بازگشت بیدود از فردا به تهران و تشریح شرایط جدید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,دوچرخه‌های اشتراکی بیدود
عضو هیات مدیره شرکت بیدود جزئیات بازگشت دوچرخه‌های اشتراکی بیدود به شهر تهران را تشریح کرد. 

«رضا باقری» عضو هیات مدیره شرکت بیدود در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره جزئیات بازگشت دوچرخه‌های بیدود به خیابان‌های شهر گفت: شهرداری بسته‌های حمایتی که از قبل درباره آن صحبت شده بود را در نظر گرفت و ما نیز تغییراتی در بخش‌های زیرساختی و مبالغ دریافتی از کاربرها ایجاد کردیم.

 

او ادامه داد: فعلا تنها قرارداد بین شرکت بیدود و شهرداری نوشته شده و خیلی از موارد دقیقا مشخص نشده است،‌ اما تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد نوشته شده است و در چند قالب و مرحله بسته‌های حمایتی و یارانه‌ای را اجرا می‌کنیم.

 

باقری با بیان اینکه این یارانه نه به بیدود بلکه به شهروندان تهرانی ارائه می‌شود، ادامه داد: شهرداری شرایطی را فراهم کرده است که نه تنها شرکت بیدود بلکه هر شرکتی که می‌تواند دوچرخه‌های اشتراکی را در اختیار کاربران بگذارد از این بستر استفاده کند.

 

باقری درباره درخواست مبلغ ۸ میلیاردی از شهرداری تهران گفت: از روز اول صحبت از دریافت مبلغ نبود و بیشتر بحث ما با شهرداری درباره مباحث فرهنگی، زیرساختی و حمایتی بوده است.

 

او درباره اینکه از سوی مدیران شهری اعلام شده است، دوچرخه های اشتراکی برای شرکت بیدود به گفته آنها صرفه اقتصادی ندارد، گفت: زمانی که پروژه‌ای طراحی می‌شود،‌ تبلیغات، ‌بازاریابی و مارکتینگ جزو اصلی‌ترین هزینه‌های یک برند جدید است که در حال فرهنگسازی است و درباره این موراد مقرر شد تا شهرداری تهران از ما حمایت کند.

 

باقری در پاسخ به این سوال که قرار است ودیعه دوچرخه‌ها در دور جدید فعالیت‌ها چگونه باشد؟ گفت: در گذشته ۱۵۹ هزار تومان به عنوان ودیعه و ۳۰ هزار تومان به عنوان بیمه از مشترکان دریافت می‌شد که  با توجه به افزایش قیمت بنزین مبلغ ودیعه،‌ سپرده و کرایه و بیمه باید در سال بعد اضافه می‌‌شد، اما با تغییراتی که ایجاد کردیم، مبالغ ۱۵۹ هزار تومان و ۳۹ هزار تومان فعلی را به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر دادیم تا مردم راحت‌تر باشند و بتوانند از این دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.

 

او ادامه داد: در این یک ماه سیستم را طوری طراحی کردیم که به جای افزایش قیمت،‌ کرایه با همان قیمت قبلی باشد و مبالغ دریافتی تقریبا یک سوم کاهش یابد.

 

عضو هیات مدیره شرکت بیدود در پاسخ به این سوال که در یک ماه گذشته چه تعداد ودیعه به کاربران بازگشت داده شده است؟ اظهار داشت: برای حدود هزار نفر از کاربران که از قبل استرداد زده بودند، تسویه حساب کامل شد، اما وقتی سیستم بسته شد برای استرداد بسته نشد، چرا که بسیاری از مردم نمی‌دانستند بیدود جمع‌آوری شده و مجددا ثبت نام می‌کردند و پول به حساب شرکت واریز می‌شد و سیستم را بستیم تا نه ورودی باشد و نه خروجی و از  فردا صبح که سیستم باز می‌شود یک بسته حمایتی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود.

 

او درباره این بسته حمایتی گفت: برای کاربرانی که در این یک ماه نتوانستند از دوچرخه‌ها استفاده کنند، یک بسته حمایتی در نظر گرفته شده است. این بسته شامل بیمه رایگان تا زمان استفاده از سرویس است. همچنین بیمه امسال و بیمه سال آینده که احتمالا افزایش خواهد یافت را نیز پرداخت نمی‌کنند و از همان شرایط قبلی سپرده استفاده می‌کنند. ده سفر رایگان نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد که از امروز،‌ از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامک به کاربران اعلام می‌شود.

 

باقری درباره اینکه آیا دوچرخه‌ها از فردا صبح در سطح شهر هستند؟ گفت: بله، از امشب و از ساعت ۸ چیدمان انجام می‌شود و به تدریج و تا پنجشنبه همه پارکینگ‌ها پر می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------