راهنمای انتخاب ویلا ایده آل برای تعطیلات



راهنمای خرید ویلا, راهنمای خرید ویلا در شمال, راهنمای انتخاب ویلا

راهنمای خرید ویلا در شمال

 

راهنمای خرید ویلا و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید 

مهم ترین نکته هنگام انتخاب ویلا ، هماهنگی امکانات با خواسته های شما و مسیرهای مناسب دسترسی به مکان هایی است که قصد بازدید از آن ها را دارید.

خیلی از افراد برای مسافرت های خانوادگی به خصوص شمال کشور ترجیح میدهند چند روزی ویلا اجاره کنند. با توجه به اهدافی که دارید و مبلغی که میخواهید  برای انتخاب ویلا  پرداخت کنید باید یک سری نکات خاص را در نظر داشته باشید. 

 

نکته اساسی که هنگام انتخاب ویلا باید در نظر داشته باشید این است که یک ویلای خوب به معنی یک ویلای لوکس همه چیز تمام با اجاره سرسام آور نیست. 

مسلما ویژگی های یک ویلای خوب برای همه یکی نیست و بهتر است هنگام فکر کردن به گزینه های مختلف از عبارت ویلای مناسب استفاده کنید. 

 

قبل از انتخاب ویلا میتوانید سایت های اینترنتی را چک کنید و تصاویر متنوعی را با هم مقایسه کنید تا قیمت ها بهتر دستتان بیاید و متوجه شوید امکانات ، موقعیت و متراژ ویلا چه تاثیری بر قیمت اجاره آن می گذارد. 

 

در صورت امکان از مشتری سابق ویلا در مورد شرایط ، قوانین و امکانات آن پرس و جو کنید. 

در ادامه مقاله به شما می گوییم که با ید چه ویژگیهایی را برای ویلای خوب در نظر بگیرید و  چطور یک ویلای مناسب با توجه به اهداف و هزینه ای که برای مسافرت در نظر گرفته اید ، را انتخاب کنید.

 

اجاره ویلا چطور تعیین می شود؟

برای تعیین قیمت اجاره ویلا معمولا موارد زیر تاثیر گذار خواهد بود :

- موقعیت ویلا

- تعداد اتاق خواب ها

- درجه کیفیت که نشان دهنده نوساز یا قدیمی بودن ویلاست.

- دربست بودن یا استفاده مشاع

- تعداد نفراتی که برای اقامت همراهتان هستند.

- تعداد شب های اقامت

- هر چه نفرات همراه شما یا حداکثر ظرفیت یک ویلا بیشتر باشد، قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

- سعی کنید برای کاهش هزینه ها در روزهایی به جر تعطیلات رسمی به مسافرت بروید تا بتوانید ویلایی با قیمت مناسب تر اجاره کنید. 

- هزینه اجاره ویلا را مشخص کنید

- اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که هزینه ای که میخواهید برای هر شب اجاره ویلا پرداخت کنید را مشخص نمایید. 

 

از یک ویلا چه امکاناتی توقع دارید؟

باید مشخص کنید که کدام امکانات یک ویلا برای شما مهم تر از بقیه است . مثلا :

داشتن استخر برای برخی اهمیت زیادی دارد ولی برای برخی اصلا مهم نیست . 

برخی ترجیح می دهند ویلا صرفا محلی برای استراحت باشد و فضایی آرامش بخش داشته باشید.

برخی ویلا را صرفا به چشم محل خواب می بینند. 

آیا میخواهید خودتان در ویلا آشپزی کنید؟

نقاطی که قصد بازدید از آن ها را دارید مشخص کنید ، از جمله آثار باستانی یا دیدنی های طبیعی و ویلایی را انتخاب کنید که نزدیک به مکان های مورد نظرتان باشد. 

راه های ارتباطی ویلا و دسترسی به فروشگاه و درمانگاهها را بررسی کنید. 

 

موقعیت ویلا را در نظر بگیرید

ویلا بسته به محلی که قرار گرفته است ، از جمله ویلای جنگلی ، ویلای ساحلی ، ویلای شهرکی و غیره ، ویژگیهای مختلفی دارد. 

جاذبه های اطراف ویلا تا چه حد برایتان اهمیت دارد؟

مثلا ویلای شهرکی همیشه امنیت بیشتری دارد ، ویلای ساحلی دسترسی خیلی خوبی به دریا دارد و هر زمان بخواهید میتوانید در ساحل قدم بزنید و ویلای جنگلی و ویلای نزدیک کوه در دل طبیعت است و فضای آرام تری را برایتان مهیا می کند. 

 

امکانات ویلا, موقعیت ویلا, راهنمای انتخاب ویلا

راهنمای خرید و انتخاب ویلا

 

گول قیمت پایین ویلا را نخورید

هنگامی که در حال بررسی قیمت ها هستید باید توجه داشته باشید که قیمتها با خدمات منطبق باشد. اگر ویلایی با قیمت بسیار مناسب پیدا کردید حتما با دقت بیشتری به جزئیات توجه کنید و ریزبینانه تر بررسی کنید. 

 

گول ظاهر لوکس ویلا را نخورید

ظاهر لوکس یک ویلا میتواند شما را جادو کند و مانع از دیدنواقعیت و امکانات ویلا شود. ممکن است شما به خاطر ظاهر ویلا اجاره ای را پرداخت کنید که ارزشش بیشتر از امکانات موجود در ویلا باشد. 

 

قوانین ویلا را چک  کنید

هر ویلایی با توجه به صلاحدید مالک ویلا میتواند قانین خاصی داشته باشد. بنابراین حتما قوانین ویلا را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا امکان اجرای قوانین برایتان وجود دارد یا خیر. 

 

مثلا منع استعمال دخانیات ، ساعت تحویل و ساعت تخلیه ویلا ، محدودیت های احتمالی در استفاده از سرویس ها یا امکانات خاص ، اجازه برگزار کردن مهمانی و غیره همه از جمله قوانین اختصاصی هر ویلا هستند. 

 

راهنمای انتخاب ویلا, امکانات ویلا, موقعیت ویلا

انتخاب ویلا برای سفرهای خانوادگی

 

نکات لازم برای انتخاب ویلا در سفر خانوادگی

زمانی که صحبت از سفر خانوادگی می شود منظورمان مسافرتی است که افراد در سنین  و از نسل های مختلف با توانایی ها و ناتوانی های خاص همراه هم به مسافرت می روند.

به همین دلیل با توجه به نوزادان ، کودکان یا سالمندانی که همراه شما هستند باید هنگام انتخاب ویلا ، نکاتی را در نظر بگیرید. 

 

برای نوزادان : حتما باید سیستم سرمایشی و گرمایشی ویلا سالم و قابل قبول باشد. سرویس بهداشتی و حمام باید وضعیت مناسب تری داشته باشند. 

 

برای کودکان : علاوه بر اهمیت سیستم سرمیش و گرایش ویلا ، امنیت کودک با توجه به سنی که دارد اهمیت ویژه ای پیدا میکند به عنوان مثال ویلاهای نزدیک دریا برای کودکی که شیطنت زیادی دارد و بی پروا به سمت خطر می رود مناسب نیست. شما نمیتوانید در تمام طول مسافرت همه حواستان به کودکان باشد بنابراین باید از قبل اقدامات امنیتی لازم را انجام داده باشید. 

 

برای سالمندان : محدودیت های حرکتی و جسمی سالمند هنگام انتخاب ویلا اهمیت زیادی پیدا می کند، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب ، وجود توالت فرنگی ، کم بودن پله ها ، وجود تخت خواب در ویلا از جمله مواردی است که برای رفاه سالمندان باید در نظر گرفته شود. 

 

ویلا, معماری ویلا, عکس های ویلا

نکات لازم برای انتخاب ویلا 

 

نکات لازم برای انتخاب ویلا در مسافرت دوستانه

اگر گروه دوستانه شما پر سر و صداست باید به اجاره کردن ویلای دربست یا غیر دربست فکر کنید  که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نشود. 

اگر جمعتان مجردی است باید به مالک ویلا اطلاع دهید که مشکلی با اجاره ویلا به مجردها نداشته باشد. 

اگر با خانم ها به سفر می روید باید دقت بیشتری به امنیت ویلا داشته باشید و از اجاره ویلا در مکان های حاشیه ای و دور از جمعیت اجتناب کنید به خصوص اگر جمعیت گروهتان کم باشد. 

 

نکات لازم برای انتخاب ویلا در سفر با حیوانات خانگی

هنگام اجاره ویلا در مسافرت اگر حیوانات خانگی همراهتان باشد کمی انتخاب ها محدود می شود و مسلما برخی از مالکین تمایلی به ورود حیوانات خانگی به ویلایشان را ندارند  چون احتمال کثیف کاری و تخریب وسایل ویلا افزایش پیدا میکند.

بنابراین باید به قوانین منع ورود حیوانات خانگی حتما توجه داشته باشید. 

از سویی دیگر باید به نیازهای حیوانتان هنگام اجاره ویلا دقت داشته باشید و مطابق با عادتهای آنها ، ویلای مناسب خودتان را انتخاب کنید.

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 



دور دنیا با یک کلیک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------