فوت ۱۳ راننده تاکسی در تهران در اثر کرونا/ آلوده شدن دو روستا توسط یک ناقل



اخبار,اخبار اجتماعی,ویروس کرونا در تهران
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از فوت ۱۳ راننده تاکسی در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در توئیتر نوشت:

 

۱-از نتایج پایش کرونا بین حدود ۸۰،۰۰۰ تاکسی فعال در تهران: ٪۸۰ ابتلا در اسفندماه ۹۸ بوده و با کاهش تردد در شهر نرخ بیماری شدیدا کاهش یافته است. بهبود یافته: ۵۳ نفر، در حال بهبودی و قرنطینه خانگی: ۱۹۸ نفر، بستری در بیمارستان: ۳۸ نفر ، فوت شده: ۱۳ نفر، مجموع: ۳۰۲ نفر

 

۲-در هفته جاری برای کلیه تاکسیرانان بیمار و بهبود یافته که در طرح پایش سلامت تاکسیرانی تهران شناسایی می‌شوند و همچنین خانواده عزیزانی که از کنار ما پرکشیده‌اند علاوه بر ارایه خدمات مشاوره روانشناسی، بسته کالای حمایتی از سوی شهردارى تهران ارسال خواهد شد.

 

۳-علاوه بر تحلیل اطلاعات و توسعه دانش پیشگیرانه و ملزومات خودمراقبتی، هدف اصلی در طرح پایش سلامت تاکسیرانی تهران شناسایی سریع تاکسیرانانی است که به طور احتمالی با ویروس کرونا درگیر می‌شوند و حمایت از آنها جهت استراحت و گذراندن دوره بهبود در شرایط ایزوله است.

 

وقتی یک ناقل کرونا، دو روستا را آلوده کرد

فرماندار رامشیر آخرین وضعیت دو روستای این شهرستان در پی گسترش ویروس کرونا را تشریح کرد.

 

مجید حسینی‌نژاد، با اشاره به وضعیت شهرستان رامشیر از نظر شیوع کروناویروس، اظهار کرد: طبق گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در طول مدت شیوع کرونا در خوزستان، رامشیر از نظر شیوع در رتبه‌های آخر قرار داشت و این منطقه تقریبا پاک بود.

 

وی افزود: متاسفانه در فروردین‌ماه در پی حضور یک فرد ناقل ویروس کرونا از اهواز در یکی از روستاهای رامشیر و برپایی چادر و حضور چندین نفر در این چادر، موجب شد که دو روستای رامشیر به این ویروس آلوده شوند.

 

فرماندار رامشیر با بیان اینکه در حال تلاش هستیم تا بیماری به روستاهای دیگر سرایت نکند، گفت: در حال حاضر در حال مدیریت موضوع هستیم و امیدواریم به زودی به مرحله مهار طغیان برسیم.

 

حسینی‌نژاد تصریح کرد: در پی این وضعیت، کنترل‌ها افزایش یافته و محدودیت در فعالیت اصناف و ورود و خروج دو روستای مطبگ و رمیله انجام شده است.

 

فرماندار رامشیر در خصوص تعطیلی این شهرستان در دو روز گذشته برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس، تصریح کرد: در شهرستان مشکلی نداریم اما در خصوص استمرار تعطیلی باید ببینیم استاندار خوزستان چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

 

وی افزود: در رامشیر نقاهتگاهی نیز برای بیماران کووید ۱۹ آماده‌سازی شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------