سنجاق: نصب کولرگازی و اسپیلت و مدیریت هزینه ها



تابستان زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، فراخواهد رسید و قاعدتاً هزینه‌های مربوط به کولرگازی و سایر وسایل خنک‌کننده، بیشتر خواهد شد. بسیاری از کولرهای گازی در بازار، از تکنولوژی‌های روز بهره مند هستند و می‌توانند تا حد زیادی، در صرفه جویی در مصرف برق و انرژی، موثر باشند. از آنجاییکه در توان همه نیست تا بتوانند از جدیدترین مدل‌های کولر استفاده کنند و تهیۀ چنین تجهیزاتی، هزینه‌بر است، در این مقاله شما را با هشت روش آشنا می‌کنیم که بدون نیاز به تعویض کولر، در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. با ما همراه باشید.

 

1. دریچه‌ها و فیلتر‌های کولرگازی را تمیز نگه دارید:

 

نصب اسپیلت,تعویض کولر,تمیز کردن فیلتر‌های کولرگازی

تمیز کردن فیلتر‌های کولرگازی

 

پر واضح است که تمیز نگه داشتن دریچه، فیلتر و کانال‌کشی می‌تواند تا حد زیادی عملکرد کولر را بهبود ببخشد. هنگامی که هوای بیرون از طریق دریچه‌ها به درون سیستم کشیده می‌شود، به همراه خود گرد و غبار و ذراتی ریز دارد. اگر این ذرات روی هم انباشته شوند، به کولر فشار مضاعف وارد می‌کنند. در نهایت نیز این ذرات و گرد و غبار سلامت هوای منزل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. همین امر سبب ایجاد مشکلات تنفسی و سایر بیماری‌ها می‌شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، به طور منظم، فیلترها را عوض کنید، دریچه‌ها را جاروبرقی بکشید و به طور منظم کولر را سرویس کنید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کولر گازی و اسپلیت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نصب کولر گازی و اسپلیت در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب کولر گازی و اسپلیت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

2. گرمای منزل را کم کنید:

بسیاری از وسایل منزل از خود به بیرون گرما ساطع می‌کنند و بازدهی کولر را پایین می‌آورند. بهتر است چنین وسایلی را دور از کولر قرار دهید. دقت کنید که وسایلی که به برق وصل هستند حتی اگر خاموش باشند، برق مصرف می‌کنند. به مصرف برق در چنین حالتی، مصرف پنهان می‌گویند. برای کاهش هزینۀ مصرفی، بهتر است در خانه راه بیفتید و هرجا وسیله‌ای خاموش و متصل به برق دیدید، آن را از برق بکشید. لزوماً احتیاجی به کشیدن همۀ وسایل از برق نیست. می‌توانید تعدادی از آن‌ها را به یک سه راهی متصل و سه راهی را خاموش کنید.

 

3. از صفحات و یا توری‌های ضدآفتاب برای کولرگازی استفاده کنید:

برای جلوگیری از خروج هوای خنک و ورود گرما از طریق پنجره، بهتر است جلوی پنجره را با پرده و یا صفحات ضد آفتاب بپوشانید.

این صفحات که به صورت مش نیز در بازار موجود هستند، تا حدود 70 الی 90 درصد مانع از ورود گرمای خورشید به درون خانه می‌شوند. از این صفحات برای پوشاندن پنجره‌های رو به آفتاب به خصوص در قسمت‌های شرقی و غربی خانه استفاده کنید. همانند توری‌های معمولی، این صفحات مانع از ورود حشرات و جانوران موذی به خانه می‌شوند. این نوع توری‌های ضدآفتاب به صورت قاب‌دار و یا بدون قاب، کشویی و یا پلیسه‌ای موجودند. 

 

4. ترموستات کولرگازی را کم کنید:

 

نصب اسپیلت,تعویض کولر,ترموستات کولرگازی

کم کردن ترموستات کولرگازی

 

سعی کنید مدتی که در خانه هستید، ترموستات را در دمای 78 درجۀ فارنهایت یا بیشتر نگه دارید. هنگام خروج از خانه، دما را در حدود 85 درجه قرار دهید. لازم نیست که سیستم تهویۀ هوا را به طور کلی خاموش کنید. با نگه داشتن ترموستات در دمای 55 درجۀ فارنهایت و نه کمتر در زمستان و دمای 90 درجۀ فارنهایت و نه بیشتر در تابستان، رطوبت و دمای خانه را مطبوع سازید. نوعی از ترموستات‌های هوشمند در بازار وجود دارند که می‌توانید دور از خانه نیز آن‌ها را تنظیم کنید.

 

5. در اطراف اسپلیت فضای سبز ایجاد کنید:

گیاهان آپارتمانی علاوه بر ظاهری زیبا و تهویۀ هوا، هوای خانه را نیز مطبوع می‌سازند. با انتخاب گیاهان مناسب و نگهداری از آن‌ها در خانه، مقداری از گرمای موجود را بکاهید و کیفیت هوا را بهتر کنید.

 

6. در کنار کولرگازی از پنکه‌های سقفی هم استفاده کنید:

 

نصب اسپیلت,تعویض کولر,پنکه سقفی

پنکه سقفی

 

استفاده از پنکه‌های سقفی برای خنک کردن محیط، فشار را از روی کولر‌های گازی و در نتیجه مصرف برق را کم می‌کند. دقت کنید که پنکه فقط در اتاق‌هایی که از آن استفاده می‌کنید، روشن باشد. زیرا روشن بودن پنکه در اتاق‌هایی که به آن رفت و آمد ندارید، به دلیل روشن بودن موتور آن، به محیط گرما می‌دهد. پنکه درجۀ حرارت را کم نمی‌کند، بلکه با جا به جا کردن هوا، هوای اتاق را خنک می‌سازد.

 

7. هود آشپزخانه را روشن کنید:

آشپزخانه از جمله محیط‌هایی در خانه است که به دلیل روشن بودن گاز و سایر فعالیت‌های این چنینی، زودتر از جاهای دیگر گرم می‌شود. شما می‌توانید با روشن کردن هود، مقداری از گرمای تولید شده را خارج کنید. هم چنین علاوه بر گرما،‌رطوبت اضافی نیز از محیط خارج می‌شود. استفاده از فن و هواکش در سایر قسمت‌های خانه مانند حمام،‌ گرمای اضافی را هنگام استفاده از آبگرمکن خارج می‌کند. 

 

8. هرچند وقت یکبار، کولر گازی را سرویس کنید:

بازرسی‌های دوره‌ای به شما کمک می‌کند تا مشکلات را در مراحل اولیه شناسایی و درصدد رفع آن‌ها برآیید. قطعات قدیمی در سیستم‌های تهویه و کولر، بیش از قطعات نو و سالم انرژی مصرف می‌کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024