باید مبنای حقوقی اعمال فوق العاده ویژه برای فرهنگیان مشخص شود | افزایش ترک تحصیل پنهان در اصفهان



معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از واریز سرانه بهداشتی به حساب مدارس قبل از شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: این سرانه ۷۳۰ میلیارد تومان است که ۲۲۰ میلیارد تومان آن را دریافت کرده ایم و ۵۱۰ میلیارد تومان آن نیز قبل از شروع سال تحصیلی به حساب مدارس واریز می‌شود.

علی الهیار ترکمن در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما گفت: مدارس با این سرانه باید زیرساخت‌های بهداشتی مدرسه را تأمین و شرایط لازم را برای حضور معلمان و دانش آموزان در مدرسه ایجاد کنند.

 

وی به پرداخت فوق العاده ویژه معلمان اشاره کرد و گفت: فوق العاده ویژه معلمان حذف نشده و همچنان در احکام حقوقی آن‌ها باقی است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش افزود: به استناد دو نامه‌ای که ریاست وقت سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش فرستاده است قرار شد بین ۲۱ تا ۲۷ درصد فوق العاده ویژه برای فرهنگیان در نظر گرفته شود و بر این اساس احکام حقوقی معلمان نیز در مرداد ماه تغییر کرد.

 

آقای الهیار ترکمن گفت: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که اجرای فوق العاده ویژه برای فرهنگیان ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ملزم به مصوبه دولت است، اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این فوق العاده ویژه در احکام شهریور فرهنگیان اعمال شود.

 

وی تأکید کرد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه اجرای فوق العاده ویژه از یکم فروردین ۱۴۰۰ محاسبه و اجرایی خواهد شد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش رایزنی‌های گسترده‌ای را با سازمان برنامه و بودجه و دولت آغاز کرده و به دنبال اخذ مصوبه برای اجرای آن است.

 

آقای الهیار ترکمن افزود: هیچ نهادی اعم از سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مخالف اعمال فوق العاده ویژه برای فرهنگیان نیستند، ولی همه اعتقاد دارند که باید مبنای حقوقی آنان رعایت شود.

 

وی به پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: برای پرداخت این پاداش ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این تخصیص را سازمان برنامه صادر و به خزانه داری ارسال کرده است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش افزود: تمام مشخصات فرهنگیان بازنشسته مشمول پاداش را به خزانه داری ارسال کرده ایم و در صورت تأمین اعتبار از طریق خزانه داری به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز خواهد شد.

 

آقای الهیار ترکمن گفت: تأکید وزارت آموزش و پرورش پرداخت یکجا و نقدی پاداش فرهنگیان بازنشسته است.

 

افزایش ترک تحصیل پنهان در اصفهان/هنوز بخشنامه بازگشایی مدارس ابلاغ نشده است!

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به علت شیوع کرونا ترک تحصیل پنهان افزایش یافته است و هنوز بخشنامه بازگشایی مدارس به صورت حضوری ابلاغ نشده است!

 

محمدرضا ناظم زاده، در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری، ۸۰ هزار نفر راهی کلاس اول دبستان و ۷۰ هزار نفر راهی مقطع اول متوسطه می شوند، اظهار کرد: مطابق سالهای گذشته، ستاد پروژه مهر در تمامی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان در کارگروه های تامین نیروی انسانی، تامین و تجهیز، نظارت و ارزیابی، بهداشت و سلامت، آموزش های مجازی و موارد در ارتباط با شروع سال تحصیلی است تشکیل شده است.

 

او ادامه داد: امیدواریم به نحو مطلوب شروع سال تحصیلی در استان اصفهان رقم بخورد و هنوز هم مدرسه ای که قرار است زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در آن نواخته شود مشخص نیست.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد: هنوز نحوه بازگشایی مدارس مشخص نیست و ما نمی دانیم چه نوع آموزشی در انتظار دانش آموزان و معلمان است و زمانی که بخشنامه آن به اداره کل آموزش و پرورش ابلاغ شد نوع آموزش اطلاع رسانی می شود.

 

وی تصریح کرد: مشکل عمده اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان کمبود نیروی انسانی است. استان اصفهان با کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی مواجه است اما با به کارگیری نیروهای بازنشسته به میزان ۱۴ ساعت و اضافه کار نیروهای شاغل به میزان ۱۲ ساعت و دریافت حق التدریس سعی شده است که کلاسی بدون معلم نماند.

 

ناظم زاده افزود: در استان اصفهان مدارس برای بازگشایی تجهیز شده اند و مدارس نفتی و سنگی در اصفهان برچیده شده است.

 

وی افزود: هرسال تعدادی ترک تحصیل می کنند اما شیوع کرونا ما را با چالش ترک تحصیل پنهان مواجه کرد که آماری از آن در دست نیست!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------