بازگشت بوی مرموز به تهران/ افزایش سه تا چهار برابری آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی نقاط



اخبار,اخبار اجتماعی,بوی بد در تهران
درحالی برخی از شهروندان تهرانی طی ساعات اخیر بوی نامطبوعی در پایتخت استشمام کردند، که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید: غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، حدود سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. این درحالیست که طی دو سال اخیر همزمان با استشمام بوی نامطبوع در تهران - طی برخی روزهای سرد سال - غلظت این آلاینده نیز افزایش یافته بود.

حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه امروز (۸ آذر) غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، حدود سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده بود، گفت: این افزایش ابتدا از سمت ایستگاه‌های جنوب‌غرب تهران آغاز شد. برای مثال بین ساعات ۸ تا ۹ صبح غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شادآباد تهران افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: سرعت باد در تهران طی امروز نیز بسیار کم - حدود ۲ متر بر ثانیه - گزارش شده است. از این‌رو بر اساس پیش‌بینی‌ها منشا بوی نامطبوع از سمت جنوب‌غرب بوده که به‌تدریج به سایر نقاط رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه جهت وزش باد نیز طی امروز از سمت جنوب و جنوب جنوب غرب بوده است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر که در برخی از روزهای زمستان با استشمام بوی نامطبوع در تهران مواجه بودیم، جهت بود از همین سمت بوده و این درحالیست که عمده وزش بادهای ما در تهران از سمت غرب است.

 

شهیدزاده در ادامه با اشاره به اینکه به‌نظر می‌رسد منشا بوی نامطبوعی که برخی از شهروندان امروز آن را استشمام کرده‌اند از خارج از شهر تهران باشد، گفت: احتمال داده می‌شود که بوی نامطبوعی که در مسیر فرودگاه امام (ره) استشمام می‌شود همراه با وزش بادی که از آن سمت بوده به شهر تهران رسیده باشد.

 

وی در پایان اظهار کرد: آلاینده دی‌اکسید گوگرد منابع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها منابع صنعتی و برخی غیرصنعتی هستند اما به هرحال اطلاعات شهرداری تهران مختص شهر تهران است و آلاینده‌هایی که درخارج از مرزهای این شهر تولید می‌شوند توسط ایستگاه‌ها ما پایش و کنترل نمی‌شوند. از این‌رو بهتر است که دلایل افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در اطراف تهران توسط محیط‌زیست استان بررسی شود.

 

امسال سومین سالی است که طی روزهای سرد در پایتخت بوی نامطبوعی استشمام می‌شود. هرچند که مسئولان هر ازچند گاهی مرکز دفع زباله آراد کوه یا زمین‌های کشاورزی و دامداری‌های اطراف تهران و حتی فاضلاب شهری را به‌عنوان منبع این بو معرفی می‌کنند اما تاکنون هیچ یک از این منابع به‌عنوان منشا بوی نامطبوع تهران به تایید دستگاه‌های اجرایی نرسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------