آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

بارش‌های بهاری در کشور ادامه دارد



بارش باران در کشور،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی برای هفته پیش‌رو، اغلب نقاط کشور را بارانی پیش‌بینی کرد. در برخی مناطق شاهد بارش برف نیز خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی امروز -جمعه - در سواحل دریای خزر شمال شرق، بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت را پیش‌بینی کرده است.

 

همچنین در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را خواهیم داشت که در استان‌های شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش‌ها شدت بیشتری را خواهند داشت.

 

شنبه در شمال شرق شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، گلستان، سیستان و بلوچستان، شمال فارس، ارتفاعات شرقی البرز، زاگرس مرکزی و کرمان و روز یکشنبه در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و از بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی بارش خواهد بود.

 

سازمان هواشناسی برای روز دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران و وزش باد را پیش‌بینی کرده است. اواخر وقت روز دوشنبه نیز با نفوذ سامانه بارشی فعالی از جنوب کشور بارش در این منطقه آغاز می‌شود.

 

روز سه شنبه با توسعه و تقویت سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، جنوب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ وزش باد شدید در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود.

 

همچنین روز سه شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

 

امروز - جمعه - و یکشنبه در شمال شرق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید است که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک خواهد شد. همچنین دریای خزر و روزهای جمعه تا یکشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اواخر وقت دوشنبه خلیج فارس و سه‌شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم هستند.

 

وضعیت جوی پایتخت امروز کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر در بعد از ظهر و بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران امروز 20 درجه سانتی‌گراد و کمینه دما 10 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------