اعلام هشدار نارنجی جوی در زنجان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, هواشناسی
در اخطاریه هواشناسی استان زنجان، هشدار جوی نارنجی اعلام شد.

بنا به اعلام اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، در اخطاریه جوی از وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش برف و باران، کولاک برف، افزایش و کاهش محسوس دما اطلاع داد.

 

زمان شروع پدیده‌های جوی یاد شده از چهارشنبه هفته جاری خواهد بود، به طوری که شاهد افزایش دما از چهارشنبه (۱۶ بهمن ۹۸)، وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید از جمعه (۱۸ بهمن ۹۸)، بارش برف و باران از شنبه (۱۹ بهمن ۹۸)، کاهش محسوس دما از یکشنبه (۲۰ بهمن ۹۸) خواهیم بود.

 

پدیده‌های پیش‌بینی‌ شده برای رخداد شامل - وزش باد نسبتاً شدید تا شدید (۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت گاهی تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت)، بارش برف و در شهرستان طارم برف و باران و در مناطق کوهستانی و برخی جاده‌های مواصلاتی کولاک برف است. همچنین احتمال وقوع بهمن در محورهای (تهم – چورزق)، (دندی - تخت سلیمان)، (گردنه خان چایی) و افزایش و کاهش محسوس دما از جمعه تا دوشنبه آینده نیز پیش‌بینی ‌شده است.

 

منطقه اثر پدیده جوی پیش‌بینی‌ شده همه مناطق استان بوده و پیش‌بینی می‌شود که بعد از ظهر سه‌شنبه ( ۲۲ بهمن ۹۸) پایان یابد. با توجه به پدیده جوی پیش‌بینی‌ شده، احتمال اختلال در تردد در جاده‌های مواصلاتی و مناطق کوهستانی بر اثر بارش برف و کولاک، احتمال وقوع بهمن و خسارت به مبلمان شهری و تاسیسات برون‌شهری وجود دارد.

 

اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی را به شهروندان توصیه کرده است.

 

 ایسنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------