

تفریحات دریایی جزیره کیش

 

تفریحات دریایی جزیره کیش

غواصی : آب های زلال و کریستالی جزیره کیش بهترین مکان برای غواصی و عکاسی زیر آب و دیدن دنیای متفاوت و رنگارنگ زیر دریاست که فقط در مستندها دیده اید. 

 

اسکوتر زیردریایی : اگر شنا بلد نیستید برای دیدن دنیای زیر اب میتونید از اسکوتر استفاده کنید و از دیدن زیبایی های زیر آب لذت ببرید.

 

شاتل سواری : شاتل سواری یکی از تفریحات خانوادگی پرطرفدار کیش است. برای شاتل سواری شما سوار یک تیوپ میشوید که یک قایق تند رو با سرعت بالا این تیوپ را روی دریا میکشد.

 

بنانا سواری : بنانا سواری هم مانند شاتل سواری است ولی تیوپی که سوار میشوید موزی شکل است و میتوانید حین بالا پایین رفتن روی آب سلفی بگیرید.

 

فلای بورد : برای فلای بورد سواری شما روی پایه ای قرار میگیرید که به جت اسکی متصل است و با فشار آب در هوا نگه داشته میشوید و میتونید با فشار آب روی هوا حرکت کنید. 

 

کابل اسکی : کابل اسکی کیش یکی از بزرگترین مراکز این تفریح آبی پرهیجان است. کابل اسکی کیش 840 متر طول دارد و همزمان 12 نفر میتوانند از آن استفاده کنند.

 

پاراسل : برای این تجربه جذاب شما سوار چتر پاراسل میشوید و چتر با سرعت زیاد با قایق کشیده میشود و شما در آسمان اوج میگیرید. 

 

بیگ بال : شما میتوانید وارد توپ های بزرگ شوید و قل بخورید. این ورزش معمولا در گرمای زیاد انجام نمیشود. 

 

قایق تندرو سواری : یکی از جذاب ترین تفریحات دریایی جزیره کیش که همه میتوانند از آن لذت ببرد دور زدن روی دریا با قایق های تندرو است.

 

شناور آکواریوم : شناور آکواریوم کف شیشه ای دارد که میتوانید دنیای رنگارنگ زیر دریا را در آن مشاهده کنید. این شناور امکانات پذیرایی و رستوران هم دارد. 

 

قایق های آکواریومی : قایق های آکواریومی محلی با کف شیشه ای همراه با بساط رقص و موسیقی محلی هستند و شب ها شما را به مکانی میبرند که با پروژکتورهای قوی دریا روشن شده اند و میتوانید انواع ماهی ها و آبزیان رنگارنگ را از نزدیک ببینید. 

 

پلاژ خانم ها : فضای اختصاصی برای شنای خانم ها است که در آن حمام آب شیرین برای دوش گرفتن بعد از شنا ، سایه بان ، انواع نوشیدنی و خوراکی در بوفه پلاژ و خدمات ماساژ و بافت مو برای شما مهیاست.  در سایت غواصی پلاژ میتوانید به کمک مربی های حرفه ای غواصی را تجربه کنید. 

 

مراکز خرید کیش

جزیره کیش یک منطقه آزاد است که ورود اجناس خارجی به آن هزینه گمرک ندارد و قیمت ها بسیار مناسب تر است. مراکز خرید و قیمت فوق العاده مناسب اجناس کیش معمولا یکی از دلایل جذاب سفر برای گردشگران است. شما میتوانید از فرصت خرید لباس و کفش های برند با قیمت مناسب در جزیره کیش استفاده کنید. تنوع مراکز خرید کیش بسیار بالاست بنابراین باید قبل از سفر بازاری که جنس مورد نظر شما را دارد مشخص کنید و البته هنگام خرید چانه زنی را فراموش نکنید. در ادامه تعدادی از مراکز خرید جزیره کیش با توجه به بودجه ای برای خرید در نظر گرفته اید را به شما معرفی میکنیم.

 

مرکز خرید پردیس 1 و 2 ، مرکز خرید دامون  : خرید لباس از برندهای اروپایی

مرکز خرید پانید ، ونوس ، مروارید : خرید لباس ، کفش و اکسسوری های زیبا و با کیفیت و قیمت مناسب

مرکز تجاری پردیس 2 ، مرکز تجاری کیش ، مرکز خرید مروارید : خرید کیف ، کفش و لباس

مرکز خرید پردیس 2 : خرید لوازم خانه و آشپزخانه

فروشگاه آرتا کیش : مرکز خرید شکلات و قهوه خارجی 

بازار پردیس 1 ، بازار مرجان ، بازار خلیج فارس ، بازار عرب ها : خرید لباس نوزاد و کودک با تنوع بالا و قیمت مناسب

بازار زیتون : خرید عطر اصل با قیمت مناسب

 

 

گرداوری: بخش گردشگری بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های گردشگری(مكانهاي تاريخي، تفریحی، زيارتي، دانستنی های سفر، عجایب گردشگری و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------