سفر به ترکیه را با این جاهای دیدنی تکمیل کنید



کشور ترکیه به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و آثار تاریخی زیاد، دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی است و به همین دلیل مقصدی جذاب برای گردشگران محسوب می­شود. شما می‌توانید باتوجه ‌به اینکه هدفتان از سفر استراحت است یا خرید، یا بازدید از آثار تاریخی، شهر مورد نظرتان را در ترکیه انتخاب کنید. از مهم­ترین شهرهای گردشگری ترکیه می­توان به استانبول، آنتالیا و وان اشاره کرد که در ادامه به معرفی آن­ها خواهیم پرداخت.

 

سفر به ترکیه

 

سفر به استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه

استانبول بزرگ­ترین شهر ترکیه و یکی از بزرگ­ترین شهرهای جهان است و به همین دلیل تور استانبول از محبوب­ترین و پرفروش­ترین تورهای گردشگری محسوب می­شود. این شهر زیبا بندر اصلی ترکیه و دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است که هرکدام جاذبه­های ویژه خود را دارند.

آثار تاریخی استانبول

  • مسجد ایا صوفیه: این مسجد با قبه­ها و مناره­های بلندش از معروف­ترین و زیباترین آثار تاریخی ترکیه بوده و دارای ارزش تاریخی زیادی است.این بنا بعد از فتح قسطنطنیه در دوره عثمانی تبدیل به موزه شد و سپس از سال 2020 تا کنون مجددا به عنوان مسجد نیز فعالیت دارد.
  • کاخ توپکاپی یا کاخ سلطان سلیمان: این کاخ مرکز امپراطوری عثمانی­ها بوده و یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی استانبول به‌شمار می­رود. کاخ توپکاپی در میان دریای مرمره و شاخ طلائی واقع شده که دارای چشم‌اندازی عالی است.
  • مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد: این مسجد زیبا یکی از شاهکارهای معماری ترکی محسوب می­شود. مسجد سلطان احمد به دلیل طراحی داخلی زیبا و وجود کاشی­های آبی رنگ، در میان گردشگران به مسجد آبی شهرت یافته است.

بهترین فصل سفر به استانبول

استانبول به دلیل مجاورت با دریا دارای آب و هوای معتدلی است که همین باعث می­شود شهری چهار فصل برای مسافرت باشد. هر زمان از سال که به این شهر زیبا سفر کنید از زیبایی­های خاص آن فصل بهره­مند خواهید شد. در این میان بهار و تابستان، به دلیل مطلوب بودن آب و هوا بهترین زمان برای سفر به استانبول است.

 

سفر به آنتالیا و تفریح در هتل‌های ساحلی لوکس

آنتالیا بهشت ترکیه است و به داشتن هتل­های لوکس و لاکچری شهرت دارد. آنتالیا به‌عنوان چهارمین شهر پربازدید جهان، به‌خاطر داشتن بافت تاریخی و سواحل فراوان به مقصدی خاص و رؤیایی برای گردشگران تبدیل شده است.احتمالاً شنیده باشید که آنتالیا به مروارید مدیترانه معروف است. این شهر زیبا از بهترین نقاط تفریحی و گردشگری در جنوب غربی ترکیه محسوب می­شود. آنتالیا به‌خاطر داشتن سواحل فیروزه­ای، طبیعت زیبا و تنوع بالایی از جاذبه­های تفریحی به مقصدی عالی برای تورهای مسافرتی تبدیل شده است. تور آنتالیا از پرفروش­ترین تورهای مسافرتی برای ایرانیان اهل گشت و گذار و تجربه­های جدید است.

 

سفر به آنتالیا و تفریح در هتل‌های ساحلی لوکس

 

تفریح در سواحل جذاب مارماریس

یکی از جذاب­ترین و مشهورترین شهرهای گردشگری ترکیه، مارماریس است. مارماریس به‌دلیل داشتن سواحل زیبا، جزایر متعدد، جاذبه­های باستانی و تاریخی از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه به‌ شمار می­رود و سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.

جاذبه­ های گردشگری مارماریس

  • سواحل مارماریس: سواحلی مانند فولک، تورنس، اوزونیالی و ایچملر برای گردشگران مجهز شده‌اند که در میان توریست­ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.
  • مراکز تفریحی: تفریحات و ورزش­های آبی همانند غواصی در دریای فیروزه­ای، مشاهده آبزیان و پارک‌های آبی بزرگ آن ازجمله جاذبه­های تفریحی این شهر زیبا به‌شمار می­روند.
  • جاذبه­های تاریخی: آرامگاه­های صخره­ای ساریان، شهر باستانی سدرا در جزیره کلئوپاترا، کارتاکارتاس، شهر تاریخی کائونوس و موزه احمد اورکای خلیجی از نمونه مکانهای تاریخی مارماریس هستند.
  • جاذبه­ های طبیعی: از دیگر جذابیت­های مارماریس می­توان به وجود طبیعت زیبا و جنگل­های عظیم و بکر در کنار سواحل اشاره کرد. غار نیمارا در جزیره هیون در نزدیکی مارماریس از دیگر جاذبه­های طبیعی این شهر است.

سفر ارزان برای خرید و بازارگردی در وان

وان از بزرگ­ترین شهرهای شرق ترکیه است که نه‌تنها طبیعتی بکر و زیبا برای تفریح دارد، بلکه به‌دلیل داشتن بازارهای متنوع، مقصدی عالی برای بازارگردی و خرید به حساب می­آید.

 

سفر ارزان برای خرید و بازارگردی در وان

 

جاذبه­ های گردشگری وان

ازجمله جاذبه­ های طبیعی شهر وان می­توان به همسایگی این شهر زیبا با دریاچه وان، سیاه‌کوه و کوه آرتوس اشاره کرد که با ایجاد چشم‌اندازی منحصربه‌فرد، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می­کند. قلعه سنگی واقع در وان حدود سه هزار سال قدمت دارد و با داشتن کتیبه‌هایی از پادشاهی اورارتویی، از بناهای تاریخی جذاب ترکیه به‌شمار می­رود. کلیسای وان، خانه گربه­ها، آبشار مرادیه و قلعه هوساپ از دیگر جاذبه­های گردشگری این شهر زیبا هستند.

راهنمای سفر به ترکیه با نهال گشت

آژانس هواپیمایی نهال گشت امکان برگزاری انواع تورهای مسافرتی به شهرهای ترکیه را همچون تور وان، تور استانبول، تور آنتالیا، تور آنکارا و... هم به‌صورت هوایی و هم به‌صورت زمینی فراهم آورده است. قبل از سفر می‌توانید بودجه سفرتان را به کارشناسان نهال گشت بگویید تا تور متناسب با بودجه‌تان را معرفی کنند. برای این کار می‌توانید از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ با ما تماس بگیرید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024