یک مقام پلیس: تریاک‌ها تا ۸۵ درصد ناخالصی دارند و معتادان را بیمار می‌کنند



اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در بعضی موارد حتی تا 85 درصد در تریاک ناخالصی وجود دارد که این امر برای سلامتی معتادان ضرر مضاعف دارد.

به گزارش فارس، سرهنگ علی‌رضا دلیری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه برای رسانه‌ها احترام بسیاری قائل هستیم، اظهار داشت: اهمیت رسانه‌ها در ایجاد امنیت در بین مردم بیش از اقدامات پلیس می‌تواند اثرگذار باشد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حوزه کشفیات، طی 11 سال اخیر، سال‌های 96 و 97 جزو سال‌های پر کشف بوده است، افزود: طی سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که بیشترین آن تریاک بوده است.

 

دلیری معتقد است، باید زمینه‌های تخلیه انرژی جوانان فراهم شود تا از ابتلا آنان به اعتیاد کاسته شود و بیان کرد: آمارهای مربوط به اعتیاد مبنای دقیقی ندارند و نمی‌توان به طور قاطع تعداد افراد معتاد را اعلام کرد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: در بعضی موارد حتی تا 85 درصد در تریاک ناخالصی وجود دارد که این امر برای سلامتی معتادان ضرر مضاعف دارد و این امر علت روی آوردن معتادان به مواد بسیار خطرناک دیگر شده است.

 

افزایش دستگیرشدگان هروئین و شیشه نسبت به تریاک در کرمانشاه

دستگیری تعداد یک‌هزار و 98 نفر از موادفروشان، تحویل یک‌هزار و23 نفر از معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد، اجرای 549 طرح مبارزه با مواد مخدر، پلمب 28 واحد عرضه مواد مخدر و تشکیل و ارسال 2 هزار و 245 پرونده به محاکم قضایی بخشی از اقدامات مهم پلیس مبازره با مواد مخدر استان بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

 

دلیری تعداد دستگیرشدگان براساس نوع مواد مصرفی در سه ماهه سال‌جاری را به ترتیب هروئین با 33 درصد، شیشه با 23 درصد و تریاک با 19 درصد عنوان کرد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در رابطه با آمار مربوط به سطح تحصیلات دستگیرشدگان، گفت: 38 درصد دستگیرشدگان دارای مدرک تحصیلی سیکل هستند و میزان دستگیری با بالارفتن سطح تحصیلات پایین می‌آید.

 

وی سن بیشترین افراد مصرف کننده دستگیر شده را را در محدوده سنی 30 تا 35 سال با 23 درصد از کل دستگیری‌ها اعلام کرد و ادامه داد: محدوده سنی  بین 35 تا 40 سال 20درصد،  محدود 40 تا 45 سال نیز 15 درصد و  محدوده سنی 15 تا 20 سال یک‌درصد از کل دستگیری‌ها را شامل می‌شوند.

 

دلیری در پایان، بیان کرد: شغل 46 درصد از دستگیرشدگان آزاد و 33 درصد از آن‌ها را بیکار و بقیه از سایر مشاغل بوده‌اند و در مجموع 99 درصد دستگیرشدگان مرد و فقط یک‌درصد از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

رسانه‌ها بهترین ابزار در آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد هستند

شمشیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دربخش دیگری از این نشست با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر در اثر سوء‌مصرف مواد مخدر در جهان، از شیوه‌های جدید باندهای مافیایی فروش مواد مخدر همچون تبلیغ و فروش در فضای سایبری سخن گفت و اعلام کرد: بالاترین آمار شیوع مصرف مواد مخدر در جهان متعلق به کشور آمریکا است.

 

وی بیان کرد: در افغانستان به غیر از تولید تریاک، ماده مخدر شیشه هم تولید می‌شود و شاهد قاچاق گسترده آن به کشور هستیم.

 

شمشیری با بیان اینکه در حال حاضر 80 هزار معتاد در استان داریم  شیوع مصرف مواد مخدر را بخشی از توطئه دشمنان برای انحطاط نسل جوان، افزایش آسیب‌های اجتماعی و تضعیف کشور دانست و اعلام کرد: اعتیاد نخستین آسیب اجتماعی حال حاضر کشور ماست.

 

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه ما در کارهای فرهنگی ضعیف عمل کرده‌‌ایم، تأکید کرد: همگان در برابر بحث اعتیاد مسؤول هستند و رسانه‌ها اثرگذارترین و بهترین ابزار در جامعه هستند که می‌توانند در آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد عمل کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------