هر ۵۶۰ دانش‌آموز ایرانی یک معلم ورزش!



معلم ورزش برای دانش آموزان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
شاخص نسبت تعداد دانش آموز به معلم ورزش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که معادل ۵۵۹.۷۵ نفر است، در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد!

به گزارش ایسنا، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در خصوص دسترسی به فرصت‌های آموزش تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی، نیروی انسانی این حوزه است و مهم‌ترین بعد شاخص مربوطه به نسبت تعداد کل دانش آموزان به معلم ورزش مربوط می‌شود.

 

بر اساس وضعیت نیروی انسانی در حوزه ورزش مدارس کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، نسبت تعداد کل دانش آموزان به معلم ۲۲.۰۵ نفر، نسبت تعداد کل دانش آموزان به معلم ورزش ۵۵۹.۷۵ نفر و نسبت تعداد کل دانش آموزان به مراقب سلامت ۳۵۹.۱ نفر است.

 

بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شاخص نسبت تعداد دانش آموز به معلم ورزش که معادل ۵۵۹.۷۵ نفر است در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد و این میزان در مقایسه با نسبت کل دانش آموزان به معلم ۲۲.۰۵ نفر بیانگر وضعیت نامطلوب نیروی انسانی متخصص در حوزه ورزش مدارس است.

 

همچنین با توجه به اینکه در آمارهای تفصیلی وزارت آموزش و پرورش، ‌ کیفیت و وضعیت تحصیلات معلمان ورزش مدارس از دیگر معلمان و کادر آموزشی و پرورشی تفکیک نشده است، امکان بررسی شاخص سطح تحصیلات معلمان تربیت بدنی مدارس به صورت مجزا فراهم نیست.

 

معلم ورزش برای دانش آموزان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------