آخرین تصمیم‌ها از نحوه افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۹



اخبار,اخبار اجتماعی,محمدباقر نوبخت
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری نظام رتبه بندی فرهنگیان استمرار خواهد یافت.

به گزارش تسنیم؛ محمد باقر ‌نوبخت  بعد از جلسه مشترک با نمایندگان تشکلهای فرهنگیان در سازمان برنامه و بودجه، از طریق صفحه اینستاگرام خود گفت: بر اساس جمع بندی صورت گرفته بایستی نظام رتبه بندی فرهنگیان استمرار یابد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نظام رتبه بندی فرهنگیان و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 98 به صورت همزمان اجرا شده است گفت: نمایندگان تشکلهای فرهنگیان معتقدند از آنجا که رتبه بندی فرهنگیان با ابعاد مختلف خود همزمان با افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا شده است، به این ترتیب عملاً نظام رتبه بندی دچار چالش شده است؛ چراکه افراد با رتبه‌های پایین تر به اندازه کارمندان فرهنگی با رتبه‌های بالاتر در یک سطح از افزایش حقوقها بهره مند شده اند.

 

به گفته رئیس سازمان و برنامه و بودجه نظام رتبه بندی فرهنگیان ایجاب میکرد کسانی که در رده‌های بالاتری هستند به همان نسبت از افزایش امتیازات بالاتر نیز بهره مند شوند این در حالی است که با همزمان شدن اجرای نظام رتبه بندی و افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم عملاً این موضوع محقق نشده است.

 

 نوبخت با بیان اینکه در سال 98 حدود 2200 میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان اختصاص داده شده است گفت: متاسفانه این موضوع منجر به افزایش رضایت فرهنگیان عزیز نشده است بر این اساس تلاش می‌شود در سال جاری حداکثر رضایتمندی فرهنگیان محترم فراهم شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جمع ‌بندی جلسه امروز با نمایندگان تشکل‌های فرهنگی این بود که نظام رتبه بندی فرهنگیان بایستی استمرار یابد.

 

وی افزود، بر این اساس از فروردین ماه امسال نظام رتبه بندی فرهنگیان ادامه خواهد یافت.

 

 نوبخت ادامه داد، اینکه اجرای این نظام با چه سازوکاری انجام شود که به عدالت و رفع تبعیض حداکثری منجر شود موضوعی است که از فردا نمایندگان تشکل های فرهنگیان در سازمان برنامه و بودجه به بررسی آن خواهند پرداخت.

 

معاون رئیس جمهور تأکید کرد، بعد از جمع بندی تشکلهای فرهنگیان طی دو روز آینده با لحاظ ابعاد حقوقی و مالی تصمیم گیری نهایی در خصوص نحوه و چگونگی اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان در سال 99 صورت خواهد گرفت.

 

رتبه‌بندی معلمان احیا و از اول فروردین ۹۹ اجرا می‌شود

محمد باقر نوبخت درباره نتیجه جلسه خود با نمایندگان فرهنگیان اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان مطرح کردند که با افزایش 50 درصدی امتیازات قانون مدیریت، رتبه‌بندی به هم خورد یعنی افرادی که در رتبه‌های پایین‌تر قرار داشتند به اندازه رتبه‌های بالا از آن استفاده کردند در حالی که رتبه‌بندی برای ایجاد رقابت بود و افرادی که در رتبه‌های بالاتر بودند دریافت بیشتری داشتند.

 

وی افزود: از نظر بنده انتقاد تشکل‌های فرهنگیان درست بود، دولت 2200 میلیارد تومان در سال 98 برای رتبه‌بندی فرهنگیان اختصاص داد همچنین برای افزایش 50 درصدی امتیازات هم پرداخت‌هایی داشت اما منجر به رضایت و تکریم فرهنگیان نشد در حالی که هدف اصلی نظام رتبه بندی فرهنگیان، تکریم آنها است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جمع‌بندی این بود که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را مجددا احیا و اجرا کنیم و مقرر شد از فروردین امسال نظام رتبه‌بندی را ادامه دهیم اما باید از طریق ساز و کاری در چارچوب قانون این کار انجام شود تا بیشترین رضایت را جلب کرده و به  رفع تبعیض و عدالت منجر شود.


​​​​نوبخت ادامه داد: به همین دلیل از تشکل‌های فرهنگیان خواستم مجدد فردا در جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه حضور یابند تا جمع بندی کرده و ساز و کارها ارائه شود روز شنبه با حضور بنده آنها را نهایی می‌کنیم تا بلافاصله اجرا شود.

 

وی در پایان متذکر شد: همه آثار حقوقی و مالی رتبه‌بندی  از اول فروردین 99 اجرایی خواهد شد و بعد از نهایی شدن آن را به اطلاع فرهنگیان خواهیم رساند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------