شهردار اهواز: دو روز طول می‌کشد آب اهواز تخلیه شود/ پل‌های شهر فعلا مسدود هستند



اخبار,اخبار اجتماعی,شهردار اهواز

منصور کتانباف شهردار اهواز گفته بلوار‌های ساحلی در شرق و غرب در مقطع پل‌های شهید دقایقی (پل سوم) و شهید علم‌الهدی (پل چهارم) توسط نیرو‌های راهور از امشب کاملا مسدود می‌شوند.

راه ارتباطی شهر اهواز قطع شده است و با توجه به پیش بینی بارش شدید در ساعات آینده و افزایش حجم سیلاب مردم در وضعیت وخیمی هستند. منصور کتانباف شهردار اهواز در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره سیل اخیر در خوزستان و احتمال تداوم مسدود ماندن بلوارهای ساحلی غرب و شرق تا روز شنبه گفت: شهروندان به منظور کاهش ترافیک در معابر شهری از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 

کتانباف اظهار داشت: بر اساس اختیارات ستاد مدیریت بحران فرمانداری اهواز و با توجه به رهاسازی آب از سدهای بالادست و حوزه‌های میانی، تمهیدات ویژه‌ای اعمال شده تا مشکلات و خطرات کمتری متوجه مردم و شهروندان باشد.

 

وی حجم آب رهاسازی شده به سمت رودخانه کارون در مقطع اهواز را ۲ هزار و ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه پیش‌بینی کرد و گفت: این محدودیت‌ها با توجه به این موضوع صورت گرفته است.

 

عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز خاطرنشان کرد: بلوار‌های ساحلی در شرق و غرب در مقطع پل‌های شهید دقایقی (پل سوم) و شهید علم‌الهدی (پل چهارم) توسط نیرو‌های راهور از امشب کاملا مسدود می‌شوند.

 

شهردار کلانشهر اهواز در خصوص جزییات این محدودیت‌های ترافیکی، افزود: آبی که رها شده حداکثر امشب به اهواز می‌رسد و تا پنج شنبه ادامه دارد و حداقل ۳۶ ساعت هم طول می‌کشد که این آب تخلیه شود.

 

کتانباف تاکید کرد: بر همین اساس محدودیت‌های ترافیکی تا روز شنبه پابرجا است و در صورتی که پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌ها درست باشد و رودخانه آورد داشته باشد این محدودیت‌ها تداوم خواهند داشت.

 

او همچنین از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا پایان دوره هشدار در رودخانه کارون از پل طبیعت استفاده نکنند.

 

به گفته شهردار کلانشهر اهواز با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از هرگونه تردد بر روی این پل جلوگیری می‌شود و علاوه بر این از روز گذشته تردد قایق‌های تفریحی در رودخانه کارون ممنوع شده است. همچنین رستوران‌های کنار ساحل و شناور‌های کنار ساحل اخطار‌های لازم را برای تعطیل کردن فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اند تا پذیرای مردم نباشند.

 

شهردار اهواز نیز با تاکید بر اینکه مردم باید در این مدت فاصله خود با ساحل رودخانه را حفظ کنند، گفت: شهروندان و مسافران اخطارها را جدی بگیرند تا برای چند لحظه شادی، ناراحتی‌های جبران‌ناپذیری به وجود نیاید.

 

کتانباف یادآور شد: ساحل کارون در حال حاضر به دلیل بالا آمدن آب رودخانه لغزنده است و علاقمندان برای گرفتن سلفی از رودخانه محل دیگری را انتخاب کنند.

 

عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای مسافران نوروزی و جلوگیری از اسکان در کنار رودخانه محلی تعیین شده است، گفت: نمایشگاه بین المللی اهواز همچنان به صورت رایگان پذیرای میهمانان نوروزی است. علاوه بر این نیز ۲ هزار کلاس درس به اضافه سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران آمادگی و ظرفیت لازم را دارند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------