کمبود 160 هزار معلم/ رشد جمعیت تا سال 1405 صعودی است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در نیروی انسانی حدود 160 هزار نفر کمبود داریم، در حال حاضر حدود دو میلیون و 800 هزار ساعت باید حق‌التدریس داشته باشیم.

به گزارش فارس، عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به لزوم ارائه آمار دقیق در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: معمولا با چالش ارائه آمارهای غیردقیق مواجه بودیم که هدف‌گذاری کردیم تا این موضوع حل شود؛ در حال حاضر وضعیت آمار شفاف‌سازی شده چرا که مبنای انجام هرکاری آمارهای درست و دقیق است.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی موجود، گفت: هر سال مرکز نیروی انسانی با استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی دارد تا ساماندهی نیروی انسانی به درستی صورت گیرد.

 

نجار اضافه کرد: با توجه به اینکه در نیروی انسانی حدود 160 هزار نیرو کمبود داریم، در برآوردهای اولیه نیاز سنجی شد که حدود سه میلیون و هفتاد هزار ساعت باید حق‌التدریس داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از انعقاد تفاهم‌نامه با استان‌ها و بررسی ابعاد مختلف و تلاش در جهت ساماندهی درست بر مبنای شیوه نامه ساماندهی، این ساعات حق‌التدریس به دو میلیون و 800 هزار ساعت کاهش پیدا کرد.

 

* معلمان حق‌التدریس عیدی‌شان را گرفتند

 

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به قانون تعیین تکلیف مشمولین، افزود: در سال گذشته 55 هزار نفر طی دو مرحله استخدام داشتیم و با تلاش همکاران و هماهنگی هایی که با سازمان‌های ذیربط داشتیم، مجوز استخدام 36 هزار نفر را دریافت کردیم.

 

وی گفت: برای تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس مشمول قانون که ابلاغ، گزینش و دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را دارند، با هماهنگی‌های انجام ‌شده مجوز استخدام برای آنها صادر خواهد شد و از اول اسفندماه حکم استخدام شان اجرایی می‌شود؛ خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن‌ماه حق‌التدریس و عیدی خود را دریافت کرده‌اند.

 

نجار خاطرنشان کرد: 5 هزار معلم قرآنی و نزدیک به 60 هزار مشمول طرح مهرآفرین، در سال 1401 تبدیل وضعیت و استخدام پیمانی خواهند شد.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند جمعیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: بررسی وضعیت ده ساله نشان می دهد که در برخی از استان ها با رشد جمعیت دانش‌آموزی روبرو هستیم که به توجه ویژه نیاز دارند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: رشد جمعیت تا سال 1405 صعودی است و پس از آن کاهشی خواهد بود اما این روند برای همه استان‌ها یکسان نیست و متناسب با این جمعیت پیش‌بینی کلاس‌های درس مورد نیاز انجام شده است.

 

نجار با تأکید به شفاف‌سازی آمار، بیان کرد: در راستای این هدف کتابچه اطلاعات تحلیلی به استان‌ها ارسال خواهد ‌شد که با بررسی تحلیل‌های موجود در آن می‌توان برنامه‌ریزی برای جمعیت دانش‌آموزی و کلاس‌های درس را داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------