توضیحات پلیس راهور اصفهان در خصوص واژه خودروهای نامتعارف در قانون بیمه



رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه آگاهی شهروندان از قوانین می‌تواند منافع آنها را حفظ کند، در خصوص بکار رفتن واژه خودروهای نامتعارف در قانون جدید بیمه توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا محمدی اظهار داشت: در قانون جدید بیمه واژه‌ای تحت عنوان خودروهای نامتعارف بکار برده شده است که  دانستن اینکه چه خودرویی شامل خودروی غیرمتعارف می‌شود و در تصادفات چه فرآیندی را باید طی کند برای پیشگیری از ضرر و زیان مالکان وسایل نقلیه  بسیار مهم است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: به استناد تبصره‌های ۳، ۴ و ۵ ماده ۸ قانون بیمه مصوب سال ۱۳۹۵ همه خسارت وارده به خودروها بر عهده راننده مقصر نبوده و ملاک و مبنای محاسبه خسارت، قیمت خودرو خواهد بود.

 

وی گفت: این مبلغ بر اساس نرخ دیه و به صورت سالانه محاسبه می‌شود و در سال جاری اگر قیمت خودرویی بیش از ۳۲۰ میلیون تومان باشد، خودروی نامتعارف محسوب می‌شود.

 

محمدی ادامه داد: به عبارت دیگر هرچه فاصله قیمت خودروی آنان از قیمت تعیین شده برای خودروی نامتعارف بیشتر باشد، میزان زیان آنان در تصادفاتی که غیر مقصر هستند به مراتب بیشتر خواهد بود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در پایان اظهار داشت: مالکان این قبیل خودروها آگاهی داشته باشند در صورت وقوع تصادف، می‌توانند مازاد خسارت وارده به خودرو را از محل بیمه بدنه جبران کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------