انواع درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟



درب اتوماتیک شیشه ای نوعی پرطرفدار از درب‌های ورودی است که بدنه اصلی آن‌ها از جنس شیشه سکوریت ضخیم و نشکن ساخته شده و از اجزایی نظیر اپراتور جهت باز و بسته کردت لت‌ها، ست فریم و موتور برقی تشکیل می‌شوند. باتوجه به تفاوت اندازه محیط‌های ورودی و عملکرد، انواع مختلفی از این درب‌ها تولید شده است که شناخت ویژگی‌های هر یک به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید؛ به‌همین‌جهت در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. تا انتها همراه ما باشید.

 

درب اتوماتیک کشویی

 

درب اتوماتیک کشویی

درب کشویی یا اسلایدینگ یکی از پرکاربردترین مدل‌ درب‌های اتوماتیک است که برای نصب آن نیازی به فضای زیادی نیست؛ به‌همین‌خاطر گزینه مناسبی برای استفاده در تمامی محیط‌های پررفت‌وآمد مانند تمامی ادارات، فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های دیگر است.

 

مهم‌ترین مزیت درب اتوماتیک، باز و بسته شدن آن‌ها بدون نیاز به تماس دست است. این ویژگی موجب راحتی عملکرد درب و عبور آسان افراد می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از این مدل در‌ب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• افزایش ایمنی و امنیت ساختمان‌ها

• سهولت در رفت‌و‌آمد افراد به‌خصوص افرادی با معلولیت جسمی

• کنترل ورود و خروج افراد و قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته‌شدن درب

• امکان فوق‌العاده اتصال درب اسلایدینگ به سیستم حضور‌و‌غیاب

• کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از ورود آلودگی و گرد‌وغبار با کنترل زمان باز و بست درب

• عدم آلودگی صوتی در زمان باز و بست درب‌ها و استهلاک بسیار پایین آن‌ها

• افزایش زیبایی و مدرنیته نمای ساختمان

• با قیمت فروشی مناسب و مقرون به‌صرفه

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب شیشه ای گردان یا چرخان، یکی‌ دیگر از انواع درب اتوماتیک است که به‌دلیل نحوه عملکرد خود برای ورودی‌های بزرگ بسیار کارآمد است. نحوه عملکرد آن‌ها به شکلی است که برای جابه‌جایی از فضای خارجی به داخلی و برعکس از گردان‌هایی در مسیر درب استفاده می‌شود؛ به‌عبارتی درب‌ها عملا بازوبسته نشده و با حرکت چرخشی موجب جابه‌جایی افراد می‌شوند.

 

ازجمله مهم‌ترین ویژگی این مدل از درب‌های اتوماتیک می‌توان به زیبایی، مدرنیته و جذابیت آن، قابلیت ایزوله فضای داخلی و عدم عبور سرما و گرما به‌دلیل عملکرد خاص اشاره کرد. به‌علت سیستم مکانیکی و الکترونیکی پیشرفته این مدل از درب‌ها، برای مکان‌هایی مانند هتل، فرودگاه، مراکز تجاری، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و بانک‌ها بسیار مناسب‌اند.

 

درب شیشه ای قوسی

 

درب شیشه ای قوسی

درب اتوماتیک قوسی که با نام‌های منحنی و کرو نیز در بازار شناخته می‌شود، از جدیدترین و لاکچری‌ترین درب‌های اتوماتیک محسوب شده که همانطور که از نام آن مشخص است، به‌صورت نیم‌دایره یا منحنی طراحی می‌شوند. جالب است که بدانید این مدل‌ها از انواع درب‌های اتوماتیک ریلی محسوب می‌شوند و برای محیط‌هایی که به استفاده بیشتر از فضا نیاز دارند، بسیار مناسب‌اند.

 

این مدل از درب‌ها از لحاظ عملکرد بسیار کارآمد بوده و قابلیت تشخیص و جلوگیری از برخورد با اشیا یا افراد را دارند؛ همچنین به‌دلیل استفاده از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته قابل تنظیم هستند و از نفوذ صدا و گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. استفاده از درب‌های اتوماتیک گردان به‌سبب زیبایی و جذابیت بصری، عملکرد مناسب برای استفاده در ورودی فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و سالن‌های نمایشگاه، پیشنهاد می‌شود.

 

درب شیشه ای لولایی

 درب اتوماتیک شیشه ای لولایی نوعی دیگر از درب‌های اتومات است که به‌دلیل ویژگی‌های خاص طراحی، برای استفاده در محیط‌های داخلی ساختمان مانند ورودی‌های فروشگاه‌ها، اتاق‌های کنفرانس، بخش‌های بیمارستانی و … مناسب است.

 

جالب است که بدانید این مدل درب‌ها با استفاده از سنسور و موتورهای الکتریکی کنترل شده و برای ورود و خروج افراد به‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. کاهش هزینه‌های انرژی و آسایش و راحتی افراد در استفاده از آن‌ها ازجمله مهم‌ترین ویژگی این درب‌ها در مقایسه با نمونه‌های سنتی است. وجود لولا در ساخت این درب‌ها باعث شده است که درصورت شکست شیشه به اطراف پرت نشوند و ایمنی محیط را کاهش ندهند. از انواع این مدل‌ها می‌توان به درب‌های تک لنگه و دو لنگه اشاره کرد که باتوجه به اندازه آن‌ها و محیط قابل استفاده، می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

 

درب اتوماتیک تاشو

 درب اتوماتیک شیشه ای تاشو، نوعی درب لولایی دو لنگه بوده که برای فضاهایی که امکان استفاده از مدل‌های عادی وجود ندارد، بسیار کارآمد است. در این درب‌ها که به مدل‌های اتوبوسی نیز مشهور هستند، هر لنگه به یک طرف جمع می‌شود و بدین‌ترتیب امکان عبور و مرور از آن فراهم می‌شود.

 

ساختار این درب‌های تاشو، شامل چندین قسمت است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پروفیل‌های فلزی، سیستم مکانیزم حرکتی، سنسورها، سیستم کنترل و پانل‌های شیشه‌ای اشاره کرد. محدودیت فضا، سادگی و زیبایی، عملکرد روان و نرم، هزینه کم خرید و نصب و نگهداری آسان آن‌ها ازجمله مهم‌ترین دلایلی است که استفاده از درب‌های تاشو در محیط‌های کوچک را کاربردی می‌کند. ازجمله مهم‌ترین کاربرد این مدل‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در برخی از محیط‌های بیمارستانی، هتل‌ها و مکان‌های عمومی اشاره کرد.

 

درب‌های اتومات تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی به نمونه‌ای از درب‌های برقی اطلاق می‌شود که در آن لت‌ها یا همان لنگه‌های درب به‌جای اینکه به سمت مخالف هم حرکت کنند، به یک طرف می‌روند. در این مدل از درب‌ها هر دو لنگه متحرک هستند و روی یکدیگر حرکت می‌کنند. باتوجه به نوع عملکرد این درب‌ها، بیشتر مناسب فضاهایی هستند که نیاز حداکثری به بازشدن ورودی آن‌ها مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز تجاری وجود دارد. ازجمله ویژگی این درب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• مناسب فضاهای کم عرض و محدود

• دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد و اشیاء

• دارای روند حرکت آرام و روان به‌دلیل استفاده از چرخ‌های پلیمری

• جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا، آلودگی و گرد و غبار

• دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل از طریق هنگرها

• دارای سیستم پیشرفته الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت

• تولید مطابق با تکنولوژی روز و استاندارد‌های جهانی

 

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

 

مهم‌ترین نکته برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

حال که با انواع درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شده‌اید، می‌توانید باتوجه به ویژگی‌های هر یک، بهترین و باکیفیت‌ترین مدل آن را خریداری کنید. به‌دلیل کاربردی بودن این درب‌ها، انواع مختلفی از آن‌ها در بازار تهیه و تولید شده است که خرید باکیفیت‌ترین مدل آن، به‌جهت اطمینان از امنیت افراد و عملکرد صحیح، از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌نظر شما توجه به چه نکات دیگری در این رابطه الزامیست؟

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024